H θετική εικόνα συνεχίστηκε στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου και τον Σεπτέμβριο. Τον περασμένο Αύγουστο οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων κατέγραψαν αύξηση +39.7% ενώ σημαντική άνοδος υπήρξε τον Σεπτέμβριο, με +30.2%. Οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 8.606 μονάδες έναντι 6.610 τον αντίστοιχο μήνα πέρσι. Κατά συνέπεια, οι συνολικές πωλήσεις στα καινούργια αυτοκίνητα τους εννέα πρώτους μήνες έχουν πλέον θετικό πρόσημο, με +1.4% και 82.936 μονάδες από 81.756 το ίδιο διάστημα του 2021. Το επόμενο τρίμηνο θα είναι καθοριστικό, όμως η αγορά αυτοκινήτου φέτος δεν προβλέπεται να αποκλίνει σημαντικά από τα επίπεδα της περσινής χρονιάς.
Στην κορυφή των πωλήσεων Σεπτεμβρίου βρέθηκε η Peugeot, με 1.244 μονάδες και ποσοστό 14.5%. Η Toyota ήρθε στην δεύτερη θέση με 880 μονάδες και 10.2%, που συνεπάγεται την χαμηλότερη επίδοση της ιαπωνικής φίρμας έως τώρα, για την χρονιά που διανύουμε. Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Renault με 586 μονάδες και 6.8%. Πρόκειται για την δεύτερη καλύτερη της επίδοση μετά τον Ιούλιο, σε μια γενικά υποτονική χρονιά για την γαλλική εταιρεία. Η Hyundai επανέλαβε μια σχετικά μέτρια επίδοση και τον Σεπτέμβριο, καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση με 576 πωλήσεις (6.7%). Αντίθετα, η Suzuki βελτίωσε την εικόνα της και ήρθε στην πέμπτη θέση, με τον μεγαλύτερο αριθμό πωλήσεων έως τώρα, 555 μονάδες και ποσοστό 6.4%. Το ίδιο ισχύει και για την Ford, που βρέθηκε τον Σεπτέμβριο στην έκτη θέση με 538 μονάδες και 6.3%.
H Suzuki εμφανίστηκε ιδιαίτερα δυναμική τον Σεπτέμβριο, πετυχαίνοντας την καλύτερη της επίδοση έως τώρα , για το 2022.
O μήνας που πέρασε έφερε ανακατατάξεις στην κατάταξη του έτους. Σημαντικότερη ήταν βέβαια η άνοδος της Peugeot στην δεύτερη θέση. Τον Αύγουστο η γαλλική εταιρεία είχε μειώσει την διαφορά που την χώριζε από την Hyundai, όμως υπήρχε ακόμα μια σχετική απόσταση μεταξύ τους. Τον Σεπτέμβριο η πολύ καλή πορεία της Peugeot υποχρέωσε την κορεάτικη φίρμα να υποχωρήσει στην τρίτη θέση. Αναλυτικότερα, στην κορυφή βρίσκεται η Toyota με συνολικά 12.030 μονάδες και ποσοστό 14.5%. Οι πωλήσεις της Peugeot στο διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου ανήλθαν σε 7.251 μονάδες (8.7%) ενώ η Hyundai πέτυχε 7.179 πωλήσεις (8.7%). Αν η εικόνα των δύο εταιρείων παραμείνει τους επόμενους μήνες όμοια με αυτή που έχουν εμφανίσει το τελευταίο δίμηνο, είναι πολύ πιθανό η Peugeot να διατηρήσει την δεύτερη θέση. Όμως ακόμα τίποτε δεν έχει κριθεί. Η Volkswagen παρέμεινε τέταρτη στην γενική κατάταξη, με 6.297 πωλήσεις και 7.6%. Την θέση της διατήρησε και η Opel, που ήρθε πέμπτη με 5.135 μονάδες και 6.2% στο εννιάμηνο. Αμετακίνητη και η Citroen στην έκτη θέση, με 4.209 μονάδες και 5.1%. Στην συνέχεια τα πράγματα διαφοροποιήθηκαν, εφόσον η Kia συνέχισε την πτωτική της πορεία και υποχώρησε δύο θέσεις, ένατη από έβδομη που ήταν τον Αύγουστο. Την έβδομη θέση κατέλαβε η Fiat, με συνολικά 3.965 μονάδες και 4.8%. Η ιταλική εταιρεία δεν είχε όφελος μόνο από την πτώση της Kia αλλά πέτυχε τον Σεπτέμβριο ικανοποιητικές πωλήσεις, που της επέτρεψαν να περάσει μπροστά και από την Mercedes, η οποία διατήρησε την όγδοη θέση με 3.907 μονάδες (4.7%).
H BMW συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα παραμένοντας σταθερή στην θέση της, όμως τον Σεπτέμβριο η Suzuki κάλυψε σε μεγάλο βαθμό την απόσταση που την χώριζε από την γερμανική εταιρεία, με 2.973 μονάδες έναντι 3.053 της BMW.
B.A
© Hellenic Motor History (2022)
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ
Πίνακες: Hellenic Motor History
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου