Στις αρχές του 1967 η Toyota συμπλήρωνε πέντε έτη παρουσίας στην ελληνική αγορά. Στο διάστημα αυτό δεν είχε πετύχει να επιδείξει αξιόλογες επιδόσεις στις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων. Το γεγονός αυτό ίσχυε για όλες τις ιαπωνικές εταιρείες, που εκείνη την περίοδο έκαναν τα πρώτα τους βήματα στην χώρα μας. Το φθινόπωρο του 1965 την επίσημη αντιπροσωπεία της φίρμας, ανέλαβε o Κωνσταντίνος Κασιδόπουλος. Η έδρα της επιχείρησης ήταν στην Λεωφόρο Αλεξάνδρας 28.
Έως τα τέλη του 1966 η γκάμα των επιβατικών μοντέλων της Toyota, βασιζόταν στο μεσαίο Corona (10 φορ. ίπποι) και στο μεγάλο Crown (13 φορ. ίπποι). Την ίδια εποχή η Toyota είχε παρουασιάσει στην Ιαπωνία ένα νέο μικρομεσαίο μοντέλο, το Corolla. Με κινητήρα στα 1.100 cc ο Κασιδόπουλος θα είχε πλέον έναν "παίκτη" στην πολύ σημαντική κατηγορία των 8 φορ. ίππων. Η Ελλάδα ήταν μια από τις πρώτες Ευρωπαϊκές αγορές που εξήχθη το Corolla. Το νέο μοντέλο ήταν διαθέσιμο στους Έλληνες καταναλωτές περί τις αρχές Ιουνίου του 1967.
Ήδη στην πρώτη γενιά του μοντέλου, η Toyota προχώρησε σε μια σημαντική αναβάθμιση. Για το 1970, το Corolla απέκτησε μεγαλύτερο κινητήρα 1.200 cc με αυξημένη απόδοση. Η αλλαγή αυτή δεν επηρέασε την θέση του στην ελληνική αγορά, εφόσον συνέχιζε να βρίσκεται στην κατηγορία των 8 φορ. ίππων.
Toyota Corolla 1200 (1ης γενιάς).
Όμως σύντομα ήρθε η ώρα της αντικατάστασης. Η "Κασιδόπουλος" Α.Ε έκανε την επίσημη παρουσίαση της 2ης γενιάς Corolla στην χώρα μας, στις 30 Σεπτεμβρίου 1970. Η διοργάνωση έγινε στο ξενοδοχείο "Χίλτον" με παρουσία πολλών καλεσμένων και δημοσιογράφων. Το νέο Corolla ήταν εφοδιασμένο με τον κινητήρα των 1.200 cc, με απόδοση 73 hp (SAE) και 83 hp (SAE) στην έκδοση SL. Υπήρχε δυνατότητα επιλογής ανάμεσα στο sedan 2 ή 4 θυρών, το coupe και το station wagon. H δεύτερη γενιά παρουσιάστηκε σε μια περίοδο που η Toyota γνώριζε σημαντική άνοδο των πωλήσεών της στην Ελλάδα και το Corolla ήταν το κλειδί για την επιτυχία, εφόσον βρισκόταν στην εμπορικότερη κατηγορία της εγχώριας αγοράς. Άλλωστε το όνομα Corolla αποδείχθηκε τα επόμενα χρόνια ένα από τα πιο επιτυχημένα διεθνώς.
Πάντως η ελληνική αντιπροσωπεία δεν αγνοούσε τα υπόλοιπα μοντέλα της φίρμας. Την ίδια μέρα παρουσιάστηκε στο "Χίλτον" και η νέα γενιά του μεγαλύτερου Corona στα 1.500 cc (10 φορ. ίπποι).
B.A
Έρευνα & αρχείο © Hellenic Motor History (2021)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου