Η Daihatsu ήταν ένας ακόμα από τους ιάπωνες κατασκευαστές που έκαναν δειλά-δειλά την εμφάνισή τους στην ελληνική αγορά, κατά τη δεκαετία του '60. Tα πρώτα αυτοκίνητα, φαίνεται πως ήρθαν στην Ελλάδα στις αρχές του 1964. Αντιπροσωπεία ήταν η "ΑΧΙΛΛΕΥΣ" Α.Ε, ιδρυτής της οποίας ήταν ο Νικόλαος Στανίλας. Τα προηγούμενα χρόνια η επιχείρηση είχε αναλάβει την αντιπροσωπεία τη βρετανικής Triumph (έως το 1962). Τα κεντρικά γραφεία ήταν στην οδό Πατησίων 130, ενώ υπήρχε και υποκατάστημα στη Λεωφ. Συγγρού 16. Τα μοντέλα που διέθετε στην εγχώρια αγορά το πρώτο διαστημα, ήταν τα ελαφρά φορτηγά της εταιρείας (Hi Line) καθώς και το μικρό Hi Jet των 360 κυβικών εκατοστών, σε έκδοσεις pickup & Station. Μέσα στο '64 έκανε την εμφάνιση του και το επιβατικό Compagno, σε εκδόσεις sedan & station wagon στα 800 κ.εκ. Στην Θεσσαλονίκη την αντιπροσωπεία της Daihatsu είχε αναλάβει ο Νίκος Οικονομίδης, με έδρα στην Πλατεία Αριστοτέλους 4.
H Daihatsu ποτέ δεν πρωταγωνίστησε στην ελληνική αγορά, όπως άλλωστε σε καμία ευρωπαϊκή αγορά. Τα επόμενα χρόνια παρουσίασε μια σειρά μικρών και μεσαίων επιβατικών, με μικρή ή μέτρια παρουσία στους ελληνικούς δρόμους, καθώς και μια σειρά μοντέλων εκτός δρόμου (τζιπ) και επαγγελματικών οχημάτων. Την εταιρία ανέλαβαν ανά διαστήματα διάφορες επιχειρήσεις, όπως η "Η. ΚΑΜΜΕΝΟΣ Α.Ε" (Λ, Συγγρού 196), η "LYNTON" (δεκ. '80, Λ. Αθηνών & Κηφισσού) και η "AGRIPAN" (ιδρ. 1992) του Ομίλου Κοντέλλη.
Όσον αφορά τον Ηλία Καμμένο, η επιχείρησή του συμμετείχε στην ίδρυση της "Αουτομεκάνικα Α.Ε", η οποία κατασκεύαζε στη Ελλάδα το επαγγελματικό Daihatsu Zebra, στις αρχές της δεκαετίας του '80. Συναρμολογήθηκαν επίσης στην χώρα μας κάποια επιβατικά τύπου Charade. Να σημειωθεί εδώ πως την σειρά των μεσαίων επαγγελματικών οχημάτων της Daihatsu, είχε αναλάβει για ένα διάστημα αποκλειστικά η "Δ. Αβράσογλου" Α.Ε.Β.Ε, με κεντρική έκθεση στην πρωτεύουσα επί της Λεωφ. Αθηνών 37. Τα μικρά επαγγελματικά πόλης ήταν διαθέσιμα από το δίκτυο του Ηλία Καμμένου.
Τα τελευταία χρόνια η Daihatsu γνώρισε αρκετή επιτυχία στην Ελλάδα με το εκτός δρόμου Terios.
Το 2013 η εταιρεία αποχώρησε από τις αγορές της Ευρώπης λόγω μειωμένων πωλήσεων, κατά συνέπεια και από την ελληνική. Εκείνη τη χρονιά η Daihatsu ταξινόμησε 145 αυτοκίνητα στην χώρα μας (Τerios, Cuore & Sirion).
Το Campagno ήταν το πρώτο επιβατικό Daihatsu που διατέθηκε στην Ελλάδα,
στα τέλη του 1964 (photo)
Τo Daihatsu Hi-Line, ένα από τα πρώτα επαγγελματικά μοντέλα της εταιρείας που ήρθε στη χώρα μας.
Το μικρό & οικονομικό Cuore ήταν ένα από τα σχετικά επιτυχημένα μοντέλα της Daihatsu στην Ελλάδα, στις αρχές της δεκαετίας του '80.
Απρίλιος 1977
B.A
Αρχείο © Hellenic Motor History
Όσο άσχημα ήταν άλλο τόσο σκυλιά βγήκαν.!
ΑπάντησηΔιαγραφή