Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου 2019

Οι νέοι φορολογικοί συντελεστές και η μείωση στις τιμές των αυτοκινήτων, τον Σεπτέμβριο του 1993 (Νόμος 2187/94).



Την 1η Σεπτεμβρίου 1993 ίσχυσε η μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης για τα Ι.Χ αυτοκίνητα. 
Οι νέοι συντελεστές ήταν μειωμένοι έως και 25%, όπως όριζε ο νόμος 2187/94 (άρθρο 2, παρ. 1). 
Με τις νέες ρυθμίσεις υπήρχε μεγαλύτερο όφελος στα επιβατικά αυτοκίνητα έως 1.600 κυβ. εκατοστά, αλλά και σε αυτά από 2.000 κυβ. εκατοστά και άνω. 
Παράλληλα υπήρξε αύξηση στο Εφάπαξ Πρόσθετο Ειδικό Τέλος (Ε.Π.Ε.Τ), κατόπιν τροποποίησης της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του νόμου 363/1976. Από την αύξηση αυτή εξαιρούνταν οι μοτοσυκλέτες. 
Έτσι ο Ε.Π.Ε.Τ καθορίστηκε ως εξής: 
Για επιβατικά αυτοκίνητα έως 1.200 κυβ. εκατοστά σε 8%.
Για αυτοκίνητα με κυλινδρισμό από 1.201 έως 1.800 κυβ. εκατοστά σε 12%. 
Για αυτοκίνητα από 1.801 κυβ. εκατοστά και πάνω ο Ε.Π.Ε.Τ ήταν στο 16%. 
Όπως όριζε ο νόμος, "ως φορολογητέα αξία για την επιβολή του Ε.Π.Ε.Τ λαμβάνεται εκείνη που διαμορφώνεται για την επιβολή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης του ίδιου αυτοκινήτου".

Στον παρακάτω πίνακα εμφανίζονται οι παλιοί φορολογικοί συντελεστές, που τέθηκαν σε ισχύ με τον νόμο 2093/92 (από 1/1/1993 έως 31/8/1993) και οι νέοι συντελεστές του Ε.Φ.Κ. για τα Ι.Χ επιβατικά, όπως ίσχυαν από 1/9/1993.



Συνέπεια της νέας πολιτικής ήταν η μείωση των λιανικών τιμών στα καινούργια αυτοκίνητα από 400.000 έως 2.000.000 δραχμές, ανάλογα τον κυβισμό. Άλλωστε στην αιτιολογική έκθεση που συνόδευε το νομοσχέδιο, η κυβέρνηση επικαλέστηκε κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς λόγους, για την μείωση του φόρου. 

Ανάλογες τροποποιήσεις υπήρξαν και για τα φορτηγά αυτοκίνητα. 
Συγκεκριμένα, για τα φορτηγά αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, μικτού βάρους πάνω από 3.5 τόννους ανεξαρτήτως κυλινδρισμού, το ποσοστό φόρου ορίστηκε σε 5%, από 10% που ήταν πριν.
Για ανοιχτά φορτηγά μικτού βάρους έως και 3.5 τόννους, ανεξαρτήτως κυλινδρισμού, το ποσοστό φόρου ήταν στο 10%, από 20% πριν.
Για τα κλειστά φορτηγά μικτού βάρους έως και 3.5 τόννους, οι νέοι συντελεστές ήταν οι εξής:





Για όλες τις παραπάνω κατηγορίες, εάν ήταν για φορτηγά αυτοκίνητα μη αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, υπήρχε προσαύξηση 30% στους φορολογικούς συντελεστές. 

Μικρή μείωση των φόρων υπήρξε και στις μοτοσυκλέτες, με σημαντικότερη αυτή στην κατηγορία από 250 έως 900 κυβ. εκατοστά, με τον νέο συντελεστή στο 10% από 15% που ίσχυε πριν. 






B.A
Έρευνα & αρχείο Hellenic Motor History © 2019









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου