4 Ιουλίου 1979*:
Μια νέα πραγματικότητα ξημέρωσε στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου σαν σήμερα, το 1979.
Με απόφαση της κυβέρνησης αυξήθηκε κατά 100% η εφάπαξ εισφορά των επιβατικών αυτοκινήτων που τίθονταν για πρώτη φορά σε κυκλοφορία, αλλά και των μοτοσυκλετών. Κατά συνέπεια, οι τιμές των νέων αυτοκινήτων εκτοξέυτηκαν στα ύψη, μέσα σε μια νύχτα.
Επιπλέον αυξήθηκαν κατά 200% τα τέλη χαρτοσήμου για τη μεταβίβαση αυτοκινήτων όλων των κατηγοριών.
Βάσει της απόφασης, δεν υπήρξε μεταβατική διάταξη, που σημαίνει ότι τα μέτρα εφαρμόστηκαν άμεσα.
Με απόφαση της κυβέρνησης αυξήθηκε κατά 100% η εφάπαξ εισφορά των επιβατικών αυτοκινήτων που τίθονταν για πρώτη φορά σε κυκλοφορία, αλλά και των μοτοσυκλετών. Κατά συνέπεια, οι τιμές των νέων αυτοκινήτων εκτοξέυτηκαν στα ύψη, μέσα σε μια νύχτα.
Επιπλέον αυξήθηκαν κατά 200% τα τέλη χαρτοσήμου για τη μεταβίβαση αυτοκινήτων όλων των κατηγοριών.
Βάσει της απόφασης, δεν υπήρξε μεταβατική διάταξη, που σημαίνει ότι τα μέτρα εφαρμόστηκαν άμεσα.
Οι διατάξεις του άρθρου 3 της πράξης νομοθετικού περιεχομένου της 19ης Ιουλίου 1979 συμπλήρωσαν το άρθρο 2 της αντίστοιχης πράξης της 4ης Ιουλίου 1979, ορίζοντας ποιές κατηγορίες εξαιρούνται των αυξήσεων.
Αυτές αφορούσαν τα αυτοκίνητα των Δ.Υ. που είχαν αγοραστεί και τεθεί σε κυκλοφορία στο εξωτερικό (εξαιρούνταν των αυξήσεων έως τις 31/12/1979), καθώς και όσων είχαν παραδοθεί υπό το καθεστώς του Α.Ν. 89/1967 και 378/1968 (περί εγκαταστάσεως εν Ελλάδι Αλλοδαπών Εμποροβιομηχανικών Εταιρειών), με τη προϋπόθεση ότι ο εκτελωνισμός θα γινόταν έως τις 13 Σεπτεμβρίου 1979.
Κατά τα άλλα, όσοι τυχεροί είχαν εκδόσει τραπεζικές επιταγές ή είχαν ταξινομήσει αυτοκίνητο έως τις 3 Ιουλίου 1979, γλύτωσαν την φοροεπιδρομή.
Σημαντική ήταν η πτώση στην αγορά αυτοκινήτου, κατά το 2ο εξάμηνο του έτους. Συνολικά για το 1979, οι εισπράξεις του Δημοσίου από φόρους στα αυτοκίνητα, έφτασαν τα 15.470 δις δραχμές.
Αυτές αφορούσαν τα αυτοκίνητα των Δ.Υ. που είχαν αγοραστεί και τεθεί σε κυκλοφορία στο εξωτερικό (εξαιρούνταν των αυξήσεων έως τις 31/12/1979), καθώς και όσων είχαν παραδοθεί υπό το καθεστώς του Α.Ν. 89/1967 και 378/1968 (περί εγκαταστάσεως εν Ελλάδι Αλλοδαπών Εμποροβιομηχανικών Εταιρειών), με τη προϋπόθεση ότι ο εκτελωνισμός θα γινόταν έως τις 13 Σεπτεμβρίου 1979.
Κατά τα άλλα, όσοι τυχεροί είχαν εκδόσει τραπεζικές επιταγές ή είχαν ταξινομήσει αυτοκίνητο έως τις 3 Ιουλίου 1979, γλύτωσαν την φοροεπιδρομή.
Σημαντική ήταν η πτώση στην αγορά αυτοκινήτου, κατά το 2ο εξάμηνο του έτους. Συνολικά για το 1979, οι εισπράξεις του Δημοσίου από φόρους στα αυτοκίνητα, έφτασαν τα 15.470 δις δραχμές.
Νέκρωσε η αγορά κατά το 2ο εξάμηνο του 1979, μετά τον διπλασιασμό στη φορολογία των Ι.Χ αυτοκινήτων.
Έρευνα: Hellenic Motor History
Photo: Toyota Κανελλόπουλος, Μιχαλακοπούλου 35 (τέλη 70s)
Photo: Toyota Κανελλόπουλος, Μιχαλακοπούλου 35 (τέλη 70s)
*(περισσότερα για το θέμα στο σύνδεσμο)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου