To 1956 ξεκίνησε η κατασκευή των αυτοκινήτων Wartburg, στο εργοστάσιο του Eisenach. Το εργοστάσιο αυτό βρισκόταν στην περιοχή της Θουριγγίας, που είχε περάσει στον έλεγχο των σοβιετικών μετά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο.
Πριν τον πόλεμο ανήκε στην B.M.W. Όταν έπεσε στα χέρια των σοβιετικών, ξεκίνησε η παραγωγή αυτοκινήτων της γερμανικής εταιρείας, χωρίς όμως να συμμετέχει η ίδια. Επρόκειτο για προπολεμικά μοντέλα της B.M.W, που μετονομάστηκαν σε E.M.W (Eisenach Motoren Werke) μετά από την αντίδραση της πρώτης.
Τα E.M.W ήρθαν επισήμως και στην χώρα μας, μέσω της "ΕΤ.Ε.Α" Ο.Ε (αρχικά του "Εταιρεία Εμπορίας Αυτοκινήτων"). H έδρα της επιχείρησης ήταν στην Λεωφόρο Συγγρού 16.
Η "ΕΤ.Ε.Α" έφερνε στην χώρα μας και τα IFA, που βασίζονταν στα προπολεμικά DKW και επίσης κατασκευάζονταν υπό τον έλεγχο των σοβιετικών.
Όταν σταμάτησε η παραγωγή των E.M.W, άρχισε η παραγωγή των Wartburg. Επισήμως το εργοστάσιο ανήκε πλέον στην Λαοκρατική Δημοκρατία της Γερμανίας, κοινώς γνωστή ως Ανατολική Γερμανία.
Τα πρώτα Wartburg ήρθαν στην Ελλάδα ήδη εκείνη τη χρονιά, περί τα μέσα του 1956. Η "ΕΤ.Ε.Α" Ο.Ε ήταν η πρώτη αντιπροσωπεία της φίρμας στην χώρα μας. Άλλωστε συνέχισε και τα επόμενα χρόνια να εισάγει όλα τα οχήματα από την Ανατολική Γερμανία, όπως τα Trabant και τα επαγγελματικά Barkas.
Πριν τον πόλεμο ανήκε στην B.M.W. Όταν έπεσε στα χέρια των σοβιετικών, ξεκίνησε η παραγωγή αυτοκινήτων της γερμανικής εταιρείας, χωρίς όμως να συμμετέχει η ίδια. Επρόκειτο για προπολεμικά μοντέλα της B.M.W, που μετονομάστηκαν σε E.M.W (Eisenach Motoren Werke) μετά από την αντίδραση της πρώτης.
Τα E.M.W ήρθαν επισήμως και στην χώρα μας, μέσω της "ΕΤ.Ε.Α" Ο.Ε (αρχικά του "Εταιρεία Εμπορίας Αυτοκινήτων"). H έδρα της επιχείρησης ήταν στην Λεωφόρο Συγγρού 16.
Η "ΕΤ.Ε.Α" έφερνε στην χώρα μας και τα IFA, που βασίζονταν στα προπολεμικά DKW και επίσης κατασκευάζονταν υπό τον έλεγχο των σοβιετικών.
Όταν σταμάτησε η παραγωγή των E.M.W, άρχισε η παραγωγή των Wartburg. Επισήμως το εργοστάσιο ανήκε πλέον στην Λαοκρατική Δημοκρατία της Γερμανίας, κοινώς γνωστή ως Ανατολική Γερμανία.
Τα πρώτα Wartburg ήρθαν στην Ελλάδα ήδη εκείνη τη χρονιά, περί τα μέσα του 1956. Η "ΕΤ.Ε.Α" Ο.Ε ήταν η πρώτη αντιπροσωπεία της φίρμας στην χώρα μας. Άλλωστε συνέχισε και τα επόμενα χρόνια να εισάγει όλα τα οχήματα από την Ανατολική Γερμανία, όπως τα Trabant και τα επαγγελματικά Barkas.
H εικονιζόμενη καταχώρηση της "ΕΤ.Ε.Α" είναι πιθανότατα η πρώτη για τα Wartburg που δημοσιεύτηκε στην χώρα μας. τον Ιούλιο του 1956.
Το πρώτο εκείνο μοντέλο έμεινε στην παραγωγή για περίπου μια δεκαετία, σε διάφορες παραλλαγές, με τις ονομασίες 311/312.
Όμως, το 1965, η αντιπροσωπεία της Wartburg άλλαξε χέρια. Πλέον, τα Ανατολικογερμανικά αυτοκίνητα ανέλαβε στην Ελλάδα ο Ηλίας Καμμένος, με έδρα επί της Λεωφόρου Συγγρού 206 (αργότερα Λεωφ. Συγγρού 196). Ο ίδιος ανέλαβε στην συνέχεια και την αντιπροσωπεία της Trabant.
Οι επιδόσεις της φίρμας έως εκείνη την εποχή κρίνονται χαμηλές, με τις πωλήσεις να μην υπερβαίνουν τις μερικές δεκάδες ετησίως.
Η εικόνα βελτιώθηκε το διάστημα 1966-1970, χωρίς πάντως να ξεφεύγει από τις γενικά μέτριες επιδόσεις που κατέγραφαν εκείνη την περίοδο τα αυτοκίνητα της Ανατολικής Ευρώπης στην Ελλάδα.
Στα τέλη του 1966 έκανε την εμφάνιση του στη χώρα μας το νέο μοντέλο της εταιρείας, Wartburg 353.
Oπως και στον προκάτοχό του, ο κινητήρας ήταν δίχρονος στα 993 cc.
Το συγκεκριμένο μοντέλο έμεινε στην παραγωγή έως το κλείσιμο του εργοστασίου, την άνοιξη του 1991. Το τελευταίο διάστημα παραγωγής του είχε δεχθεί ένα σχεδιαστικό "φρεσκάρισμα" ενώ εφοδιάστηκε με τετράχρονο κινητήρα 1.3 λίτρου.
Ο Ηλίας Καμμένος κράτησε για πολλά χρόνια την αντιπροσωπεία, είτε μέσω της "Η. Καμμένος" Α.Ε, είτε μέσω άλλων επιχειρήσεων του ομίλου, όπως η "ΕΨΙΛΟΝ" Α.Ε. από τα μέσα του 1979.
To 1984 την αντιπροσωπεία της Wartburg ανέλαβε η "EUROCAR" A.E, με τα κεντρικά στην Λεωφ. Συγγρού 247.
Παρά το γεγονός ότι το 353 ήταν ένα από τα πλέον προσιτά μεσαία οικογενειακά αυτοκίνητα στην εγχώρια αγορά, τα ποσοστά της φίρμας παρέμειναν καθηλωμένα σε χαμηλά επίπεδα κατά τη δεκαετία του '70, αν και οι επιδόσεις της παρουσίασαν βελτίωση στο δεύτερο μισό της δεκαετίας.
Tο ίδιο συνέβη και την δεκαετία του '80 ενώ οι πωλήσεις σημείωσαν υποχώρηση. Καλύτερη χρονιά για όλη εκείνη την περίδο ήταν το 1985, με συνολικά 350 μονάδες και μερίδιο αγοράς 0.4%. Τα επόμενα χρόνια η πορεία της ήταν σταθερά πτωτική, ενώ η "EUROCAR" A.E διατήρησε την αντιπροσωπεία ως την απόσυρση της Wartburg από την ελληνική αγορά. Να σημειωθεί ότι στην χώρα μας ήταν διαθέσιμη και η επαγγελματική έκδοση pickup.
Στις αρχές της δεκαετίας του '90 γράφτηκε ο επίλογος για την Wartburg. Το αυτοκίνητο είχε ξεπεραστεί προ πολλού από τις σχεδιαστικές και τεχνολογικές εξελίξεις. Τα νέα δεδομένα στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου, δεν άφηναν χώρο για τέτοιου είδους "παρωχημένες" εναλλακτικές. Επιπλέον η ενοποίηση της Γερμανίας, προδίκασε το τέλος της ύπαρξης των Wartburg & Trabant που πέρασαν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, όπως άλλωστε και η "Λαοκρατική Δημοκρατία της Γερμανίας".
B.A
Aρχείο & έρευνα © Hellenic Motor History
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ
Πράγματι το Wartburg ήταν ένα εκπληκτικό αυτοκίνητο για την εποχή του,διότι ήταν φθηνό,διέθετε τεράστιους χώρους,δεν υπήαρχαν νεκρές γωνίες,και είχε πραγματικό σασί.Αυτό που δεν αναφέρεται στο άρθρο είναι ότι α)είχε διπλό κύκλωμα φρένων,β)σε περίπτωαη σύγκρουσης το καπό αποσπόταν διότι ήταν στηριγμένο στις κολώνες (κόβονταν οι βίδες για να μην τραυματισθούν οι μπροστινοί επιβάτες,γ) διέθετε καθαραστήρες με δύο ταχύτητες τόσο για κανονική λειτουργία,όσο και για διακοπτόμενη λειτουργία,δ)ήταν ημιαυτόματο, με ελεύθερο τροχασμό και δυνατότητα εναλλαγής ταχυτήτων (2-3-4) χωρίς την χρήση συμπλέκτη,και αυτό για προστασία του κινητήρα καθόσον δίχρονος.Κρίμα που δεν συνεχίστηκε η παραγωγή του.
ΑπάντησηΔιαγραφή