Η Ford επιβεβαίωσε ότι θα σταματήσει την παραγωγή του Mondeo τον Μάρτιο του 2022 και πως δεν θα υπάρξει αντικαταστάτης στην Ευρώπη.
Το Mondeo βρίσκεται στην αγορά από το 1993 και παρουσιάστηκε από την Ford σαν το "παγκόσμιο αυτοκίνητο". Στην πρώτη του γενιά κέρδισε τον ευρωπαϊκό τίτλο για το "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" 1994. Αντικατέστηκε το επιτυχημένο Sierra και έγινε με τη σειρά του μια μεγάλη εμπορική επιτυχία σε όλη την Ευρώπη. Σήμερα βρίσκεται στην 4η γενιά του, όμως ήδη εδώ και αρκετό καιρό παρουσίαζει σημαντική κάμψη στις πωλήσεις του, λόγω και της στροφής του αγοραστικού κοινού σε μοντέλα SUV. H Ford παραδέχεται άλλωστε πως υπάρχει αλλαγή στις προτιμήσεις των αγοραστών, με δεδομένο ότι πέρσι το 38.1% των συνολικών της πωλήσεων αφορούσε τα SUV & crossover μοντέλα (+8.1%).
Είναι χαρακτηριστικό πως οι πωλήσεις του Mondeo στην Ευρώπη το 2018 ανήλθαν σε περίπου 49.600 μονάδες, ενώ το 2020 ξεπέρασαν ελαφρώς τις 21.000 μονάδες. Ένα επιπλέον λόγος για την σημαντική υποχώρησή του είναι ότι, στην κατηγορία έχουν κυριαρχήσει τα premium μοντέλα (Audi A4, BMW 3 κ.α). Με το μεσαίο της οικογενειακό να οδεύει προς το τέλος του, η γκάμα των "κλασικών" επιβατικών μοντέλων της εταιρείας, θα περιοριστεί στα Fiesta και Focus. Αυτά τα δύο μοντέλα απέκτησαν πρόσφατα mild-hybrid εκδόσεις, όμως παραμένει το ερώτημα τι θα συμβεί όταν έρθει η ώρα της αντικατάστασής τους το 2023 ή το 2024. Η Ford έχει δηλώσει την πρόθεσή της, όλα τα μοντέλα της να είναι ηλεκτρικά έως το 2030. Προηγουμένως, έως το 2026, θα προσφέρει εναλλακτικά κάθε της μοντέλο σε plug-in hybrid έκδοση, οπότε είναι αμφίβολο αν θα υπάρξουν αμιγώς βενζινοκίνητες (ή diesel) εκδόσεις στα μελλοντικά της hatchback.
Η πρώτη γενιά Mondeo παρουσίαστηκε στην Ελλάδα την άνοιξη του 1993. Υπήρχαν διαθέσιμες οι 4θυρες sedan, 5θυρες hatchback και station wagon εκδόσεις, με βασικό κινητήρα στα 1.600 cc και εναλλακτική επιλογή στα 1.800 ή 2.000 cc (Ghia). Στην εγχώρια αγορά δημοφιλέστερο ήταν το 4θυρο Mondeo με τον μικρότερο κινητήρα. Το 1994 , πρώτο πλήρες έτος κυκλοφορίας του στην χώρα μας, είχε μια ικανοποιητική πορεία για τα δεδομένα της κατηγορίας, με 1.053 μονάδες. Το φθινόπωρο του 1996 η Ford παρουσίασε το ανανεωμένο Mondeo, με σημαντικές σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις στο εμπρός και πίσω μέρος. Συγκριτικά με την βασική του έκδοση στα 1.600 cc , ο ανταγωνισμός είχε να προσφέρει και πιο προσιτές επιλογές, όμως την διαφορά στην τιμή του Mondeo δικαιολογούσε ο πλούσιος εξοπλισμός, που περιλάμβανε μεταξύ άλλων, ABS, A/C και 2 αερόσακους.
Τον Οκτώβριο του 2000 αποκαλύφθηκε η 2η γενιά του Mondeo, που ήρθε στην χώρα μας στις αρχές του 2001. Νέα σχεδιαστική φιλοσοφία, στα πλαίσια του "new edge design" της Ford, αναβαθμισμένα οδηγικά χαρακτηριστικά και βελτιωμένοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές. Αυτή τη φορά ο βασικός κινητήρας ήταν στα 1.800 cc, κάτι που θεωρητικά αποτελούσε μειονέκτημα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Στην πράξη, η έλλειψη κινητήρα μικρότερου κυβισμού, δεν φάνηκε να επηρεάζει αρνητικά την πορεία του. Αντιθέτως, ενώ η πρώτη γενιά είχε γενικότερα τουλάχιστον μέτριες επιδόσεις, χωρίς ποτέ να μπορέσει να επιβληθεί στον ανταγωνισμό (Carina/Avensis, Vectra, Primera κ.α), η 2η γενιά ξεκίνησε δυναμικά. Το Mondeo πέτυχε 2.750 πωλήσεις το 2001, έναντι μόλις 792 την προηγούμενη χρονιά. Το 2002 είχε ανοδική πορεία, με 3.014 μονάδες, αφήνοντας πίσω τα καθιερωμένα Audi A4, Nissan Primera, Opel Vectra, Volkswagen Passat και ήρθε στην 4η θέση της κατηγορίας του. Συνέχισε να αποτελεί έναν από τους πρωταγωνιστές στα μεσαία οικογενειακά και τα επόμενα χρόνια.
Συνολικά, το Mondeo 2ης γενιάς κρίνεται ως το πιο επιτυχημένο στην Ελλάδα.
Το 2007 η σκυτάλη είχε περάσει στην 3η γενιά του μοντέλου. Ο βασικός κινητήρας ήταν ξανά στα 1.600 cc, με απόδοση 125 ίππους. Το ξεκίνημα του στην χώρα μας ήταν αρκετά καλό, όμως από το 2010 και ύστερα το Mondeo άρχισε να έχει φθίνουσα πορεία, ακολουθώντας την σημαντική μείωση για αυτοκίνητα της μεσαίας κατηγορίας στην Ελλάδα, λόγω της οικονομικής κρίσης. Φυσικά το επόμενο διάστημα έπαιξαν ρόλο και άλλοι παράγοντες, όπως η αύξηση στις πωλήσεις των SUV μοντέλων. Το φαινόμενο αυτό είναι πανευρωπαϊκό και "έκλεψε" πελάτες από όλες τις "παραδοσιακές" κατηγορίες, όμως κυρίως προκάλεσε σοβαρές απώλειες στα μεσαία οικογενειακά (όπως και στα πολυμορφικά). Δεν είναι τυχαίο ότι το Ford Puma ήταν πέρσι το Νο 3 σε πωλήσεις επιβατικό μοντέλο της εταιρείας στην Ευρώπη, με 118.298 μονάδες, ενώ στην μεσαία κατηγορία το Kuga πέτυχε 78.895 πωλήσεις και ήρθε 4ο. Η περίπτωση της Βρετανίας είναι ενδεικτική της νέας κατάστασης. Τα μεσαία Ford κυριαρχούσαν επί δεκαετίες στην βρετανική αγορά. Το 1994 το Mondeo ήταν το Νο 2 σε πωλήσεις μοντέλο, με 127.144 μονάδες. Το 2001 πέτυχε 86.559 πωλήσεις και ήταν με διαφορά το δημοφιλέστερο στην κατηγορία του. Τα επόμενα χρόνια υποχώρησε, εν μέρει λόγω του premium ανταγωνισμού, ενώ το 2020 οι πωλήσεις του ανήλθαν σε μόλις... 2.400 μονάδες!