H DAF είναι ευρέως γνωστή για τα φορτηγά της, όμως στο παρελθόν κατασκεύαζε και επιβατικά αυτοκίνητα. Η αρχή έγινε με την παρουσίαση του μικρού Variomatic στην έκθεση αυτοκινήτου του Άμστερνταμ, το 1958. Τα πρώτα DAF ξεκίνησαν παραδίδονται στους αγοραστές το 1959, αρχικά με κινητήρα 600 κ.εκ.
Tο βασικό χαρακτηριστικό των επιβατικών μοντέλων ήταν η συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση (Variomatic), που τα καθιστούσε εξ'ολοκλήρου αυτόματα.
Στην Ελλάδα τα DAF ήρθαν για πρώτη φορά τον Φεβρουάριο του 1962. Την αντιπροσωπεία ανέλαβε η "ΙΜΠΟΡΤΕΞ" Α.Ε, μέτοχοι της οποίας ήταν οι Ηλίας Σάρρας, Αναστάσιος Ποταμιάνος και Δήμος Πιτούλης.
Η επιχείρηση ήταν ήδη γνωστή ως εισαγωγέας των αυτοκινήτων και των scooter της Peugeot.
Η εικονιζόμενη καταχώρηση ήταν η πρώτη που δημοσιεύτηκε στην χώρα μας για τα ολλανδικά αυτοκίνητα (25/2/1962). Tην εποχή που εμφανίστηκε στην ελληνική αγορά, το DAF εφοδιαζόταν με μεγαλύτερο κινητήρα 750 κ.εκ.
Αν και οι προδιαγραφές του εξασφάλιζαν άνετη και οικονομική οδήγηση, δεν φάνηκε να συγκινεί ιδιαίτερα το αγοραστικό κοινό στην Ελλάδα. Για την ακρίβεια, στην αγορά της πρωτεύουσας διατέθηκαν τον πρώτο χρόνο μόλις 26 μονάδες (δεν υπάρχουν στοιχεία για το σύνολο της χώρας το 1962), ενώ το 1963 οι πωλήσεις ανήλθαν σε 20 μονάδες στην Αθήνα και περί τις 30 πανελλαδικά. Καμία ιδιαίτερη δυναμική δεν ανέπτυξε η DAF στην εγχώρια αγορά και τα επόμενα χρόνια.
B.A
Έρευνα & αρχείο © Hellenic Motor History (2020)
Στοιχεία πωλήσεων: Εφημερίδα "ΕΞΠΡΕΣ", βάσει της υπηρεσίας Συγκοινωνιών Αθηνών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου