Είναι σαφές ότι η πανδημία που προέκυψε το τελευταίο διάστημα, έχει ανατρέψει την καθημερινή μας ζωή ενώ έχει προκαλέσει μεγάλες αναταράξεις στις οικονομίες όλων των χωρών που έχουν χτυπηθεί από τον κορονοϊό (COVID-19).
Τον Μάρτιο η εξάπλωση του ιού ήταν σε πλήρη εξέλιξη. Η παύση πολλών δραστηριοτήτων σε διάφορους τομείς όπως υπηρεσίες, εμπόριο, τουρισμός, αερομεταφορές, ναυτιλία και βιομηχανία είναι γεγονός, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Εξαίρεση δεν αποτελεί ο χώρος του αυτοκινήτου. Ήδη οι μονάδες παραγωγής έχουν κλείσει, με έναν μεγάλο αριθμό εργαζομένων να έχει επηρεαστεί άμεσα από τη νέα πραγματικότητα.
Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (European Automobile Manufacturers Association -ACEA), οι Ευρωπαίοι εργαζόμενοι που σχετίζονται άμεσα με την διαδικασία παραγωγής επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων, ανέρχονται σε 1.110.107 άτομα. Ο αριθμός ανεβαίνει δραματικά αν λάβουμε υπόψη ότι οι θέσεις εργασίας στον ευρύτερο χώρο του αυτοκινήτου, σε άμεση ή έμμεση σχέση με αυτόν, ανέρχονται σε 13.8 εκατομμύρια.
Με αυτά τα δεδομένα, κανείς δεν μπορεί να περιμένει ότι η αγορά αυτοκινήτου διανύει την καλύτερη περίοδο της στην Ευρώπη. Αν και είναι ακόμα νωρίς για να έχουμε μια συνολική εικόνα, πάντως τα πρώτα διαθέσιμα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά.
Η Ιταλία είναι η χώρα που χτυπήθηκε χειρότερα από τον COVID-19. Με συνολικά 115.242 επιβεβαιωμένα κρούσματα και 13.915 θύματα, έως αυτή την στιγμή, η χώρα έχει παραλύσει εδώ και αρκετό καιρό. Σύντομα ακολούθησε η Ισπανία, που έχει ως τώρα 112.065 επιβεβαιωμένα κρούσματα και 10.348 θανάτους.
Η Ιταλία και η Ισπανία αποτελούν δύο από τις πέντε μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές αυτοκινήτου.
Στην Ιταλία η αγορά κατέρρευσε, με τις πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων τον Μάρτιο μειωμένες κατά 85.4%, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι. Συνολικά διατέθηκαν 28.326 μονάδες έναντι 194.302 το 2019. Τον περασμένο Φεβρουάριο οι πωλήσεις ανήλθαν σε 162.793 μονάδες. Οι συνολικές απώλειες στο πρώτο τρίμηνο του έτους είναι 35.5%, με 347.193 μονάδες έναντι 538.067 το ίδιο διάστημα του 2019.
Είναι ενδεικτικό πως η Fiat, που είναι παραδοσιακά η Νο 1 εταιρεία στην Ιταλία, κατέγραψε τον Μάρτιο μόλις 2.794 πωλήσεις, έναντι 31.679 πέρσι (-91.2%).
Στην Ισπανία οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων υποχώρησαν κατά 69.3% τον Μάρτιο, με συνολικά 37.644 μονάδες έναντι 122.659 τον Μάρτιο του 2019.
Το πρώτο τρίμηνο του έτους έκλεισε με πτώση 31.0%, με 218.705 μονάδες έναντι 316.890 στο πρώτο τρίμηνο πέρσι.
Tα πράγματα δεν είναι καλύτερα στην Γαλλία, που η αγορά αυτοκινήτου σημείωσε πτώση 72.2%, με 62.668 μονάδες έναντι 225.818 τον Μάρτιο του 2019.
Σε επίπεδο έτους, οι απώλειες έφτασαν το 34.1%, με συνολικά 364.679 πωλήσεις έναντι 553.335 στο διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου πέρσι.
Η κατάσταση αναμένεται να γίνει ακόμα πιο δύσκολη τον Απρίλιο, με δεδομένο ότι τα αυστηρά περιοριστικά μέτρα βρίσκονται ακόμα σε ισχύ και η πιθανότητα της χρονικής επέκτασης του lockdown είναι ορατή.
Χώρα
|
Μάρτιος 2020
|
Μάρτιος 2019
|
Διαφορά (%)
|
Ιταλία
|
28.326
|
194.302
|
-85.4%
|
Ισπανία
|
37.664
|
122.659
|
-69.3%
|
Γαλλία
|
62.668
|
225.818
|
-72.2%
|
Ιρλανδία
|
6.174
|
16.687
|
-63.0%
|
Βέλγιο
|
28.801
|
54.872
|
-47.5%
|
B.A
Hellenic Motor History © (2020)
Στοιχεία COVID-19: worldometers.info
Στοιχεία πωλήσεων:
UNRAE (Ιταλία)
ANFAC (Ισπανία)
CCFA (Γαλλία)
SIMI (Ιρλανδία)
FEBIAC (Βέλγιο)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου