Σάββατο 9 Δεκεμβρίου 2017

H ελληνική αγορά αυτοκινήτου το 1966


Με αυξήσεις στη φορολογία των αυτοκινήτων, ξεκίνησε το 1966. Οι αυξήσεις αυτές αφορούσαν στο γενικότερο πλαίσιο της οικονομικής πολιτικής της τότε κυβέρνησης και περιλαμβάνονταν στο νομοσχέδιο του υπουργείου Συντονισμού και Οικονομικών "Περί τροποποιήσεως φορολογικών τινών διατάξεων", που κατατέθηκε στη βουλή τον Δεκέμβριο του 1965. 
Έτσι, από 1/1/1966 ίσχυσε η αύξηση στην εφάπαξ εισφορά των νέων επιβατικών Ι.Χ αυτοκινήτων, κατά 30%
Ως συνέπεια, η (κατά κανόνα) ισχύουσα εισφορά των 15.000 δραχμών στα δημοφιλή επιβατικά έως 8 φορολογίσιμους ίππους, ανέβηκε στις 19.500 δραχμές. Στα επιβατικά από 9 έως 12 φορολογίσιμους ίππους η εισφορά ανέβηκε από τις 25.000 δραχμές στις 32.500 δραχμές (σε ορισμένες περιπτώσεις υπήρχαν αποκλίσεις στην εισφορά αυτοκινήτων ίδιας φορολογίσιμης ισχύος). Αντίστοιχη αύξηση υπήρξε, φυσικά, και στα μεγαλύτερα Ι.Χ, άνω των 12 φορ. ίππων, με σημαντική επιβάρυνση στις λιανικές τιμές πώλησης.
Επιπλέον, υπήρξε αύξηση των τελών κυκλοφορίας σε όλα τα οχήματα ιδιωτικής χρήσης κατά 30% ή 40%, ανάλογα την κατηγορία. 

Οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στη χώρα μας, το 1966, ανήλθαν σε 12.962 μονάδες, έναντι 16.306 το 1965 (-20.1%).

Πρώτη σε πωλήσεις εταιρεία αναδείχθηκε η Volkswagen, για 2η συνεχόμενη χρονιά. 

Έως τα τέλη του '66 κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα 122.479 επιβατικά, εκ των οποίων τα 114.022 ήταν ιδιωτικής χρήσης. 

Στη πρωτεύουσα ο συνολικός αριθμός επιβατικών έφτανε τα 88.467 αυτοκίνητα, με τα 83.684 να αφορούν τα ιδιωτικής χρήσης. 


Η VW ήταν 1η σε πωλήσεις στη χώρα μας το 1966, χάρη στον δημοφιλή Σκαραβαίο (φωτογραφία). Η γερμανική εταιρία διέθετε επίσης τα "1500" & "1600".






B.A
Έρευνα: Hellenic Motor History
Στοχεία: ΣΕΑΑ & ΕΛΣΤΑΤ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου