Η ιστορία της Mitsubishi στη χώρα μας ξεκινάει γύρω στα μέσα του 1965, με επίσημη αντιπροσωπεία την "ΑΞΩΝ Αυτοκινήτων Α.Ε" των Αδελφών Σαρακάκη, αρχικά επί της Λεωφ. Συγγρού 101.
Τότε κυκλοφόρησε στην Ελλάδα το Colt 1000 Deluxe, ένα μικρομεσαίο 4πορτο αυτοκίνητο στους 7 φορ. ίππους. Τα πρώτα χρόνια η παρουσία της στην αγορά ήταν ιδιαίτερα περιορισμένη, με μόλις μερικές δεκάδες μονάδες να διατίθενται ετησίως. To 1968 ήταν διαθέσιμη στην Ελλάδα η ανανεωμένη έκδοση του Colt, στις εκδόσεις 1200 (8 φορ. ίπποι) και 1500 (10 φορ. ίπποι).
Στις αρχές της δεκαετίας του '70 έκανε την εμφάνιση του το Colt Galant στους 9 φορ. ίππους (1.300 κ.εκ.). Εκείνη την εποχή η έδρα της "ΑΞΩΝ" Α.Ε είχε μεταφερθεί στη Λ. Συγγρού 49.
Το 1979 ιδρύθηκε η "ΙΑΣΩΝ Ανώνυμος Εμπορική και Βιομηχανική Εταιρεία". Τα αυτοκίνητα της Mitsubishi ήταν πλέον διαθέσιμα μέσα από το δίκτυο της συγκεκριμένης επιχείρησης, η οποία αργότερα ενσωμάτωσε την "ΑΞΩΝ" Α.Ε.
Έντονη παρουσία στη χώρα μας είχε η εταιρεία στον τομέα των ελαφρών φορτηγών. Επίσης ορισμένα επιβατικά μοντέλα της Mitsubishi κυκλοφόρησαν σαν ταξί, ενώ τα χρησιμοποίησε και η Ελληνική Αστυνομία (μοντέλο Galant σε διάφορες γενιές).
Σημαντική επιτυχία θα γνωρίσει στην ελληνική αγορά το μικρομεσαίο Lancer 2ης γενιάς, στις αρχές της δεκαετίας του '80.
Το συγκεκριμένο μοντέλο βρισκόταν στην πιο εμπορική κατηγορία των 8 φορ. ίππων και βοήθηκε την ιαπωνική εταιρεία να αυξήσει το μερίδιο της στην εγχώρια αγορά. Tην περίοδο από το 1980 έως το 1983 η Mitsubishi ήταν σταθερά στην πρώτη δεκάδα της κατάταξης και το 1982 βρέθηκε στην έκτη θέση, την υψηλότερη που έχει κατακτήσει στην χώρα μας έως σήμερα.
H πωλήσεις της παρέμειναν σε ικανοποιητικά επίπεδα ως τα μέσα της δεκαετίας του '80. Αμέσως μετά η Mitsubishi παρουσίασε σημαντική πτώση και παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα για όλη την δεκαετία του '90. Παρά το ευνοϊκότερο κλίμα που επικράτησε στην αγορά αυτοκινήτου από το 1990 και μετά, η καλύτερη επίδοση που πέτυχε η Mitsubishi ήταν το 1991 με μερίδιο 1.7% και 2.931 πωλήσεις, που την έφεραν στην 22η θέση. Την επόμενη δεκαετία (2000-2009) η εικόνα της σε πωλήσεις και ποσοστά ήταν συνολικά ελαφρώς βελτιωμένη, όμως παρέμεινε καθηλωμένη στις χαμηλότερες θέσεις της γενικής κατάταξης. Μικρή ώθηση έδωσε η νέα γενιά του Colt.
Σήμερα ο όμιλος Σαρακάκη εξακολουθεί να διαθέτει την αντιπροσωπεία της Mitsubishi στην Ελλάδα.
Τότε κυκλοφόρησε στην Ελλάδα το Colt 1000 Deluxe, ένα μικρομεσαίο 4πορτο αυτοκίνητο στους 7 φορ. ίππους. Τα πρώτα χρόνια η παρουσία της στην αγορά ήταν ιδιαίτερα περιορισμένη, με μόλις μερικές δεκάδες μονάδες να διατίθενται ετησίως. To 1968 ήταν διαθέσιμη στην Ελλάδα η ανανεωμένη έκδοση του Colt, στις εκδόσεις 1200 (8 φορ. ίπποι) και 1500 (10 φορ. ίπποι).
Στις αρχές της δεκαετίας του '70 έκανε την εμφάνιση του το Colt Galant στους 9 φορ. ίππους (1.300 κ.εκ.). Εκείνη την εποχή η έδρα της "ΑΞΩΝ" Α.Ε είχε μεταφερθεί στη Λ. Συγγρού 49.
Το 1979 ιδρύθηκε η "ΙΑΣΩΝ Ανώνυμος Εμπορική και Βιομηχανική Εταιρεία". Τα αυτοκίνητα της Mitsubishi ήταν πλέον διαθέσιμα μέσα από το δίκτυο της συγκεκριμένης επιχείρησης, η οποία αργότερα ενσωμάτωσε την "ΑΞΩΝ" Α.Ε.
Έντονη παρουσία στη χώρα μας είχε η εταιρεία στον τομέα των ελαφρών φορτηγών. Επίσης ορισμένα επιβατικά μοντέλα της Mitsubishi κυκλοφόρησαν σαν ταξί, ενώ τα χρησιμοποίησε και η Ελληνική Αστυνομία (μοντέλο Galant σε διάφορες γενιές).
Σημαντική επιτυχία θα γνωρίσει στην ελληνική αγορά το μικρομεσαίο Lancer 2ης γενιάς, στις αρχές της δεκαετίας του '80.
Το συγκεκριμένο μοντέλο βρισκόταν στην πιο εμπορική κατηγορία των 8 φορ. ίππων και βοήθηκε την ιαπωνική εταιρεία να αυξήσει το μερίδιο της στην εγχώρια αγορά. Tην περίοδο από το 1980 έως το 1983 η Mitsubishi ήταν σταθερά στην πρώτη δεκάδα της κατάταξης και το 1982 βρέθηκε στην έκτη θέση, την υψηλότερη που έχει κατακτήσει στην χώρα μας έως σήμερα.
H πωλήσεις της παρέμειναν σε ικανοποιητικά επίπεδα ως τα μέσα της δεκαετίας του '80. Αμέσως μετά η Mitsubishi παρουσίασε σημαντική πτώση και παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα για όλη την δεκαετία του '90. Παρά το ευνοϊκότερο κλίμα που επικράτησε στην αγορά αυτοκινήτου από το 1990 και μετά, η καλύτερη επίδοση που πέτυχε η Mitsubishi ήταν το 1991 με μερίδιο 1.7% και 2.931 πωλήσεις, που την έφεραν στην 22η θέση. Την επόμενη δεκαετία (2000-2009) η εικόνα της σε πωλήσεις και ποσοστά ήταν συνολικά ελαφρώς βελτιωμένη, όμως παρέμεινε καθηλωμένη στις χαμηλότερες θέσεις της γενικής κατάταξης. Μικρή ώθηση έδωσε η νέα γενιά του Colt.
Σήμερα ο όμιλος Σαρακάκη εξακολουθεί να διαθέτει την αντιπροσωπεία της Mitsubishi στην Ελλάδα.
To Mitsubishi Colt 1000 ήταν το επιβατικό μοντέλο με το οποίο ξεκίνησε επίσημα η πορεία της Mitsubishi στην χώρα μας.
Στις αρχές της δεκαετίας του '80 η Mitsubishi διέγραψε μια αρκετά καλή πορεία στην ελληνική αγορά. To πιο επιτυχημένο της μοντέλο ήταν το Lancer (αρχική φωτογραφία επάνω), όμως υπήρχαν εναλλακτικά τα επίσης μικρομεσαία πεντάθυρα Colt και τετράθυρα Lancer Fiore, με την κίνηση στους εμπρός τροχούς. H εικονιζόμενη καταχώρηση είναι από τον Φεβρουάριο του 1983, με το κλασικό σλόγκαν "Η πιο σωστή λύση είναι η Mitsubishi".
B.A
Αρχείο © Hellenic Motor History
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου