Παρασκευή 25 Ιουνίου 2021

Η Opel χαιρετίζει τον ανταγωνισμό στα ιαπωνικά, για την πρωτιά της στην ελληνική αγορά το 1984.

 


Στις αρχές της δεκαετίας του '80, η Opel ήταν από τις δημοφιλέστερες εταιρείες στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Αυτό δεν προκαλεί έκπληξη, με δεδομένο ότι η Opel ήταν παραδοσιακά από τους δυνατούς παίκτες στην Ελλάδα. Επιπλέον, από τα τέλη του 1981 η General Motors Hellas είχε ξεκινήσει την συναρμολόγηση αυτοκινήτων της Opel στην χώρα μας (αρχικά του Kadett), δίνοντας στην γερμανική φίρμα ένα επιπλέον πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού. Όμως δεν ήταν η μοναδική που διέθετε αυτό το πλεονέκτημα. Ήδη εκείνη την εποχή, ο Θεοχαράκης συναρμολογούσε αυτοκίνητα της Datsun στις εγκαταστάσεις της ΤΕΟΚΑΡ, στον Βόλο. Την περίοδο 1980-1983 η Opel βρισκόταν σταθερά πίσω από την Datsun. H πιο ιδιαίτερη χρονιά ήταν το 1982, που η Opel βρέθηκε στην 4η θέση των πωλήσεων, όχι μόνο πίσω από την Datsun-Nissan, αλλά και πίσω από την Honda. Επιπλέον, την Opel ακολούθησε σε απόσταση αναπνοής η Toyota, με ποσοστό 9.3% έναντι 9.4% της γερμανικής εταιρείας. Την κορυφή εκείνη την χρονιά κατέκτησε η Ford, όμως το 1983 η Nissan ξαναπήρε το παιχνίδι στα χέρια της. Με τις Ford, Honda και Toyota σε υποχώρηση, η Opel ανέβηκε στην 2η θέση με 10.0% έναντι 12.1% της Nissan, που έδειχνε ασυναγώνιστη. Όμως φαίνεται πως η General Motors Hellas δεν είχε πει την τελευταία της λέξη. Το 1984 ξεκίνησε δυναμικά για την Opel στην χώρα μας, πετυχαίνοντας τον Ιανουάριο 972 πωλήσεις (12.0%) έναντι 880 της Nissan (10.8%). Η δυναμική αυτή συνεχίστηκε, με αποτέλεσμα η Opel να κυριαρχήσει έως το τέλος της χρονιάς, με ποσοστό 12.9% και 8.499 πωλήσεις έναντι 10.8% και 7.070 πωλήσεις της Nissan. Μια μεγάλη νίκη με βασικό όπλο το μικρομεσαίο Kadett 4ης γενιάς, το οποίο βρισκόταν στο τελευταίο έτος παραγωγής του! 

Η General Motors Hellas δεν έχασε ευκαιρία και δημοσίευσε την παραπάνω καταχώρηση, τον Ιανουάριο του 1985. Με μια δόση (μαύρου) χιούμορ η κεντρική αντιπροσωπεία ενημερώνει το ελληνικό κοινό για την πρωτιά της στα... ιαπωνικά! Το μήνυμα είναι ξεκάθαρο! "Όπως σε πολλές χώρες στην Ευρώπη, έτσι και στην Ελλάδα το 1984, η Opel ήταν η πρώτη σε πωλήσεις στα επιβατικά αυτοκίνητα, ξεπερνώντας ακόμα και τους πιο σκληρούς ανταγωνιστές της", γράφει η λεζάντα. Δεν χωράει αμφιβολία πως ο "πιο σκληρός ανταγωνιστής" της Opel εκείνη την περίοδο στην Ελλάδα, ήταν η Nissan. Kαι η G.M Hellas προφανώς θεώρησε καλύτερο να μιλήσει... στην γλώσσα της! 



Β.Α
Αρχείο: Hellenic Motor History © (2021)
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ



Παρασκευή 18 Ιουνίου 2021

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου τον Mάιο: η Peugeot στην κορυφή.

 


Αύξηση κατά 141.3% κατέγραψαν οι πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, τον Μάιο. Το ποσοστό αυτό δείχνει εντυπωσιακό, όμως πρέπει να ληφθεί υπόψη η χαμηλή επίδοση του περσινού Μαΐου, που οι ταξινομήσεις είχαν ανέλθει μόλις σε 4.497 μονάδες. Φέτος ταξινομήθηκαν 10.850 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα τον Μάιο, με τον συνολικό αριθμό για το έτος αυξημένο κατά 57.1%. Συγκεκριμένα, στο πρώτο πεντάμηνο του 2021 οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 44.487 μονάδες έναντι 28.321 το ίδιο διάστημα πέρσι. 

Η Peugeot συνέχισε την δυναμική της πορεία στην χώρα μας, κατακτώντας την κορυφή τον μήνα που μας πέρασε, με 1.246 μονάδες (11.5%). Επιπλέον, το Peugeot 208 ήταν το Νο 1 σε πωλήσεις μοντέλο, με 479 μονάδες. Η Toyota ήρθε στην 2η θέση, με μικρή διαφορά, πετυχαίνοντας 1.238 πωλήσεις (11.4%), ενώ στην 3η θέση βρέθηκε η Volkswagen, με 967 πωλήσεις (8.9%). Την πρώτη πεντάδα για τον Μάιο συπλήρωσαν οι Hyundai και Opel, με 798 και 695 μονάδες αντίστοιχα. 

Σε επίπεδο έτους, οι ανακατατάξεις συνεχίστηκαν. Η Volkswagen πέτυχε τον Μάιο μια πολύ καλή επίδοση, γεγονός που την ανέβασε μια θέση στην γενική κατάταξη. Κατά συνέπεια, στο πεντάμηνο βρέθηκε στην 4η θέση των πωλήσεων με 3.141 μονάδες, ενώ η Opel έπεσε στην 5η θέση με 2.967 μονάδες. Η μεταξύ τους διαφορά είναι ανατρέψιμη και ακόμα τίποτα δεν έχει κριθεί. Να σημειωθεί ότι τον Απρίλιο είχε συμβεί το αντίστροφο, με την Opel να "κλέβει" την 4η θέση από την Volkswagen. Βέβαια, στην κορυφή της κατάταξης βρίσκεται η Toyota, με 5.849 μονάδες (13.1%) με την Peugeot στην 2η θέση και 5.252 μονάδες (11.8%). Την 3η θέση διατήρησε η Hyundai, με 3.670 μονάδες (8.2%). 

Δημοφιλέστερη κατηγορία είναι η αυτή των supermini (segment B), με 22.107 μονάδες στο πρώτο πεντάμηνο. Από το σύνολο, οι 9.063 μονάδες αφορούν τις SUV προτάσεις της κατηγορίας. Ακολουθεί η κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων (segment C), με 14.951 μονάδες. Οι SUV προτάσεις των μικρομεσαίων πέτυχαν πωλήσεις 9.278 μονάδων. Συνολικά, τα SUV ανεξαρτήτως κατηγορίας πέτυχαν 20.130 πωλήσεις με μερίδιο αγοράς 45.2%. 

Πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων Μάιος 2021

Θέση

Μάρκα

Πωλήσεις

%

1

Peugeot

1.246

11.5

2

Toyota

1.238

11.4

3

Volkswagen

967

8.9

4

Hyundai

798

7.4

5

Opel

695

6.4

6

Citroen

630

5.8

7

Fiat

565

5.2

8

Kia Motors

495

4.6

9

BMW

487

4.5

10

Mercedes

430

4.0

11

Nissan

411

3.8

12

Suzuki

368

3.4


Πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων Ιαν. - Μάιος 2021

Θέση

Μάρκα

Πωλήσεις

%

1

Toyota

5.849

13.1

2

Peugeot

5.252

11.8

3

Hyundai

3.670

8.2

4

Volkswagen

3.141

7.1

5

Opel

2.967

6.7

6

Citroen

2.352

5.3

7

Mercedes

2.066

4.6

8

Suzuki

2.002

4.5

9

BMW

1.863

4.2

10

Nissan

1.749

3.9

11

Kia Motors

1.740

3.9

12

Ford

1.595

3.6

13

Fiat

1.544

3.5

14

Audi

1.474

3.3

15

Skoda

1.284

2.9


Το Peugeot 2008 είναι το Νο 1 σε πωλήσεις SUV στην Ελλάδα, με 1.459 μονάδες στο πρώτο πεντάμηνο του 2021. 


Όσον αφορά τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι συνολικές τους πωλήσεις τον Μάιο ανήλθαν σε 553 μονάδες, με μερίδιο 5.1%. Στο πεντάμηνο οι πωλήσεις τους ήταν 2.381 μονάδες (5.3%). Δημοφιλέστερο αναδείχθηκε το υβριδικό Volvo XC 40 PHEV, με 71 πωλήσεις τον Μάιο και 239 μονάδες στο έτος. Το Tesla Model 3 αποτελεί το πρώτο σε πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στο πεντάμηνο, με 205 μονάδες, επίδοση που του δίνει την 2η θέση στην γενική κατάταξη. Τα Peugeot e-208 και e-2008 συμπληρώνουν την πρώτη τριάδα  των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV), με 62 και 59 μονάδες αντίστοιχα. Με μικρή διαφορά ακολουθεί το Volkswagen ID.3 με συνολικά 56 μονάδες. Όμως, τα νούμερα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ακόμα εξαιρετικά χαμηλά, με το ποσοστό τους στο πρώτο πεντάμηνο να ανέρχεται μόλις στο 1.5% επί του συνόλου της αγοράς. 

Πωλήσεις υβριδικών/ηλεκτρικών αυτοκινήτων Ιαν. – Μάιος 2021

Θέση

Μάρκα/Μοντέλο

Πωλήσεις

1

Volvo XC 40 PHEV

239

2

Tesla Model 3 BEV

205

3

Mercedes GLA Series PHEV

151

-

BMW X1 PHEV

151

5

Peugeot 3008 PHEV

121

6

Range Rover Evoque PHEV

104

7

Mercedes GLC Series PHEV

101

8

BMW 3-Series PHEV

83

9

BMW X2 PHEV

70

10

Peugeot e-208 BEV

62

11

Peugeot e-2008 BEV

59

12

Volkswagen ID.3 BEV

54

13

Mini Countryman PHEV

45

14

Volkswagen Tiguan PHEV

44

15

Citroen DS7 Crossback PHEV

41

PHEV= Plug-in Hybrid Electric Vehicle, BEV= Battery Electric Vehicle. 

To Volvo XC40 Plug-in Hybrid είναι το πρώτο σε πωλήσεις μεταξύ των υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην χώρα μας. 





Β.Α
 Hellenic Motor History © (2021)
Στοιχεία πωλήσεων:ΣΕΑΑ