Ανοδικά κινήθηκε η αγορά αυτοκινήτου στην χώρα μας τον Μάρτιο, με συνολικά 8.984 μονάδες. Η επίδοση αυτή χάρισε θετικό πρόσημο στο κλείσιμο του πρώτο τριμήνου, με την αύξηση στο +9.6% έναντι της ίδιας περιόδου πέρσι.
Οι Toyota και Peugeot είναι οι πρωταγωνιστές της εγχώριας αγοράς, που διατηρούν απόσταση από τον ανταγωνισμό, με το ποσοστό τους στο 14.3% και 11.9% αντίστοιχα. Ας ρίξουμε μια ματιά στα πιο επιτυχημένα σε πωλήσεις μοντέλα, καθώς και τις επιδόσεις στην κάθε κατηγορία ξεχωριστά.
Στην κορυφή των προτιμήσεων παραμένει το Toyota Yaris, οι πωλήσεις του οποίου ανέρχονται σε 1.554 μονάδες στο διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου. Στην 2η θέση της κατάταξης βρίσκεται το Peugeot 208, που συνεχίζει την δυναμική πορεία του, με 1.137 μονάδες. Το Opel Corsa κατέλαβε την 3η θέση, με 954 μονάδες. Τα τρία πρώτα σε πωλήσεις μοντέλα λοιπόν, προέρχονται από την κατηγορία Β. Αυτή είναι και η δημοφιλέστερη κατηγορία στην χώρα μας, με 11.873 μονάδες (50.6%). Από το σύνολο, οι 4.658 μονάδες αφορούν τα SUV μοντέλα του segment B. Το Peugeot 2008 είναι το Νο 1 σε πωλήσεις σε αυτή την υποκατηγορία, με 817 μονάδες, όμως αποτελεί και το δημοφιλέστερο SUV μοντέλο της ελληνικής αγοράς συνολικά. Το γαλλικό μοντέλο βρίσκεται στην 4η θέση της γενικής κατάταξης. Το Citroen C3 ήρθε στην 5η θέση με ελάχιστη διαφορά και 815 μονάδες. Κατά συνέπεια, βλέπουμε πως στην πρώτη πεντάδα των πιο εμπορικών μοντέλων, τα τέσσερα ανήκουν στο PSA Group!
Το Peugeot 2008 αποτέλεσε το πρώτο σε πωλήσεις SUV στην Ελλάδα,
στο πρώτο τρίμηνο του έτους.
Στην 6η θέση συναντάμε το πρώτο μοντέλο της μικρομεσαίας κατηγορίας στην λίστα (segment C), με το Toyota C-HR που πέτυχε 692 πωλήσεις στο τρίμηνο. Τα μικρομεσαία οικογενειακά κατέλαβαν το 34.1% της αγοράς, με συνολικά 7.989 μονάδες. Το Hyundai i10 ήρθε στην 7η θέση των πωλήσεων, με 552 μονάδες, ενώ κατέλαβε την 1η θέση στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων πόλης (segment A). Ακόμα μια γαλλική παρουσία βρίσκουμε στην 8η θέση της γενικής κατάταξης με το Renault Clio, που πέτυχε 548 πωλήσεις. Με σχετικά μικρή διαφορά ακολούθησε το Hyundai i20, που ήρθε στην 9η θέση με 508 μονάδες. Στην συνέχεια έχουμε ισοπαλία, με τα Toyota Aygo & Mercedes A-Series να έχουν ταξινομήσει από 498 αυτοκίνητα. Και τα δύο μοντέλα αποτελούν το Νο 2 στην κατηγορία τους, segment A και segment C αντίστοιχα.
Αναλυτικότερα, η μικρότερη κατηγορία (Α) κατέκτησε το 7.8% της αγοράς στο πρώτο τρίμηνο, με 1.840 μονάδες. Στα μικρομεσαία (C) από το σύνολο των 7.989 μονάδων, οι 4.985 αφορούσαν τις SUV προτάσεις της κατηγορίας. Εδώ, πολύ καλή ήταν η επίδοση και του Peugeot 3008, πoυ έμεινε οριακά εκτός της πρώτης δεκάδας, με 479 πωλήσεις.
Τα πρώτα σε πωλήσεις μοντέλα, Ιαν.-Μαρ. 2021 | |||
Θέση | Εταιρεία/Μοντέλο | Πωλήσεις | Κατηγορία |
1 | Toyota Yaris | 1.554 | B |
2 | Peugeot 208 | 1.137 | B |
3 | Opel Corsa | 954 | B |
4 | Peugeot 2008 | 817 | B-SUV |
5 | Citroen C3 | 815 | B |
6 | Toyota C-HR | 692 | C-SUV |
7 | Hyundai i10 | 552 | A |
8 | Renault Clio | 548 | B |
9 | Hyundai i20 | 508 | B |
10 | Toyota Aygo | 489 | A |
- | Mercedes A-Series | 489 | C |
11 | Peugeot 3008 | 479 | C-SUV |
12 | Toyota Corolla | 473 | C |
13 | Suzuki Vitara | 454 | B-SUV |
14 | Ford Puma | 430 | B-SUV |
Σημαντικό ποσοστό καλύπτουν τα SUV μοντέλα ανεξαρτήτως κατηγορίας, με το μερίδιο αγοράς στο 45.4% επί του συνόλου και 10.632 μονάδες. Εντυπωσιακή άνοδο κατέγραψαν τα ηλεκτρικά και υβριδικά επιβατικά αυτοκίνητα, με το ποσοστό τους στο 5.5% και 1.297 μονάδες έναντι μόλις 0.7% και 156 μονάδες στο πρώτο τρίμηνο του 2020. Βέβαια η αύξηση αυτή δεν πρέπει να προκαλεί έκπληξη, με δεδομένο ότι έως σήμερα το ποσοστό τους ήταν πολύ χαμηλό, ενώ υπάρχουν ακόμα μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης στο συγκεκριμένο κομμάτι της αγοράς. Το ηλεκτρικό Tesla Model 3 είναι το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο στην κατηγορία των BEV & PHEV, με 168 πωλήσεις. Έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ, οι 164 πωλήσεις σημειώθηκαν μέσα στον Μάρτιο! Επιπλέον, το Tesla Model 3 βρέθηκε στην πρώτη θέση της κατηγορίας των μεσαίων οικογενειακών (segment D), μπροστά από το Skoda Octavia που πέτυχε 139 πωλήσεις στο διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου. Η συνολική επίδοση της μεσαίας κατηγορίας είναι ιδιαίτερα υποτονική, με το μερίδιό της στο 4.7% και 1.097 μονάδες. Συγκριτικά, να σημειωθεί ότι 15 χρόνια πριν, στο πρώτο τρίμηνο του 2006, αυτή η κατηγορία κατείχε το 11.6% της ελληνικής αγοράς, με 8.755 μονάδες.
To Opel Corsa είναι το Νο 3 σε πωλήσεις μοντέλο στην Ελλάδα,
συνεχίζοντας την καλή πορεία των προκατόχων του.
Τα πρώτα σε πωλήσεις SUV μοντέλα, Ιαν.-Μαρ. 2021 | |||
Θέση | Εταιρεία/Μοντέλο | Πωλήσεις | Κατηγορία |
1 | Peugeot 2008 | 817 | B-SUV |
2 | Toyota C-HR | 692 | C-SUV |
3 | Peugeot 3008 | 479 | C-SUV |
4 | Suzuki Vitara | 454 | B-SUV |
5 | Ford Puma | 430 | B-SUV |
6 | Volkswagen T-Roc | 408 | B-SUV |
7 | Nissan Qashqai | 391 | C-SUV |
8 | Kia Motors Stonic | 375 | B-SUV |
9 | Mini Countryman | 366 | C-SUV |
10 | Volkswagen T-Cross | 357 | B-SUV |
11 | Skoda Kamiq | 315 | B-SUV |
12 | Dacia Duster | 313 | C-SUV |
- | Volvo XC40 | 313 | C-SUV |
13 | Suzuki Ignis | 291 | A-SUV |
14 | Hyundai Kona | 272 | B-SUV |
Tesla Model 3.
Β.Α
Hellenic Motor History © (2021)
Στοιχεία πωλήσεων:ΣΕΑΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου