Ford Cortina (1970-1975)
Κατά την δεκαετία του '70 η εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία κυριαρχούσε στην Μεγ. Βρετανία, αλλά τα προβλήματα που είχε να αντιμετωπίσει γίνονταν όλο και μεγαλύτερα.
Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής της χώρας, η British Motor Corporation (BMC), είχε εξελιχθεί στην British Leyland Motor Corporation (BLMC) ήδη από το 1968. Όμως, τα οικονομικά και εργασιακά μέτωπα ήταν ανοικτά, ενώ υπήρχαν και θέματα ποιότητας των προϊόντων της. Το 1975 η εταιρεία κρατικοποιήθηκε.
Η κατάσταση που διαμορφώθηκε ήταν ευνοϊκή για τους ξένους κατασκευαστές. Σημαντικό όφελος είχε η Datsun, που από το πουθενά είδε τις πωλήσεις της να φτάνουν στις 30.197 μονάδες το 1972, ενώ την επόμενη χρονιά εκτοξεύτηκαν στις 60.513 μονάδες. Στο ίδιο διάστημα, μεγάλη άνοδο είχαν επίσης οι Renault και Fiat.
Συνολικά, από το 1970 έως το 1973 οι πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων κινήθηκαν ανοδικά. Η δεκαετία ξεκίνησε με 1.076.865 μονάδες, από 965.410 μονάδες το 1969 (+11.5%). Το 1971 υπήρξε επιπλέον αύξηση 19.4%, με συνολικά 1.285.661 πωλήσεις. Σε αυτό το διάστημα, πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο ήταν το Austin/Morris 1100/1300 της BLMC, η οποία ήταν και η εταιρεία με τις περισσότερες πωλήσεις στην Μ. Βρετανία.
Το 1972 οι πωλήσεις έφτασαν το 1.637.866 μονάδες (+27.4%). Ήταν η χρονιά που το Ford Cortina έγινε το Νο 1 σε πωλήσεις μοντέλο, με 187.159 μονάδες. Επιπλέον η Ford διέθετε το No 2 σε πωλήσεις μοντέλο, το Escort, με 140.837 μονάδες. Η αύξηση στις συνολικές πωλήσεις της εταιρείας, σε σχέση με το προγούμενο έτος, ήταν εντυπωσιακή. Από 240.937 αυτοκίνητα το 1971, διέθεσε 401.994 αυτοκίνητα το 1972.
Ενδιαφέρον έχει να σημειωθεί ότι από το 1972 έως σήμερα, το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο ανά έτος, στην Μεγ. Βρετανία, προέρχεται από την Ford.
Ford Escort MkI
Mια περαιτέρω μικρή αύξηση κατέγραψε η βρετανική αγορά το 1973, με συνολικά 1.661.639 πωλήσεις (+1.45%). Παρά το γεγονός ότι το νούμερο αυτό αποτελούσε ρεκόρ για τα έως τότε δεδομένα, οι εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες, BMLC, Ford & Vauxhall, είχαν μικρή μείωση των πωλήσεων τους.
Το 1974 το πρόσημο ήταν αρνητικό. Πτώση κατά 23.6%, με 1.268.767 μονάδες. Η Datsun αποτελούσε πλέον την 5η σε πωλήσεις εταιρεία στην Μεγ. Βρετανία. Θα διατηρήσει αυτή τη θέση έως τα τέλη της δεκαετίας, με εξαίρεση το 1977, που ανέβηκε στην 4η θέση της γενικής κατάταξης.
Επιπλέον πτώση, κατά 5.9%, υπήρξε το 1975.
Από το 1976 θα αρχίσει σταδιακά να αντιστρέφεται το κλίμα. Εκείνη την χρονιά υπήρξε αύξηση 7.7%, με 1.285.583 μονάδες. Το 1977 η αύξηση άγγιξε το 3%, με 1.323.524 μονάδες. Η Ford πέρασε στην πρώτη θέση των συνολικών πωλήσεων, με 340.319 μονάδες, αφήνοντας την BLMC στην δεύτερη θέση, με 312.680 μονάδες, καταγράφοντας μείωση 8.65%.
Το best seller της αγοράς ήταν το Ford Cortina, με τα Ford Escort και Morris Marina να συμπληρώνουν την πρώτη τριάδα.
Morris Marina
H Datsun ήταν η δημοφιλέστερη ξένη εταιρεία στην Μεγ. Βρετανία, τη δεκαετία του '70.
Με 1.591.941 πωλήσεις, το 1978 έκλεισε με άνοδο 20.3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η Datsun πέτυχε ρεκόρ πωλήσεων, με 101.735 αυτοκίνητα, έναντι 82.133 το 1977 (+23.9%). Άνοδο κατέγραψαν και όλες οι εγχώριες εταιρείες, Ford, BLMC, Chrysler (Rootes) & Vauxhall.
Το 1979 ήταν η καλύτερη χρονιά για την βρετανική αγορά αυτοκινήτου, έως τότε. Οι πωλήσεις ανήλθαν σε 1.716.275 μονάδες, με αύξηση 7.8%.
To Ford Cortina ήταν για άλλη μια χρονιά στην κορυφή, με 193.784 μονάδες, ο υψηλότερος αριθμός πωλήσεων που έχει πετύχει ένα μοντέλο στην Αγγλία, έως σήμερα. Οι συνολικές πωλήσεις της Ford το 1979, ήταν 485.559 μονάδες (+23.8%), διευρύνοντας ακόμα περισσότερο την διαφορά από την BLMC.
To Ford Escort ήταν το 2ο πιο εμπορικό μοτέλο, με 131.667 πωλήσεις, ενώ το Mini ήρθε στην 3η θέση, με 82.938 πωλήσεις.
Από τις ξένες εταιρείες μεγάλη αύξηση κατέγραψε η Renault, πού ήταν στην 6η θέση πίσω από την Datsun. Το 1979 οι πωλήσεις της ήταν 93.468, έναντι 69.627 το 1978 (+34.2%)
Ford Cortina (1975-1979)
B.A
© Hellenic Motor History
Στοιχεία πωλήσεων: SMMT
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου