Παρασκευή 25 Ιουνίου 2021

Η Opel χαιρετίζει τον ανταγωνισμό στα ιαπωνικά, για την πρωτιά της στην ελληνική αγορά το 1984.

 


Στις αρχές της δεκαετίας του '80, η Opel ήταν από τις δημοφιλέστερες εταιρείες στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Αυτό δεν προκαλεί έκπληξη, με δεδομένο ότι η Opel ήταν παραδοσιακά από τους δυνατούς παίκτες στην Ελλάδα. Επιπλέον, από τα τέλη του 1981 η General Motors Hellas είχε ξεκινήσει την συναρμολόγηση αυτοκινήτων της Opel στην χώρα μας (αρχικά του Kadett), δίνοντας στην γερμανική φίρμα ένα επιπλέον πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού. Όμως δεν ήταν η μοναδική που διέθετε αυτό το πλεονέκτημα. Ήδη εκείνη την εποχή, ο Θεοχαράκης συναρμολογούσε αυτοκίνητα της Datsun στις εγκαταστάσεις της ΤΕΟΚΑΡ, στον Βόλο. Την περίοδο 1980-1983 η Opel βρισκόταν σταθερά πίσω από την Datsun. H πιο ιδιαίτερη χρονιά ήταν το 1982, που η Opel βρέθηκε στην 4η θέση των πωλήσεων, όχι μόνο πίσω από την Datsun-Nissan, αλλά και πίσω από την Honda. Επιπλέον, την Opel ακολούθησε σε απόσταση αναπνοής η Toyota, με ποσοστό 9.3% έναντι 9.4% της γερμανικής εταιρείας. Την κορυφή εκείνη την χρονιά κατέκτησε η Ford, όμως το 1983 η Nissan ξαναπήρε το παιχνίδι στα χέρια της. Με τις Ford, Honda και Toyota σε υποχώρηση, η Opel ανέβηκε στην 2η θέση με 10.0% έναντι 12.1% της Nissan, που έδειχνε ασυναγώνιστη. Όμως φαίνεται πως η General Motors Hellas δεν είχε πει την τελευταία της λέξη. Το 1984 ξεκίνησε δυναμικά για την Opel στην χώρα μας, πετυχαίνοντας τον Ιανουάριο 972 πωλήσεις (12.0%) έναντι 880 της Nissan (10.8%). Η δυναμική αυτή συνεχίστηκε, με αποτέλεσμα η Opel να κυριαρχήσει έως το τέλος της χρονιάς, με ποσοστό 12.9% και 8.499 πωλήσεις έναντι 10.8% και 7.070 πωλήσεις της Nissan. Μια μεγάλη νίκη με βασικό όπλο το μικρομεσαίο Kadett 4ης γενιάς, το οποίο βρισκόταν στο τελευταίο έτος παραγωγής του! 

Η General Motors Hellas δεν έχασε ευκαιρία και δημοσίευσε την παραπάνω καταχώρηση, τον Ιανουάριο του 1985. Με μια δόση (μαύρου) χιούμορ η κεντρική αντιπροσωπεία ενημερώνει το ελληνικό κοινό για την πρωτιά της στα... ιαπωνικά! Το μήνυμα είναι ξεκάθαρο! "Όπως σε πολλές χώρες στην Ευρώπη, έτσι και στην Ελλάδα το 1984, η Opel ήταν η πρώτη σε πωλήσεις στα επιβατικά αυτοκίνητα, ξεπερνώντας ακόμα και τους πιο σκληρούς ανταγωνιστές της", γράφει η λεζάντα. Δεν χωράει αμφιβολία πως ο "πιο σκληρός ανταγωνιστής" της Opel εκείνη την περίοδο στην Ελλάδα, ήταν η Nissan. Kαι η G.M Hellas προφανώς θεώρησε καλύτερο να μιλήσει... στην γλώσσα της! 



Β.Α
Αρχείο: Hellenic Motor History © (2021)
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου