Aρνητικό ήταν το αποτέλεσμα για την αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη τον Μάρτιο, κάτι στο οποίο συνέβαλε και η αργία του Πάσχα. Οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε ανήλθαν σε 1.031.875 μονάδες έναντι 1.089.017 τον ίδιο μήνα πέρσι (-5.2%). Πτωτικά κινήθηκαν και οι τέσσερις μεγάλες αγορές του μπλοκ, με την Γερμανία στο -6.2%, την Ισπανία στο -4.7%, την Ιταλία στο -3.7% και την Γαλλία στο -1.5%. Πάντως η συνολική εικόνα στο πρώτο τρίμηνο ήταν θετική, με άνοδο +4.4% και 2.768.639 μονάδες από 2.651.263 πέρσι.
Αλλαγή υπήρξε τον Μάρτιο στην σύνθεση της αγοράς, με το μερίδιο για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο 13% από 13.9% την προηγούμενη χρονιά και τα υβριδικά σε ανοδική πορεία με μερίδιο 29% από 24.4%. Τα βενζινοκίνητα και diesel αυτοκίνητα κάλυψαν το 47.8% από 51.8% πέρσι.
Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε σημείωσαν πτώση τον Μάρτιο, με 134.397 μονάδες έναντι 151.594 πέρσι (-11.3%). Στο τρίμηνο πέτυχαν μικρή άνοδο, με 332.999 μονάδες έναντι 320.948 (+3.8%). Στην Ελλάδα οι πωλήσεις τους τον Μάρτιο είχαν σημαντική πτώση -24.2%, με 549 μονάδες από 724 τον Μάρτιο του 2023. Το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου τα ηλεκτρικά πέτυχαν 1.580 πωλήσεις έναντι 1.392 πέρσι (+13.5%). Το μερίδιό τους στην χώρα μας διαμορφώθηκε στο 4.4% και 4.3% αντίστοιχα. Τα plug-in υβριδικά (PHEV) είχαν πτώση -6.5% τον Μάρτιο στην Ε.Ε, με 73.029 μονάδες από 78.131 πέρσι. Το πρώτο τρίμηνο οι πωλήσεις τους ανήλθαν σε 204.001 μονάδες από 189.768 (+7.5%). Στην χώρα μας τα plug-in υβριδικά είχαν πτώση -16.2% με 689 πωλήσεις τον Μάρτιο και άνοδο +13.9% με 2.012 πωλήσεις στο τρίμηνο. Παρά την πτώση που υπήρξε στο σύνολο της Ευρώπης, τα υβριδικά αυτοκίνητα (HEV) ήταν εκείνα που ξεχώρισαν, εφόσον τον Μάρτιο είχαν άνοδο +12.6%, με 299.426 μονάδες από 265.904 πέρσι. Στην Γαλλία σημείωσαν σηματική αύξηση 29.6%. Σε επίπεδο τριμήνου, οι ταξινομήσεις για τα υβριδικά ανήλθαν σε 801.315 έναντι 669.409 στο πρώτο τρίμηνο του 2023 (+19.7%). Ιδιαίτερα θετική εικόνα παρουσίασαν και στην ελληνική αγορά, με άνοδο +21.8% τον Μάρτιο και το μερίδιό του στο 37.4%, με 4.662 μονάδες από 3.829 πέρσι. Στους τρεις πρώτους μήνες του έτους οι πωλήσεις τους στην χώρα μας ανήλθαν σε 13.693 μονάδες έναντι 9.177 (+49.2%), με μερίδιο 37.3%.
Απώλειες -10.2% είχαν τον Μάρτιο τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα, με τις ταξινομήσεις τους στις 365.376 μονάδες από 406.971 πέρσι. Από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές, μόνο στην Ιταλία πέτυχαν άνοδο (+5.7%), ενώ στην Γαλλία είχαν πτώση -17.7%, στην Ισπανία -10.1% και στην Γερμανία -3.4%. Κατά συνέπεια το ποσοστό τους έπεσε στο 35.4% από 37.4% που ήταν τον Μάρτιο της προηγούμενης χρονιάς. Στο τρίμηνο οι ταξινομήσεις στην Ε.Ε για τα βενζινοκίνητα ανήλθαν σε 980.477 μονάδες από 990.214 πέρσι (-1.0%). Στην Ελλάδα σημείωσαν πτώση -11.8% τον Μάρτιο, με 5.195 μονάδες από 5.891 πέρσι και μερίδιο 41.7%. Στο σύνολο του τριμήνου οι απώλειες περιορίστηκαν στο -0.5%, με 14.844 μονάδες έναντι 14.925 και το μερίδιο τους ανήλθε στο 40.5%.
Τα diesel κατέγραψαν την μεγαλύτερη πτώση στην Ε.Ε, με -18.5% τον Μάρτιο και -10.6% στο τρίμηνο. Οι ταξινομήσεις τους ανήλθαν σε 128.227 και 355.352 μονάδες αντίστοιχα. Στην χώρα μας είχαν πτώση -37.9% τον Μάρτιο, με 1.009 μονάδες έναντι 1.626 πέρσι και μερίδιο 8.1%. Από τις αρχές της χρονιάς η πτώση ήταν στο -30.8%, με 3.892 μονάδες έναντι 5.623 και μερίδιο 10.6%.
Ο όμιλος Volkswagen βρέθηκε στην κορυφή, με ποσοστό 24.3% και 251.007 μονάδες τον Μάρτιο (-9.0%). Την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2024, προηγήθηκε με ποσοστό 24.9% και 690.423 μονάδες (+1.1%). Στην δεύτερη θέση ήρθε ο όμιλος Stellantis, με 18.3% και 189.081 μονάδες τον Μάρτιο (-12.6%), ενώ στο πρώτο τρίμηνο κατέκτησε το 18.9% στην Ε.Ε με 524.272 μονάδες (+2.5%).