Παρασκευή 11 Μαρτίου 2022

Παλιές ελληνικές διαφημίσεις της Standard-Triumph (1949-1953)

 


Το Vanguard ήταν το πρώτο μεταπολεμικό μοντέλο της βρετανικής φίρμας Standard Motor Company και παρουσιάστηκε το 1948. Η αρχική καταχώρηση είναι από τον Ιούνιο του 1949 και εικονίζει την επιβατική έκδοση του μοντέλου, όμως στην χώρα μας ήρθαν και οι επαγγελματικές εκδόσεις. Η σχεδίαση του μοντέλου βασιζόταν στα αμερικάνικα πρότυπα της εποχής ενώ διέθετε τετρακύλινδρο κινητήρα 2088 cc. Το 1945 η Standard εξαγόρασε την Triumph Motor Company, η οποία επικεντρώθηκε περισσότερο στην παραγωγή σπορ μοντέλων. Αντιπροσωπεία της Standard-Triumph στην Ελλάδα ήταν η "ΑΧΙΛΛΕΥΣ" Α.Ε του Νικόλαου Στανίλα. Με παρουσία στον χώρο του αυτοκινήτου από την εποχή του μεσοπολέμου, ο Στανίλας συνέχισε δυναμικά την δραστηριότητα του αμέσως μετά το τέλος του πολέμου. Στα τέλη της δεκαετίας του '40 η "ΑΧΙΛΛΕΥΣ" Α.Ε είχε αναλάβει παράλληλα την εισαγωγή των βρετανικών φορτηγών και λεωφορείων της Maudslay και των ελαστικών North British. 



Η ελληνική αντιπροσωπεία έκανε έντονη προώθηση του Vanguard σε όλες τις παραλλαγές του, που εκείνη την εποχή ήταν και το μοναδικό μοντέλο της Standard. Επάνω εικονίζεται η κλειστή επαγγελματική έκδοση σε καταχώρηση του Μαΐου 1949. Να σημειωθεί πως η εξεταζόμενη περίοδος (1949-1953) δεν ήταν ευνοϊκή για τις εισαγωγές αυτοκινήτων στην χώρα μας και ιδιαίτερα για τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης. Η Standard γνώρισε κάποια επιτυχία στην Ελλάδα, τόσο με το Vanguard όσο και με τα μικρότερα Eight και Ten που παρουσιάστηκαν την περίοδο 1953-1954. Σταδιακά το όνομα Standard άρχισε να μπαίνει στο περιθώριο μέχρι που αποσύρθηκε από την αγορά το 1963, ενώ αυτό της Triumph επικράτησε. Η "ΑΧΙΛΛΕΥΣ" Α.Ε του Στανίλα διατήρησε την αντιπροσωπεία της Triumph έως το 1962. Αμέσως μετά τα βρετανικά αυτοκίνητα έφερνε στην Ελλάδα η "ΗΝΙΟΧΟΣ" Α.Ε, ενώ λίγο αργότερα η "ΑΧΙΛΛΕΥΣ" αποτέλεσε την πρώτη αντιπροσωπεία της ιαπωνικής Daihatsu στην χώρα μας. 


Καταχώρηση της "ΑΧΙΛΛΕΥΣ" Α.Ε τον Σεπτέμβριο του 1950. Εικονίζεται η ανοικτή επαγγελματική έκδοση του Standard Vanguard, ενώ το concept ακολουθεί το ίδιο μίνιμαλ ύφος με τις προηγούμενες καταχωρήσεις. 


Έως τις αρχές του 1953 η εισαγωγή επαγγελματικών αυτοκινήτων ήταν πιο "εύκολη" σε σχέση με τα επιβατικά. Γι'αυτό τον λόγο οι περισσότερες διαφημιστικές καταχωρήσεις της "ΑΧΙΛΛΕΥΣ" εκείνης της περιόδου, εικονίζουν και προωθούν τα κλειστά και ανοικτά ελαφρά φορτηγά της Standard. Η συγκεκριμένη είναι από τον Μάιο του 1952. 


Ίδια φιλοσοφία και σε αυτή την καταχώρηση, από τον Ιανουάριο του 1953. Μοναδική διαφορά η αναφορά στις τιμές των διαφόρων εκδόσεων του Vanguard, σε αγγλικές λίρες.








Β.Α
Αρχείο: Hellenic Motor History © 2022


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου