To ιταλικό supermini είχε όλα τα στοιχεία για μια επιτυχημένη καριέρα στην Ευρώπη, όμως παράλληλα ήταν φανερό ότι ο ανταγωνισμός γινόταν όλο και πιο έντονος. Ήδη τον Σεπτέμβριο του 1982 η Opel είχε παρουσιάσει το Corsa, κάνοντας το ντεμπούτο της στην κατηγορία. Το μικρό Opel κατασκευαζόταν στο εργοστάσιο της General Motors στην Ισπανία, όμως στην χώρα μας δεν έκανε αμέσως την εμφάνισή του. Οι Έλληνες αγοραστές έπρεπε να περιμένουν ακόμα ενάμιση χρόνο ώστε να προσθέσουν το Corsa στις επιλογές τους. Η επίσημη παρουσίαση του μοντέλου στην χώρα μας έγινε στις 28 Φεβρουαρίου 1984, σε εκδήλωση της General Motors Hellas στο ξενοδοχείο Inter Continental. Μέχρι εκείνη την εποχή, το πιο προσιτό Opel στην χώρα μας ήταν το εγχώριας συναρμολόγησης Kadett στους 7 φορ. ίππους (993 cc). To Corsa ήταν διαθέσιμο με τον ίδιο κινητήρα απόδοσης 45 ίππων, όμως αποκλειστικά σε 3θυρο αμάξωμα. Η γκάμα συμπληρώθηκε με 4θυρες και 5θυρες εκδόσεις αργότερα, το 1985. To πρώτο πλήρες έτος διάθεσης του Corsa στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσειςτου ήταν ικανοποιητικές, όμως υπολείπονταν σημαντικά σε σχέση με το Kadett (νεότερη γενιά) και το Ascona. Την ίδια εποχή το Corsa ήταν ήδη μεγάλη εμπορική επιτυχία στην Ισπανία και στην Γαλλία ενώ είχε ανοδική πορεία στην Δ. Γερμανία. Παρά το "χλιαρό" ξεκίνημα του πρώτου μικρού Opel στην χώρα μας, οι επόμενες γενιές αποδείχθηκαν εξαιρετικά επιτυχημένες.
H Peugeot ήταν από τις πρώτες εταιρείες που είχαν παρουσία στην κατηγορία των supermini, με το "104" από το 1972. Η γαλλική φίρμα ποτέ δεν "ταρακούνησε" τα νερά των ευρωπαϊκών αγορών με το συγκεκριμένο μοντέλο, αν και είχε μια καλή πορεία στην Γαλλία. Όπως συνέβη με τα περισσότερα μικρά εκείνης της περιόδου, το "104" παρέμεινε για πολλά χρόνια στην αγορά μέσα από διαρκείς βελτιώσεις και ανανεώσεις. Τον Φεβρουάριο του 1983 η Peugeot παρουσίασε το νέο της supermini, με την ονομασία "205". Με σύγχρονη σχεδίαση που ξέφευγε από τα έως τότε συντηρητικά πλαίσια της Peugeot, το "205" παρουσιάστηκε την ίδια περίοδο με το Fiat Uno, με τα δύο μοντέλα να δείχνουν τον δρόμο για τη νέα γενιά των ευρωπαϊκών supermini της δεκαετίας του '80. Στην Ελλάδα η επίσημη παρουσίαση έγινε σε εκδήλωση που διοργάνωσε η "ΙΜΠΟΡΤΕΞ" Α.Ε στους Δελφούς, τον Ιανουάριο του 1984. Σύντομα ξεκίνησε η διαφημιστική προώθηση του μοντέλου, με τίτλο "205 πλεονεκτήματα". Αρχικά το Peugeot 205 ήταν διαθέσιμο αποκλειστικά με 5θυρο αμάξωμα, με βασικό κινητήρα 954 cc (7 φορ. ίππους). Η τιμή της βασικής έκδοσης κατά την παρουσίασή του στην χώρα μας ήταν 805.050 δραχμές, ενώ υπήρχε η πλουσιότερη έκδοση GL στους 7 και 8 φορ. ίππους (954 & 1.124 cc) και η έκδοση GT με κινητήρα 1.360 cc (10 φορ. ίπποι), η τιμή της οποίας προσέγγιζε το 1.500.000 δρχ. Μέσα στο ίδιο έτος έκανε την εμφάνισή της η γρήγορη έκδοση της σειράς, το GTi 1.6 με απόδοση 115 ίππους. Στην συνέχεια ήταν διαθέσιμες και οι απλές τρίθυρες εκδόσεις του μοντέλου, στα 954 cc (XE & XL) και 1.124 cc (XL).
Τα supermini των 80s ήταν πλέον αναβαθμισμένα στους τομείς που υστερούσαν ως τότε, με περισσότερες επιλογές σε κινητήρες και επίπεδα εξοπλισμού. Φυσικά αυτά αφορούσαν κυρίως τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης, στην Ελλάδα οι αγοραστές ήταν συνήθως καταδικασμένοι να στρέφονται στις βασικές εκδόσεις, ιδιαίτερα από άποψη κινητήρα. Τα μικρά στα 900-1000 cc αποτελούσαν την δεύτερη δημοφιλέστερη σε πωλήσεις κατηγορία στην Ελλάδα, μετά τα μικρομεσαία οικογενειακά μοντέλα. Στον αντίποδα των απλών οικονομικών εκδόσεων, υπήρξαν οι γρήγορες εκδοχές των μικρών μοντέλων (Uno Turbo, 205 GTi, R5 GT κ.α), οι οποίες όμως ήταν για λίγους λόγω του υψηλού κόστους αγοράς. Τα πιο πάνω μοντέλα καθόρισαν σε μεγάλο βαθμό την εικόνα της κατηγορίας στην Ευρώπη κατα την δεκαετία του '80, όμως στην Ελλάδα συνολικά το πιο επιτυχημένο από τα τρία ήταν το Uno.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου