Ένα από τα κριτήρια για την τελική επιλογή αγοράς ενός αυτοκινήτου είναι το χρώμα. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που έχουν αντιμετωπίσει το δίλλημα της τελευταίας στιγμής, για το ποιό χρώμα θα ήταν προτιμότερο για το καινούργιο τους αυτοκίνητο. Ποιά είναι, όμως, τα χρώματα που συγκεντρώνουν τις περισσότερες προτιμήσεις; Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της εταιρείας Axalta, που ειδικεύεται σε προϊόντα βαφής αυτοκινήτων, τα πλέον δημοφιλή παγκοσμίως είναι τα ουδέτερα χρώματα. Το 2021, την πρώτη θέση στις προτιμήσεις των αγοραστών, κατέλαβε το λευκό με ποσοστό 35%.
Είναι φυσικό πως σε κάθε χώρα ή ήπειρο υπάρχουν διαφοροποιήσεις, όμως οι τάσεις σε παγκόσμιο επίπεδο δείχνουν πως τα επικρατέστερα χρώματα είναι σε γενικές γραμμές τα ίδια.
Ας δούμε την κάθε περίπτωση ξεχωριστά.
Ευρώπη
Η Ευρώπη αποτελεί την μοναδική περίπτωση που το γκρι ήταν το δημοφιλέστερο χρώμα συνολικά για το 2021. Αυτό δεν σημαίνει πως στις άλλες περιοχές του πλανήτη δεν ήταν ένα από τα αγαπημένα χρώματα, όμως στην Ευρώπη προηγήθηκε στις προτιμήσεις των αγοραστών με ποσοστό 27%. To γκρι είχε το προβάδισμα διότι κυριάρχησε στις κατηγορίες των μικρών και μεσαίων, που είναι από τις εμπορικότερες στην Ευρώπη. Στην δεύτερη θέση ήρθε το λευκό χρώμα με ποσοστό 23%. Ήταν το χρώμα που κυριάρχησε στην ανερχόμενη κατηγορία των SUV, που όμως το γκρι επίσης είχε δυνατή παρουσία. Η Axalta διαχωρίζει το λευκό σε δύο υποκατηγορίες, το solid white και το pearl white (περλέ), με την αναλογία στο 19% για το πρώτο και μόλις 4% για το δεύτερο. Με μικρή διαφορά πίσω από το λευκό ακολούθησε το μαύρο, με ποσοστό 22%. Είναι ευνόητο ότι αποτέλεσε το χρώμα που πρωταγωνίστησε στις μεγαλύτερες κατηγορίες επιβατικών και SUV πολυτελείας. Το μπλε ήρθε στην τέταρτη θέση με ποσοστό 11%, ενώ το ασημί συγκέντρωσε το 8% των προτιμήσεων. Το κόκκινο χρώμα κατέλαβε το 5% του συνόλου, με εντονότερη παρουσία στην κατηγορία των μικρών και σπορ αυτοκινήτων. Από τα υπόλοιπα χρώματα, το καφέ/μπεζ απέσπασε το 2% ενώ το πράσινο και το κίτρινο/χρυσαφί περιορίστηκαν στο 1% έκαστο.
Β. Αμερική
Στην Β. Αμερική το λευκό ήταν το πρώτο σε προτιμήσεις χρώμα, με ποσοστό 28%. Είναι χαρακτηριστικό ότι το λευκό επικράτησε σε όλες τις κατηγορίες ανεξαιρέτως, ακόμα και στα πολυτελή επιβατικά και SUV. Από το σύνολο, το 11% αφορούσε το solid white και το 17% το pearl white. Στην δεύτερη θέση για το 2021 ήρθε το γκρί χρώμα με ποσοστό 21%, αλλά το μαύρο ακολούθησε σε απόσταση αναπνοής με ποσοστό 20%. Ισοψηφία υπήρξε μεταξύ του μπλε και του ασημί, που το καθένα κατείχε ποσοστό 10%. Εδώ το κόκκινο εμφάνισε το μεγαλύτερο ποσοστό παγκοσμίως, με μερίδιο 8%. Ειδικότερα στις μικρότερες και σπορ κατηγορίες το κόκκινο απέσπασε ένα αξιοπρεπές 10%, ισοφαρίζοντας το ασημί. Όμως και στις υπόλοιπες κατηγορίες κινήθηκε σε ποσοστά υψηλότερα σε σχέση με την Ευρώπη.
Ιαπωνία/Κίνα/Ν.Κορέα
Oι τρεις σημαντικότερες αγορές αυτοκινήτου στην Ασία έχουν ένα κοινό. Οι αγοραστές προτιμούν το λευκό. Η Κίνα αποτελεί την μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο, με τις συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων το 2021 πάνω από 26.2 εκατομμύρια μονάδες. Σύμφωνα με την Axalta το λευκό στην Κίνα κατείχε το 50% των προτιμήσεων (34% solid, 16% pearl), που συνεπάγεται το μεγαλύτερο ποσοστό για το συγκεκριμένο χρώμα σε παγκόσμιο επίπεδο. Το μαύρο βρέθηκε στην δεύτερη θέση με 22% και στην τρίτη θέση ακολούθησε το γκρι με ποσοστό 14%. Όλα τα υπόλοιπα χρώματα περιορίστηκαν σε ποσοστά από περίπου 1% έως 3%.
Το λευκό βρέθηκε στην κορυφή και στην Ιαπωνία, με ποσοστό 37% (10% solid, 27% pearl), όμως εδώ η παλέτα είχε μεγαλύτερο εύρος χρωμάτων σε ικανοποιητικά ποσοστά. Όπως και στην Κίνα έτσι και εδώ το μαύρο ήρθε στην δεύτερη θέση, με 19%. Το ασημί ήρθε στην τρίτη θέση με 11%, διαφοροποιώντας σημαντικά την Ιαπωνία σε σχέση με την Κίνα και την Ν. Κορέα, που το ασημί ήταν χαμηλά στην ατζέντα των αγοραστών. Με ποσοστό 9% ακολούθησε το μπλε, ενώ το γκρι και το κόκκινο πέτυχαν από 6% έκαστο. Στην Ιαπωνία το γκρι κατείχε το χαμηλότερο ποσοστό παγκοσμίως.
Στην Ν. Κορέα το λευκό ήρθε πρώτο με 32% (13% solid, 19% pearl), όμως ήταν η ασιατική αγορά με το υψηλότερο ποσοστό για το γκρι, που ήρθε δεύτερο με 24%. Το μαύρο συμπλήρωσε την πρώτη τριάδα, με 17%. Ικανοποιητική παρουσία είχε το μπλε, που πέτυχε ποσοστό 11%. Τα υπόλοιπα χρώματα αρκέστηκαν σε μονοψήφια νούμερα, με κυριότερα το κόκκινο (6%), το ασημί (5%) και το καφέ/μπεζ (3%).
Ινδία
Ουδέτερα χρώματα συνθέτουν την πρώτη τριάδα και στις προτιμήσεις των Ινδών. Το λευκό βρέθηκε για ακόμα φορά στην κορυφή με 34%, αλλά οριακά μπροστά από το ασημί που είχε το 33%. Τρίτο ήρθε το μαύρο με 13%, όμως από εκεί και πέρα υπήρξαν αποκλίσεις σε σχέση με άλλες αγορές. Το καφέ/μπεζ αποδείχθηκε αρκετά δημοφιλές στην Ινδία, εφόσον ήρθε στην τέταρτη θέση με 6% επί του συνόλου. Το κόκκινο πέτυχε ένα 5% που συγκλίνει με τις διεθνείς τάσεις, όμως στην Ινδία συναντάμε το χαμηλότερο ποσοστό για το μαύρο χρώμα, με ποσοστό μόλις 3%. Το ίδιο νούμερο ισχύει και για το μπλε χρώμα, που επίσης βρίσκεται χαμηλότερα από τις υπόλοιπες αγορές, με εξαίρεση την Κίνα.
To λευκό κυριαρχεί λοιπόν σε διεθνές επίπεδο, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της εταιρείας Axalta, που ειδικεύεται σε προϊόντα βαφής αυτοκινήτων. Όπως είδαμε πιο πάνω, μοναδική περίπτωση που το λευκό δεν βρίκεται στην πρώτη θέση είναι αυτή της Ευρώπης, που προηγείται το γκρι. Γενικότερα, τα ουδέτερα χρώματα κατέκτησαν για ακόμα μια χρονιά την πλειοψηφία των προτιμήσεων σε Ευρώπη, Β. & Ν. Αμερική, Ασία και Αφρική. Χρώματα τα οποία αρκετά χρόνια πριν ήταν ιδιαίτερα δημοφιλή, πλέον κατέχουν ένα μικρό μερίδιο της αγοράς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το κόκκινο, που στις μέρες μας αποτελεί επιλογή ενός περιορισμένου αγοραστικού κοινού, σε συγκεριμένες κατηγορίες αυτοκινήτων. Συγκεντρωτικά, το λευκό κατείχε πέρσι το 35% σε παγκόσμιο επίπεδο και ακολούθησαν το μαύρο (19%), το γκρι (19%), το ασημί (9%), το μπλε (8%), το κόκκινο (5%) και το καφέ/μπεζ (3%). Τα υπόλοιπα χρώματα κατείχαν γύρω στο 1% ή λιγότερο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου