Με την εμφάνιση των πρώτων αυτοκινήτων στην Ελλάδα, άρχισαν να συμβαίνουν και τα πρώτα ατυχήματα. Το πρώτο που έχει καταγραφεί επίσημα ήταν το συμβάν με το αυτοκίνητο του Πρίγκιπα Ανδρέα, το 1902. Το περιστατικό έληξε ανώδυνα για τους επιβαίνοντες, όμως απασχόλησε αρκετά τις εφημερίδες της εποχής. Στο ατύχημα αυτό έχει γίνει αναφορά σε παλιότερη δημοσίευση εδώ.
Λίγα χρόνια αργότερα, στις 4 Μαρτίου 1907, συνέβη το πρώτο θανατηφόρο δυστύχημα στην χώρα μας. Πρωταγωνιστές ήταν ο Πρίγκιπας Ανδρέας και ο βουλευτής Νικ. Σιμόπουλος, οι οποίοι οδηγούσαν τα αυτοκίνητά τους με μεγάλη ταχύτητα στην Λεωφόρο Συγγρού. Θύμα ήταν η 25χρονη Ευφροσύνη Βαμβακά, που επιχείρησε να διασχίσει την λεωφόρο την στιγμή που τα δύο οχήματα έκαναν την εμφάνισή τους. Εκείνη την εποχή τα αυτοκίνητα στην Αθήνα ήταν μετρημένα στα δάχτυλα και οι ιδιοκτήτες τους ήταν σημαίνοντα πρόσωπα. Η τραγική κατάληξη της νεαρής γυναίκας πήρε μεγάλες διαστάσεις στον Τύπο της εποχής. Τα επόμενα χρόνια τα αυτοκίνητα αυξήθηκαν, κατά συνέπεια και τα τροχαία ατυχήματα. Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του '30 το αστυνομικό δελτίο κατέγραφε περιστατικά κάθε είδους. Αυτοκίνητα εναντίον αυτοκινήτων, αυτοκίνητα εναντίον αμαξών, απρόσεκτοι οδηγοί εναντίον αφηρημένων πεζών, ανατροπές οχημάτων και προσκρούσεις σε βιτρίνες καταστημάτων, ήταν μερικά μόνο από τα σενάρια που μπορούσε να διαβάσει κάποιος στις εφημερίδες της εποχής. Αν και το πρώτο θύμα των τροχών στην Ελλάδα ήταν γυναίκα, αργότερα τα στατιστικά έδειχναν πως μεταξύ των πεζών, οι γυναίκες ήταν πολύ πιο προσεκτικές από τους άντρες. Τι συνέβαινε όμως με τις γυναίκες οδηγούς; Όπως είναι γνωστό, την περίοδο του μεσοπολέμου οι γυναίκες με άδεια οδήγησης αποτελούσαν... ισχνή μειοψηφία. Άρα ήταν δεδομένο πως η συμμετοχή τους στα τροχαία ατυχήματα βρισκόταν σε αντίστοιχα χαμηλά ποσοστά. Όμως δεν ήταν παρά θέμα χρόνου να συμβεί το μοιραίο! Η "αναίμακτη" περίοδος των Ελληνίδων του βολάν έλαβε τέλος στις 14 Μαρτίου 1934. Τότε έγινε στην Ελλάδα το πρώτο θανατηφόρο δυστύχημα με υπαιτιότητα γυναίκας οδηγού.
Έως τότε ελάχιστα τροχαία περιστατικά είχαν συμβεί με γυναίκες στο τιμόνι και αυτά όχι με τραγική κατάληξη. Το συγκεκριμένο δυστύχημα πέρασε σχετικά απαρατήρητο από ορισμένες εφημερίδες ενώ κάποιες άλλες δημοσίευσαν εκτενές ρεπορτάζ. Στην εφημερίδα "Η Ελληνική" υπήρχε πλήρες ρεπορτάζ με τον υπερβολικό τίτλο "Αθηναίοι το νου σας! Οι σωφερίνες περνούν. Κίνδυνος θάνατος" ! Σύμφωνα με την εφημερίδα, η Μαρία Ζάρπα οδηγούσε το αυτοκίνητό της μάρκας Nash στην άνοδο της Λεωφ. Συγγρού , συναγωνιζόμενη σε ταχύτητα το αυτοκίνητο του βιομήχανου Κ. Γεωργή, μάρκας Packard. Έχοντας αναπτύξει "ιλιγγιώδη" ταχύτητα, η κ. Ζάρπα στην προσπάθεια της να αποφύγει προπορευόμενο λεωφορείο αναγκάστηκε να παρεκκλίνει της πορεία της. Στην συνέχεια ανέβηκε με το αυτοκίνητο στο πεζοδρόμιο και προσέκρουσε σε κολώνα, η οποία έπεσε και τραυμάτισε θανάσιμα τον αστυφύλακα Αθ. Κοτσωνάρο ενώ παράλληλα τραυματίστηκε και ο ιπποκόμος Σωτ. Τσεκούρας. Ο πρώτος εξέπνευσε το επόμενο πρωί στην κλινική Κυανούς Σταυρός, που είχε μεταφερθεί, ενώ ο δεύτερος βρισκόταν σε κρίσιμη κατάσταση. Πάντως σε ρεπορτάζ της εφημερίδας "Ακρόπολις", υπάρχει η εκδοχή πως για το ατύχημα την ευθύνη είχε η Packard που έκοψε απότομα τον δρόμο της μοιραίας οδηγού. Την περιγραφή αυτή έδωσε στους δημοσιογράφους ο σύζυγος της, υποπλοίαρχος του Πολεμικού Ναυτικού. Η ίδια η κ. Ζάρπα οδηγήθηκε και κρατήθηκε στο αστυνομικό τμήμα Καλλιθέας, όπου έγινε προανάκριση και την επόμενη μέρα οδηγήθηκε στον ΕΙσαγγελέα. Τα δημοσιεύματα την αναφέρουν ως μια εμφανίσιμη ψηλή γυναίκα με αθλητικό παράστημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου