Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2018

Τα DKW και ο Έλμουτ Σέφελ




Διαφήμιση της Auto Union-DKW, τον Σεπτέμβριο του 1955. 

Τα DKW ήταν γνωστά στην Ελλάδα πριν τον πόλεμο. Κατά τη δεκαετία του '30, πιθανότατα ήταν τα δημοφιλέστερα μεταξύ των προϊόντων της Auto Union.
Μεταπολεμικά συνέχισαν να είναι αρκετά δημοφιλή. Στις αρχές της δεκαετίας του '50, κυκλοφόρησαν στη χώρα μας και τα αντίστοιχα IFA της Ανατολικής Γερμανίας, αλλά σε σημαντικά μικρότερους αριθμούς. 

Το 1955, την αντιπροσωπεία είχε ήδη αναλάβει η "Ραδιοφωνική Ένωσις της Ελλάδος", με έδρα επί της Ελευθερίου Βενιζέλου 51 (Πανεπιστημίου). 
Νωρίτερα, τα DKW έφερνε στην Ελλάδα ο επιχειρηματίας και κτηματίας Έλμουτ Σέφελ. 
Ο Σέφελ διέθετε υποκαταστήματα στην Θεσσαλονίκη και στον Βόλο, όπου και κατοικούσε. Πριν τον πόλεμο, είχε ήδη την αντιπροσωπεία για τα αυτοκίνητα της Auto Union, σε ολόκληρη την Μακεδονία και την Θράκη. Μεταπολεμικά απέκτησε και την γενική αντιπροσωπεία, με έδρα στην Αθήνα επί της οδού Σταδίου. 
Η επιχειρηματική του δράση δεν περιορίστηκε στα γερμανικά αυτοκίνητα. Τουλάχιστον από τα μέσα της δεκαετίας του '30, ήταν αντιπρόσωπος των ραδιοφώνων της Telefunken στον Βόλο, μαζί με τον συνεταίρο του Χάιντς Σμιτ. Είχε επίσης την αντιπροσωπεία των γερμανικών θεριστικών μηχανών και τρακτέρ Lanz, μέσω της "Σέφελ & Σμιτ" Α.Ε. Τα συγκεκριμένα αγροτικά προϊόντα πωλούσε παράλληλα σε Βόλο, Θεσσαλονίκη και Αθήνα, και μεταπολεμικά. 
Το 1950 η "Σέφελ & Σμιτ" απασχόλησε την Εισαγγελία Αθηνών, μετά από διαταγή του υπουργείου Οικονομικών, λόγω διαπιστώσεως διαχειριστικών ανωμαλιών. 

Η "Ραδιοφωνική Ένωσις της Ελλάδος" διατήρησε την αντιπροσωπεία των DKW, έως τα τέλη της δεκαετίας του '50. Αργότερα η επιχείρηση συμμετείχε στην ίδρυση της "ΕΤ.ΕΠ.Α", που έφερνε τα βρετανικά αυτοκίνητα της Rootes. Τελικά η DKW κατέληξε στην "Μ.Κ. Φωστηρόπουλος" Α.Ε.Ε, έως την κατάργηση της φίρμας στα μέσα της δεκαετίας του '60. Την θέση της πήρε η Audi. 

Το  DKW του Νίκου Φιλίνη, στο Ράλλυ Ακρόπολις το 1955. 
Τερμάτισε 4ος γενικής, με συνοδηγό τον Ζουρίδη.
(πηγή φωτ.: Στέφανος Ζάννος)

DKW 3=6, Φεβρουάριος 1956

Το DKW F89 Cabriolet (1950-1954)







B.A
Έρευνα & αρχείο © Hellenic Motor History







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου