Tα τελευταία χρόνια το όνομα MG έχει έρθει ξανά στο προσκήνιο σε αρκετές ευρωπαϊκές αγορές. Στην Μεγ. Βρετανία η ανοδική πορεία που καταγράφει την τελευταία τριετία είναι σημαντική. Οι προσιτές τιμές είναι ένα ισχυρό κίνητρο, ιδιαίτερα στα ηλεκτρικά μοντέλα που διαθέτει. Σήμερα η MG ανήκει στην κινέζικη SAIC Motors, που έχει επενδύσει πολλά εκατομμύρια λίρες στον τομέα της έρευνας και εξέλιξης. Τα σύγχρονα MG μπορεί να κατασκευάζονται στην Κίνα, όμως σημαντικό μέρος της ταυτότητας τους προέρχεται από το σχεδιαστικό studio της οδού Marylebone στο Λονδίνο. Φυσικά ο προσανατολισμός της εταιρείας είναι εντελώς διαφορετικός σε σχέση με το ένδοξο παρελθόν. Η MG επί του παρόντος δεν έχει παρουσία στην ελληνική αγορά, κάτι που πιθανότατα θα συμβεί στο προσεχές μέλλον. Όμως μην ξεχνάμε πως πρόκειται για μια φίρμα με μεγάλη ιστορία και το όνομα MG δεν ήταν άγνωστο στην χώρα μας σε παλιότερες εποχές.
Η MG (Μorris Garages) ξεκίνησε την πορεία της το 1924 και στην συνέχεια υπήρξαν πολλές μεταβολές στο ιδιοκτησιακό καθεστώς μέχρι να ενταχθεί στον όμιλο Nuffield μαζί με τις Morris, Riley και Wolseley. To 1952 η Nuffield συγχωνεύτηκε με την Austin Motor Company Limited και δημιουργήθηκε η British Motor Corporation Limited (BMC). Φυσικά η MG ήταν γνωστή για τα μικρά σπορ αυτοκίνητα της, με την φήμη της να εξαπλώνεται μέχρι τις Η.Π.Α. Όμως, υπό τον έλεγχο της BMC διάφορα μοντέλα της ήταν απλώς παραλλαγές μοντέλων από άλλες φίρμες του ομίλου. Την δεκαετία του '50 την αντιπροσωπεία της MG στην Ελλάδα είχε ο Κωνσταντίνος Ι. Ταμβακόπουλος, παράλληλα με τις Morris (επιβατικά και επαγγελματικά), Riley και Wolseley. Η έδρα της επιχείρησης στην Αθήνα ήταν επί της Λεωφ. Συγγρού 4. Στην Θεσσαλονίκη υπήρχε υποκατάστημα επί της Ελεθ. Βενιζέλου και αργότερα στην οδό Λέοντος Σοφού 11. Tα σπορ μοντέλα της απευθύνονταν σε ένα περιορισμένο κοινό όμως αργότερα υπήρξαν και οι οικογενειακές εκδόσεις της MG, με μοντέλα όπως τα Magnette και τα 1100/1300. Στις αρχές της δεκαετίας του '60 την αντιπροσωπεία στην χώρα μας ανέλαβε η "ΔΑΜΑΡ" Α.Ε, με έδρα στην Λεωφ. Συγγρού 114. Η ίδια επιχείρηση ανέλαβε παράλληλα και την αντιπροσωπεία της Wolseley. Eκείνη την εποχή ήταν διαθέσιμα στην εγχώρια αγορά τα MG Midget, MG B και MG Magnette. Λίγο αργότερα παρουσιάστηκε στην χώρα μας το μικρομεσαίο MG 1100, μια αναβαθμισμένη εκδοχή του Morris 1100. Πέρα από τις σχεδιαστικές και μηχανικές διαφορές, το MG 1100 ήταν αρκετά ακριβότερο από το Morris (και αργότερα από το αντίστοιχο Austin). Όμως η ύπαρξη ενός μικρομεσαίου μοντέλου στους 8 φορ. ίππους, βοήθησε την MG να αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις της στην χώρα μας το 1963 και να συνεχίσει την ανοδική της πορεία μέχρι το 1965, που έφτασε στο υψηλότερο επίπεδο. Οι πωλήσεις της παρέμειναν σε ικανοποιητικά επίπεδα έως το 1968, πάντα σε σχέση με την κατηγορία τιμής και την γκάμας της.
Tα μικρά σπορ βρετανικά αυτοκίνητα είχαν παρουσία στην Ελλάδα, έστω και σε περιορισμένο βαθμό, όμως τα οικογενειακά μοντέλα έδωσαν ώθηση στην MG κατά την δεκαετία του '60, που μπορεί να θεωρηθεί ως η καλύτερη περίοδος για την φίρμα στην ελληνική αγορά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου