Στις μέρες μας η BMW αποτελεί μια από τις φίρμες αυτοκινήτων κύρους, σε όλο τον κόσμο. Στην χώρα μας για αρκετά χρόνια ήταν το μοναδικό "προσιτό" status symbol σε 4 τροχούς, ιδιαίτερα κατά την δεκαετία του '80. Όμως η BMW δεν ξεκίνησε σαν κατασκευαστής αυτοκινήτων, αλλά σαν κατασκευαστής κινητήρων για αεροσκάφη. Ιδρύθηκε το 1916, κατά την διάρκεια του 1ου Παγκοσμίου Πολέμου. Η εταιρεία αναγκάστηκε να διακόψει την παραγωγή τους μετά το τέλος του πολέμου και στράφηκε στην παραγωγή άλλων ειδών, όπως φρένα για σιδηροδρομική χρήση, αγροτικό εξοπλισμό κ.α. Το 1923 παρουσίασε την πρώτη της μοτοσυκλέτα, το μοντέλο R32. Στον χώρο του αυτοκινήτου εισήλθε το 1928, μετά την εξαγορά της Automobilwerk Eisenach, που κατασκεύαζε κατόπιν αδείας το βρετανικό Austin Seven, με την ονομασία Dixi 3/15 (στο εξής BMW 3/15). Με την άνοδο του Χίτλερ στην εξουσία, η BMW ξεκίνησε εκ νέου την κατασκευή κινητήρων για αεροσκάφη, στα πλαίσια του προγράμματος επανεξοπλισμού της Γερμανίας. Φυσικά, η παραγωγή μοτοσυκλετών και αυτοκινήτων συνεχίστηκε κανονικά. Ειδικότερα στα αυτοκίνητα, η BMW είχε ήδη αρχίσει να επεκτείνει την γκάμα της από το 1932, με τα δικά της μοντέλα. Αρχικά ήταν το μικρό 3/20, με 4κύλινδρο κινητήρα 788 cc και το 303 με κινητήρα 6 κυλίνδρων σε σειρά, από μόλις 1.173 cc. Το 1934 παρουσίασε το μοντέλο 315, παρόμοιο σχεδιαστικά αλλά με μεγαλύτερο κινητήρα 1.490 cc και απόδοση 34 ίππων. Ένα χρόνο αργότερα ακολούθησε το 319 με κινητήρα 1.911 cc.
Εκείνη την περίοδο η BMW είχε ήδη παρουσία στην χώρα μας, με γενικό αντιπρόσωπο τον Ιωάννη Μπάλτα. Η παραπάνω καταχώρηση είναι από τον Αύγουστο του 1935 και πρόκειται για την παλαιότερη ελληνική διαφήμιση της BMW, που έχει εντοπιστεί έως σήμερα. Η κεντρική έκθεση της επιχείρησης ήταν στην Λεωφόρο Συγγρού 32α. Παρέμεινε στην ίδια διεύθυνση έως τα τέλη της δεκαετίας του '30. Όμως μετά το 1936, την αντιπροσωπεία ανέλαβε η "ΒΙΤΕΜ Εμπορικαί και Βιομηχανικαί Επιχειρήσεις" Α.Ε . Το καταστατικό της εταιρείας δημοσιεύτηκε τον Ιανουάριο του 1937. Γενικός διευθυντής ήταν ο Ιωάννης Μπάλτας, ενώ στο πρώτο Διοικητικό Συμβούλιο συμμετείχε ο Αλ. Δουλάς και η Μαρία Μπάλτα. Έως την έναρξη του Ελληνοϊταλικού πολέμου, το 1940, η "ΒΙΤΕΜ" είχε αναλάβει παράλληλα την αντιπροσωπεία των αυστριακών επιβατικών αυτοκινήτων Steyr, των γερμανικών ελαφρών φορτηγών Tempo (τρίκυκλα & τετράτροχα), των βαρέων γερμανικών φορτηγών Vomag, των γερμανικών δίκυκλων Ardie και των αυστριακών Puch.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου