Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2022

Ιανουάριος 2022: ξεκίνημα με πτώση για την αγορά αυτοκινήτου σε Ελλάδα και Ευρώπη

Με έντονες πτωτικές τάσεις ξεκίνησε η χρονιά για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Τον Ιανουάριο ταξινομήθηκαν 5.521 κανούργια επιβατικά αυτοκίνητα, έναντι 7.766 τον ίδιο μήνα πέρσι (-28.9%). Η χώρα μας ήταν η χώρα με την μεγαλύτερη πτώση στην Ευρώπη, τον πρώτο μήνα του έτους. Συνολικά στην Ε.Ε  συνεχίστηκε η καθοδική πορεία, με την τρέχουσα έλλειψη σε ημιαγωγούς να επηρεάζει αρνητικά τις πωλήσεις αυτοκινήτων. Τον Ιανουάριο ταξινομήθηκαν συνολικά 682.596 μονάδες έναντι 726.411 πέρσι (-6.0%), επίδοση που σηματοδοτεί ιστορικό χαμηλό για τον πρώτο μήνα του έτους. 

Από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της Ε.Ε, τις μεγαλύτερες απώλειες είχε η Ιταλία (-19.7%) ενώ σημαντικό πλήγμα υπήρξε και στην Γαλλία (-18.6%). Στην Ισπανία σημειώθηκε μικρή άνοδος (+1.0%), όμως η Γερμανία πέτυχε ικανοποιητική αύξηση στις πωλήσεις (+8.5%). Από τις υπόλοιπες αγορές, στις κυριότερες με σημαντικές απώλειες περιλαμβάνεται το Βέλγιο (-10.0%), η Φινλανδία (-15.9%), η Ουγγαρία (-8.8%), η Ολλανδία (-11.3%) και η Πολωνία (-10.2%). Μεταξύ των κερδισμένων ήταν η Αυστρία (+10.5%), η Τσεχία (+9.9%), η Ρουμανία (+55.5%) και η Σλοβακία (+72.6%). 

Αισιόδοξα μηνύματα υπήρξαν και στην βρετανική αγορά, με τις πωλήσεις αυξημένες κατά +27.5%. Στο σύνολο της Ευρώπης (EU+EFTA+UK) ταξινομήθηκαν 822.423 αυτοκίνητα από 842.670 πέρσι, με την πτώση να περιορίζεται στο -2.4% . 




Ας δούμε πως διαμορφώθηκε η εικόνα στην εγχώρια αγορά στο ξεκίνημα του 2022. Η Toyota διατήρησε την πρωτιά με 994 πωλήσεις και μερίδιο 18.0%, ενώ το Yaris ήταν το Νο 1 σε πωλήσεις μοντέλο με 320 μονάδες. Σε αυτές προστέθηκαν επιπλέον 208 πωλήσεις της έκδοσης Yaris Cross. Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Hyundai με 544 μονάδες (9.9%), ενώ η Opel ακολούθησε με μικρή διαφορά στην τρίτη θέση με 537 μονάδες (9.7%). Η Peugeot παρουσίασε σαφείς τάσεις υποχώρησης, τερματίζοντας στην τέταρτη θέση. Η γαλλική εταιρεία πέτυχε 328 πωλήσεις και μερίδιο 5.9%, από 874 πωλήσεις και 11.3% τον Ιανουάριο του 2021 (-62.5%). Αντίθετα, η Dacia ξεκίνησε δυναμικά την χρονιά και κατέλαβε την πέμπτη θέση με 319 μονάδες και το 5.8% της αγοράς, σημειώνοντας άνοδο +153.2%. Η επίδοση αυτή είναι μια ένδειξη πως πιθανόν φέτος η ρουμάνικη φίρμα ακολουθήσει στην χώρα μας την θετική πορεία που διαγράφει σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές. Τον Ιανουάριο η Dacia πέτυχε 31.953 πωλήσεις στην Ε.Ε, καταγράφοντας αύξηση +16.4% ενώ η μητρική Renault είχε πτώση -15.7%. 

Τα επαναφορτιζόμενα οχήματα έκαναν ένα μάλλον διστακτικό ξεκίνημα στην χώρα μας. Το Ιανουάριο ταξινομήθηκαν συνολικά 363 ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα (271 PHEV & 92 BEV), ενώ τον αντίστοιχο μήνα πέρσι πέτυχαν 392 ταξινομήσεις (-7.4%). 




B.A
  © Hellenic Motor History (2022)
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ & ACEA



2 σχόλια:

  1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλησπέρα, διαβάζω εδω και αρκετό καίρο το blog.

    Θα ήθελα αν μπορείτε να ψάξετε στο τεράστιο αρχείο σας απο διαφημίσεις μια έντυπη διαφήμιση για μοτοσυκλέτα , την οποία ψάχνω εδώ και καιρό. Η διαφήμιση που ψάχνω είναι της kymco, χρονολογείται από το 2006 έως το 2008 και την είχα δει σε τεύχος των "2τροχών", και πιθανότατα στο οπισθόφυλλο (ή στις πρώτες σελίδες) του τεύχους Ιουνίου του 2008. Η συγκεκριμένη διαφήμιση είχε ροζ (ή κάποιο παρόμοιο χρώμα) φόντο, Στο πάνω μέρος της έδειχνε δυο κοπέλες, μια ξανθιά και μια μελαχρινή, στην μέση μια αγγλική φράση που δεν την θυμάμαι άλλα μια από τις λέξεις αυτής ήταν "dirty" και κάτω την διαφημιζόμενη μοτοσικλέτα. Αν έχετε το συγκεκριμένο τεύχος και έχετε χρόνο, να σκανάρετε την διαφήμιση και με κάποιο τρόπο να μου την στείλετε. Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή