Το Vanguard ήταν το πρώτο μεταπολεμικό μοντέλο της βρετανικής φίρμας Standard Motor Company και παρουσιάστηκε το 1948. Η αρχική καταχώρηση είναι από τον Ιούνιο του 1949 και εικονίζει την επιβατική έκδοση του μοντέλου, όμως στην χώρα μας ήρθαν και οι επαγγελματικές εκδόσεις. Η σχεδίαση του μοντέλου βασιζόταν στα αμερικάνικα πρότυπα της εποχής ενώ διέθετε τετρακύλινδρο κινητήρα 2088 cc. Το 1945 η Standard εξαγόρασε την Triumph Motor Company, η οποία επικεντρώθηκε περισσότερο στην παραγωγή σπορ μοντέλων. Αντιπροσωπεία της Standard-Triumph στην Ελλάδα ήταν η "ΑΧΙΛΛΕΥΣ" Α.Ε του Νικόλαου Στανίλα. Με παρουσία στον χώρο του αυτοκινήτου από την εποχή του μεσοπολέμου, ο Στανίλας συνέχισε δυναμικά την δραστηριότητα του αμέσως μετά το τέλος του πολέμου. Στα τέλη της δεκαετίας του '40 η "ΑΧΙΛΛΕΥΣ" Α.Ε είχε αναλάβει παράλληλα την εισαγωγή των βρετανικών φορτηγών και λεωφορείων της Maudslay και των ελαστικών North British.
Η ελληνική αντιπροσωπεία έκανε έντονη προώθηση του Vanguard σε όλες τις παραλλαγές του, που εκείνη την εποχή ήταν και το μοναδικό μοντέλο της Standard. Επάνω εικονίζεται η κλειστή επαγγελματική έκδοση σε καταχώρηση του Μαΐου 1949. Να σημειωθεί πως η εξεταζόμενη περίοδος (1949-1953) δεν ήταν ευνοϊκή για τις εισαγωγές αυτοκινήτων στην χώρα μας και ιδιαίτερα για τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης. Η Standard γνώρισε κάποια επιτυχία στην Ελλάδα, τόσο με το Vanguard όσο και με τα μικρότερα Eight και Ten που παρουσιάστηκαν την περίοδο 1953-1954. Σταδιακά το όνομα Standard άρχισε να μπαίνει στο περιθώριο μέχρι που αποσύρθηκε από την αγορά το 1963, ενώ αυτό της Triumph επικράτησε. Η "ΑΧΙΛΛΕΥΣ" Α.Ε του Στανίλα διατήρησε την αντιπροσωπεία της Triumph έως το 1962. Αμέσως μετά τα βρετανικά αυτοκίνητα έφερνε στην Ελλάδα η "ΗΝΙΟΧΟΣ" Α.Ε, ενώ λίγο αργότερα η "ΑΧΙΛΛΕΥΣ" αποτέλεσε την πρώτη αντιπροσωπεία της ιαπωνικής Daihatsu στην χώρα μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου