Το 1979, το μεγαλύτερο κομμάτι της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, κατείχαν τα μοντέλα έως 1.300 κυβ. εκατοστά ή 9 φορ. ίππους. Από το υπόλοιπο της "πίτας" κέρδος είχαν κυρίως τα μοντέλα έως 1.600 κυβ. εκατοστά (11 φορ. ίπποι).
Τα αυτοκίνητα με μεγαλύτερους κινητήρες αντιμετωπίζονταν από το κράτος ως είδη πολυτελείας.
Ήδη από τον Μάιο του 1977, η κυβέρνηση είχε επιβάλει αύξηση στις εισφορές για τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης άνω των 1.800 κ.εκ, ή 13 φορ. ίππων. Παράλληλα αυξήθηκαν τα τέλη κυκλοφορίας τους.
Η κατηγορία των 2.000 κ.εκ. ή 14 φορ. ίππων, ήταν το ανώτατο όριο της ελληνικής αγοράς. Η απόκτηση ενός αυτοκινήτου αυτής της κλάσης, απαιτούσε την καταβολή ενός σεβαστού χρηματικού ποσού. Επιπλέον, τα τεκμήρια που όρισε η κυβέρνηση το καλοκαίρι του 1978, ανέβαζαν την ετήσια τεκμαρτή δαπάνη για τους 14 φορ. ίππους στις 600.000 δραχμές. Συγκριτικά, για ένα I.X αυτοκίνητο 1.300 κ.εκ (9 φ.ίπποι) το τεκμήριο ήταν στις 260.000 δρχ, ενώ ένα Ι.Χ 1.600 κ.εκ (11 φ. ίπποι) είχε τεκμήριο 360.000 δρχ.
Ας δούμε πόσο κόστιζαν μερικά από τα μοντέλα στα 2.000 κ.εκ, που ήταν διαθέσιμα στην Ελλάδα 40 χρόνια πριν, τον Μάιο του 1979.
ΜΑΡΚΑ & ΜΟΝΤΕΛΟ
|
ΤΙΜΗ ΠΩΛΗΣΗΣ
(σε δραχμές)
|
Alfa Romeo Alfetta 2000
|
1.110.000
|
Audi 100 GLS 2.0
|
1.046.110
|
BMW 520
|
1.237.500
|
Citroen CX 2000 Pallas
|
1.167.000
|
Fiat 132 Top Manager 2000
|
939.000
|
Mercedes 200
|
1.296.000
|
Citroen CX Pallas
To Fiat 132 ήταν μια σχετικά "προσιτή" επιλογή στα 2.000 κυβ. εκατοστά, με τιμή κάτω από 1 εκατομμύριο δραχμές.
Β.Α
© Hellenic Motor History
Οι τιμές προέρχονται από το περιοδικό 4Τροχοί, τεύχος Μαΐου 1979
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου