Τετάρτη 3 Ιανουαρίου 2018

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου το 1988. Δυναμική αντεπίθεση της Toyota σε μια υποτονική χρονιά.





Το 1988 κυκλοφορούσαν στη χώρα μας συνολικά 2.405.690 οχήματα, όλων των κατηγοριών. Από αυτά, το 1.503.921 ήταν επιβατικά αυτοκίνητα. Τα Ι.Χ έφταναν το 1.470.486 αυτοκίνητα, ενώ τα υπόλοιπα 33.435 ήταν Δ.Χ (ταξί και αγοραία).
Στη περιοχή της πρωτεύουσας κυκλοφορούσαν συνολικά, 799.764 επιβατικά αυτοκίνητα.
Η σύνθεση του στόλου των αυτοκινήτων στη χώρα μας το 1988 περιελάμβανε και αρκετά οχήματα  μεγάλης ηλικίας. Όσον αφορά τα επιβατικά, κυκλοφορούσαν 165.330 αυτοκίνητα με πρώτη άδεια από το 1969 και παλιότερα, δηλαδή άνω των 19 ετών. Σχεδόν το σύνολο αφορούσε ιδιωτικής χρήσης. Υπήρχαν επιπλέον 322.230 επιβατικά της περιόδου 1970-1976, δηλαδή 12 έως 18 ετών. 
Τον μεγαλύτερο αριθμό επί των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων στην Ελλάδα διέθετε η Fiat, με 145.616 μονάδες. 
Η κατηγορία των 8 φορ. ίππων (1100-1200 κ.εκ) κυριαρχούσε, με συνολικά 596.228 μονάδες. Ακολουθούσαν τα επιβατικά στους 9 φορ. ίππους (1.300 κ.εκ), με 212.180 μονάδες, ενώ στην τρίτη θέση ήταν αυτά των 7 φορ. ίππων (1.000 κ.εκ), με 186.150 αυτοκίνητα.

Το 1988, τέθηκαν σε κυκλοφορία 76.043 επιβατικά, εκ των οποίων τα 75.348 αφορούσαν Ι.Χ.
Η αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων παρουσίασε αύξηση, με τις πωλήσεις στις 57.666 μονάδες έναντι 50.501 την προηγούμενη χρονιά (+14.2%). 
Πρώτη σε πωλήσεις αναδείχθηκε η Nissan, με 8.899 μονάδες και ποσοστό 15.4%. Η συντριπτική πλειοψηφία αφορούσε τα μοντέλα ελληνικής συναρμολόγησης της ΤΕΟΚΑΡ,  με 8.566 μονάδες (Sunny & Cherry).
Σε απόσταση αναπνοής, τερμάτησε στην δεύτερη θέση η Toyota με 8.864 μονάδες. Η διαφορά των 35 μονάδων καλύφθηκε από τον Θεοχαράκη τον τελευταίο μήνα του έτους, εφόσον τον Νοέμβριο η Toyota ήταν στην κορυφή της κατάταξης, με διαφορά 33 αυτοκινήτων έναντι της Nissan.
Το ντέρμπι μεταξύ των δυο ιαπώνων κατασκευαστών παρακολουθούσε ο ανταγωνισμός από απόσταση. Η Toyota μπορεί να έχασε την πρωτιά στο νήμα, όμως κατέγραψε μια εξαιρετική επίδοση, με άνοδο +88.4% και κατέκτησε το ίδιο ποσοστό με την Nissan, 15.4% από 9.3%  συγκριτικά με το 1987.
Η Lada ήρθε στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης με 3.971 πωλήσεις, ενώ η Seat αρκέστηκε στην τέταρτη θέση με 3.889 πωλήσεις. Η ισπανική εταιρεία είχε έρθει τρίτη σε πωλήσεις το 1987 και κατέγραψε απώλειες -11.4%. 
Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε η Fiat, που πέτυχε αύξηση πωλήσεων +19.8% με 3.431μονάδες και μερίδιο 5.9%. Ανοδικά κινήθηκε και η Opel, που βρέθηκε στην έκτη θέση με 3.026 πωλήσεις και 5.2% έναντι 2.422 και 4.8% το προηγούμενο έτος (+24.9%), 

Στους μεγάλους χαμένους της χρονιάς ήταν η Austin Rover, που ήρθε στην ενδέκατη θέση από την πέμπτη που κατείχε το 1987, καταγράφοντας πτώση -44.0% με 1.787 πωλήσεις. Σημαντικές απώλειες είχε και η Dacia (-41.9%) που συνέχισε την φθίνουσα πορείας της στην εγχώρια αγορά. Δύσκολη χρονιά αποδείχθηκε το 1988 για την Audi, με τις πωλήσεις της στις 942 μονάδες από 1.222 την προηγούμενη χρονιά (-22.9%). Αντίθετα, η BMW πέτυχε αύξηση +73.3% με 1.773 μονάδες. Θετικός ο απολογισμός και για την Volkswagen, με 2.778 πωλήσεις από 1.604 (+73.2%) και στην έβδομη θέση από δέκατη που ήταν το 1987. Το ίδιο ίσχυε για την Zastava, που πέτυχε αύξηση +64.6% και βρέθηκε στην όγδοη θέση, ενώ το 1987 ήταν εκτός της πρώτης δεκάδας (12η). Iσοπαλία υπήρξε μεταξύ Ford και Honda, με 1.490 μονάδες. Η επίδοση αυτή ήταν οριακά καλύτερη για την Ford έναντι του 1987 (+0.8%), όμως για την Honda αποτέλεσε σημαντική βελτίωση (+48.4%). Οι Mazda και Mitsubishi έφεραν επίσης ισόπαλο αποτέλεσμα, με 574 μονάδες. 

Οι πωλήσεις στα καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα το 1988 σημείωσαν αύξηση, όμως η αγορά κινήθηκε για ακόμα μια φορά σε υποτονικούς ρυθμούς. Αποτέλεσμα της γενικότερης εικόνας ήταν πως, οι περισσότερες από τις δημοφιλέστερες εταιρείες πέτυχα απλώς ικανοποιητικές έως μέτριες πωλήσεις. Εξαίρεση αποτέλεσε η Nissan, η οποία όμως δεν είχε ουσιαστικά οφέλη σε επίπεδο πωλήσεων  από την προηγούμενη χρονιά (μόλις +0.4%), ενώ είχε απώλειες στο ποσοστό της (15.4% από 17.5%). Ακόμα μια εξαίρεση ήταν η Toyota, που ήταν η έκπληξη της χρονιάς ως η εταιρεία με την μεγαλύτερη δυναμική και η μοναδική που μπόρεσε να αμφισβητήσει την κυριαρχία της Nissan εκείνη την εποχή. Αντίθετα με τα καινούργια, τα μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα σημείωσαν πτώση -22.4%. Η ζήτηση περιορίστηκε στις 18.377 μονάδες, έναντι 23.679 το προηγούμενο έτος. Πάντως, εξακολουθούσαν να κατέχουν ένα σημαντικό ποσοστό επί του συνόλου των πωλήσεων, με μερίδιο 24.2%.
Τα δημοφιλέστερα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ήταν τα Fiat, με 2.199 μονάδες. 

Αναλυτικότερα η κατάταξη των εταιρειών το 1988, ήταν η εξής:


Στις πωλήσεις της Citroen περιλαμβάνεται και το, κατασκευασμένο στη Ρουμανία, Citroen Axel.



Σκληρή μάχη για την 1η θέση έδωσαν οι Nissan & Toyota στη χώρα μας, το 1988. Νικήτρια η Nissan, με διαφορά μόλις 35 αυτοκίνητα! Πάντως η άνοδος της Toyota ήταν εντυπωσιακή, με τις πωλήσεις της αυξημένες κατά 88.4%, σε σχέση με το 1987.












Β.Α
© Hellenic Motor History
Στοιχεία: ΣΕΑΑ & ΕΛΣΤΑΤ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου