Το 1950 οι πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Σουηδία, ανήλθαν συνολικά σε 62.246 μονάδες. Η Ford βρέθηκε στην κορυφή της κατάταξης, με 10.101 μονάδες και μερίδιο 16.2%. Στη 2η θέση ακολούθησε η Volkswagen, με 8.252 μονάδες, που σημαίνει ότι εκείνη την εποχή, ο Σκαραβαίος ήταν πιθανότατα το best seller μοντέλο, με μερίδιο 13.2%. Η Volvo ήρθε στη 3η θέση, το 1950, με μερίδιο 11.9% και 7.419 πωλήσεις. Πολύ καλή πορεία είχε το ευρωπαϊκό παρακλάδι της General Motors (Opel & Vauxhall), καθώς και η British Motor Corporation, που συμπλήρωναν την πρώτη πεντάδα.
Το 1951, η Volvo κατάφερε να κατακτήσει την πρώτη θέση, με 9.288 πωλήσεις, ενώ η Volkswagen ήρθε στη 2η θέση και η Ford περιορίστηκε στη 3η θέση. Συνολικά οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών εκείνη τη χρονιά παρέμειναν στα ίδια επίπεδα. Πτώση υπήρξε την επόμενη χρονιά, το 1952, με μόλις 51.745 ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων. Αντίθετα, το 1953 υπήρξε σημαντική άνοδος, με συνολικά 76.252 πωλήσεις και τη Volvo να φτάνει τις 14.741 μονάδες. Η Volkswagen βρέθηκε στη 5η θέση εκείνη τη χρονιά, πίσω από τις Ford, Opel και B.M.C, όμως θα ανακτήσει τις δυνάμεις της τα αμέσως επόμενα χρόνια, αποτελώντας έναν δύσκολο αντίπαλο για τη Volvo.
To 1954 oι συνολικές πωλήσεις ξεπέρασαν για πρώτη φορά τις 100.000 μονάδες. Συγκεκριμένα, διατέθηκαν 126.621 νέα αυτοκίνητα. Το 1955 ο αριθμός αυτός ήταν ελάχιστα μεγαλύτερος, στις 127.747 μονάδες, όμως ήταν η χρονιά που η Volkswagen άφησε πίσω τις Ford, Opel & B.M.C., με διαφορά, αλλά ξεπέρασε και την... Volvo, κερδίζοντας τη πρώτη θέση με διαφορά 859 αυτοκινήτων, έναντι της σουηδικής εταιρείας! Στο τέλος της ίδιας χρονιάς τα κυκλοφορούντα επιβατικά αυτοκίνητα στην Σουηδία, ανήλθαν στις 636.543 μονάδες συνολικά.
Το 1956 η Volvo πέρασε στην αντεπίθεση, επιστρέφοντας στη κορυφή, με 26.268 πωλήσεις, ενώ η VW αρκέστηκε στη 2η θέση, με 23.406 πωλήσεις και η G.M Europe (Οpel/Vauxhall) μείωσε τη διαφορά, στις 21.691 πωλήσεις, κερδίζοντας την 3η θέση.
Οι τρεις αυτές εταιρείες οδηγούσαν τη κούρσα των πωλήσεων έως τα τέλη της δεκαετίας του '50.
Το 1959, σημειώθηκε νέο ρεκόρ πωλήσεων, με τη σουηδική αγορά στα 169.014 καινούργια αυτοκίνητα. Ήταν η χρονιά που η Volvo άρχισε να αποκτάει απόσταση ασφαλείας από τον ανταγωνισμό, κάτι που θα γίνει πιο έντονο την δεκαετία του '60, αποτελώντας πλέον τον σταθερό ηγέτη της αγοράς αυτοκινήτου. Παράλληλα, τα κυκλοφορούντα επιβατικά είχαν φτάσει στο 1.087.533 μονάδες.
Συνολικά, τη δεκαετία του '50 η Σουηδία διέθετε μια σύνθετη αγορά. Εκτός από την εγχώρια Volvo, πρωταγωνιστικό ρόλο είχαν οι Γερμανοί, χάρη κυρίως στις Volkswagen & Opel, ενώ έντονη ήταν η παρουσία των βρετανικών αυτοκινήτων. Βέβαια, υπήρχαν διαθέσιμα και τα μοντέλα των γαλλικών, ιταλικών και αμερικάνικων εταιριών, όμως δεν έλειπαν και προτάσεις από εταιρείες όπως η Skoda και η σοβιετική Moskvitch.
Φυσικά, δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε την Saab. Η μικρή αλλά ιστορική αυτή φίρμα της Σουηδίας, ξεκίνησε τη πορεία της στα πάτρια εδάφη δειλά, πετυχαίνοντας το 1950 πωλήσεις μόλις 931 αυτοκινήτων. Αργά αλλά σταθερά, κινήθηκε ανοδικά τα επόμενα χρόνια . Το 1959 οι πωλήσεις της είχαν φτάσει στα 9.495 αυτοκίνητα, επίδοση που της χάρισε την 5η θέση στη γενική κατάταξη, αν και με σημαντική διαφορά από τη πρώτη τετράδα. Ήταν η επόμενη δεκαετία που θα επέτρεπε στην Saab να γίνει άμεσα ανταγωνιστική στην σουηδική αγορά.
Το VW Beetle αποτέλεσε ένα απο τα best seller της σουηδικής αγοράς, κατά τη δεκατία του '50.
H Volvo ήταν από τους πρωταγωνιστές της σουηδικής αγοράς των 50s, με best seller μοντέλο εκείνη τη περίοδο, το PV444 σε διάφορες εκδόσεις.
H Ford ήταν 1η σε πωλήσεις εταιρία στην Σουηδία το 1950 και το 1952 και παρέμεινε μια από τις δημοφιλέστερες έως τα τέλη της δεκαετίας του '50.
(φωτογραφία: Ford Anglia 1949-1953)
Β.Α
© Hellenic Motor History
Στοιχεία: BIL(Sweden)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου