Tα τρίκυκλα φορτηγά οχήματα, αποτέλεσαν για πολλά χρόνια μια προσιτή λύση για τις μεταφορικές ανάγκες διαφόρων επαγγελματιών. Η επιτυχία τους στην Ελλάδα ήταν τέτοια, ώστε διάφορες εταιρείες ανέπτυξαν δραστηριότητα στην κατασκευή τέτοιων οχημάτων στην χώρα μας. Χαρακτηριστικά παραδείγματα η "Εμπορική Αυτοκινήτων" των Μουζέλη & Πολυδωρόπουλου, με την συναρμολόγηση του Mazda T-1500, η "Βιοπλαστίκ" του Γεώργιου Δημητριάδη με το "Delta", καθώς και η Μ.Ε.Β.Ε.Α των Α. Τσιμωνίδη & Σ. Βιττώρια.
Στα τέλη του 1980 η κυβέρνηση αποφάσισε την σταδιακή αντικατάστασή τους με τετράτροχα επαγγελματικά οχήματα, βάσει του νόμου 1073/1980 "Περί αντικαταστάσεως των κυκλοφορούντων τριτρόχων φορτηγών οχημάτων δημοσίας χρήσεως (μοτοσυκλετών) διά φορτηγών αυτοκινήτων δημοσίας χρήσεως και ρυθμίσεως συναφών θεμάτων" (ΦΕΚ 214/Α/19-9-1980).
Αυτό αρχικά προβλεπόταν να γίνει σε βάθος πενταετίας, με την απόσυρση του ένα πέμπτου ανά έτος για κάθε νομό. Οι δικαιούχοι είχαν την δυνατότητα να αποκτήσουν φορτηγά αυτοκίνητα δημοσίας χρήσης, μικτού βάρους έως τριών χιλιάδων (3.000) χιλιογράμμων. Επίσης, ο νόμος προέβλεπε την απαγόρευση χορήγησης νέων αδειών τρίτροχων φορτηγών οχημάτων Δ.Χ.
Aργότερα, την άνοιξη του 1981, η υποχρεωτική αντικατάσταση τους έγινε προαιρετική, με εξαίρεση τους νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης.
Τρίκυκλο όχημα στην Αθήνα, το 1978 (photo: John Riper). Στην αρχική φωτογραφία, τρίκυκλο μάρκας Mazda T1500 με είδη μαναβικής, στην Κω, το καλοκαίρι του 1988.
Καταχώρηση του 1972 για το Mazda Hellas T1500, που συναρμολογούσε στη χώρα μας η "Εμπορική Αυτοκινήτων" από το 1968.
Οκτώβριος 1980. Η "Εμπορική Αυτοκινήτων", ως αντιπροσωπεία των αυτοκινήτων της Mazda, προωθεί πλέον τα ελαφρά φορτηγά της ως την κατάλληλη εναλλακτική για την αντικατάσταση των τρίκυκλων οχημάτων.
B.A
Έρευνα & αρχείο © Hellenic Motor History
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου