Το Hellenic Motor History παρακολουθεί και καταγράφει σε μηνιαία βάση τις εξελίξεις στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Φυσικά αυτό γίνεται μέσα από τα στοιχεία που παραθέτει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), η αξιοπιστία του οποίου εξασφαλίζει ώστε να έχουμε μια έγκυρη εικόνα της αγοράς. Όμως, το τελευταίο διάστημα παρατηρήθηκε ένα φαινόμενο που "διαστρεβλώνει" λίγο αυτή την εικόνα, κάτι που σίγουρα δεν συμβαίνει εσκεμμένα αλλά μάλλον από "απροσεξία". Πρόκειται φυσικά για τις πωλήσεις των Citroen & DS, που στην Ελλάδα δημοσιεύονται αθροιστικά. Η DS Automobiles είναι βέβαια η φίρμα πολυτελείας της Citroen, όμως δεν παύει να αποτελεί ξεχωριστή οντότητα. Κατά συνέπεια είναι ορθότερο τα στοιχεία των δύο εταιρειών να δίνονται ξεχωριστά, όπως άλλωστε συμβαίνει στην περίπτωση του ACEA (European Automobile Manufacturers’ Association) ή των αντίστοιχων εθνικών συνδέσμων στην υπόλοιπη Ευρώπη. Στην ίδια λογική δίνονται ξεχωριστά τα στοιχεία για τις Toyota και Lexus αλλά και για τις Seat και Cupra, τόσο σε πανευρωπαϊκό επίπεδο αλλά και στην χώρα μας. Φαίνεται πως στην περίπτωση των Γάλλων δεν δόθηκε η ανάλογη προσοχή από την πλευρά του ΣΕΑΑ.
Στο πρώτο τετράμηνο του 2023 οι πωλήσεις της Citroen στην Ευρώπη* ανήλθαν σε 130.672 μονάδες (+2.9%) ενώ αυτές της DS ανήλθαν σε 17.847 μονάδες (+14.5%). Στο διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου ο ΣΕΑΑ αναφέρει 4.672 πωλήσεις και ποσοστό 8.2% συνολικά για τις δύο εταιρείες στην χώρα μας, εμφανίζοντας την "Citroen/DS" στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης. Παρότι τα στοιχεία που έχουν δημοσιευτεί στο Hellenic Motor History εμφανίζονται όπως ακριβώς τα παρουσίαζει ο ΣΕΑΑ, κρίνεται περισσότερο ρεαλιστικό και πιο δίκαιο να παρουσιαστούν ξεχωριστά οι πωλήσεις των δύο εταιρείων ώστε να φανούν και οι ανακατατάξεις που προκύπτουν σε αυτή την περίπτωση. Άλλωστε αυτή η "αστοχία" έχει ήδη επισημανθεί τους προηγούμενους μήνες μέσα από το παρόν ιστολόγιο.
Από το σύνολο των 4.672 μονάδων στο πεντάμηνο του έτους, οι 4.123 αντιστοιχούν στην Citroen και οι 549 στην DS. Αυτό δίνει ένα ποσοστό 7.2% στην Citroen και την τοποθετεί στην πέμπτη θέση της γενικής κατάταξης πενταμήνου. Το ποσοστό της DS ανήλθε στο 1.0% της αγοράς, τερματίζοντας στην 23η θέση. Τον Μάιο oι πωλήσεις τους ήταν 665 μονάδες και η "Citroen/DS" ήρθε στην έβδομη θέση με ποσοστό 5.1%. Αν διαχωρίσουμε τις πωλήσεις των δύο εταιρείων, η Citroen τερμάτισε στην δέκατη θέση με 499 μονάδες και 3.8% ενώ η DS βρέθηκε στην 21η θέση με 166 μονάδες και 1.3%. Το best seller μοντέλο της Citroen είναι (με διαφορά) το C3, που πέτυχε συνολικά 2.491 πωλήσεις στους πέντε πρώτους μήνες του 2023, αν και τον Μάιο παρουσίασε σημαντική υποχώρηση με μόλις 50 πωλήσεις. Δεύτερο σε προτιμήσεις έρχεται το Citroen C3 Aircross με 844 μονάδες στο έτος, ενώ ήρθε πρώτο σε πωλήσεις τον Μάιο με 234 μονάδες. Το Citroen C4 αποτελεί το τρίτο δημοφιλέστερο μοντέλο της φίρμας στην Ελλάδα, με 455 μονάδες στο πεντάμηνο. Το Μάιο πέτυχε 167 πωλήσεις.
Στο στρατόπεδο της "avant-garde" DS, το μεγαλύτερο μερίδιο στις πωλήσεις κατέχει η DS4 με 313 μονάδες στο πεντάμηνο και 86 μονάδες τον Μάιο. Οι DS3 και DS7 ακολουθούν, με την πρώτη να προηγείται με μία μονάδα διαφορά σε επίπεδο έτους (104 έναντι 103). Το Μάιο ταξινομήθηκαν 39 DS3 και 41 DS4. Ο ΣΕΑΑ δίνει και 29 μονάδες για την DS3 Crossback, η οποία καταργήθηκε πρόσφατα. Aς δούμε πως διαμορφώνεται η κατάταξη τον Μάιο, μετά τον (απαραίτητο) διαχωρισμό μεταξύ Citroen & DS.
Σημαντικό όμως είναι να δούμε την κατάταξη όπως διαμορφώνεται στο διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου 2023, με τις πωλήσεις των Citroen & DS ξεχωριστά. Η Citroen "μετατίθεται" στην πέμπτη θέση με ελάχιστη διαφορά πίσω από την Volkswagen, με την οποία μοιράζεται το ίδιο ποσοστό (7.2%). Στην 23η θέση βρίσκουμε την DS με 549 μονάδες (1.0%), επίδοση μάλλον ικανοποιητική για την κατηγορία τιμής των αυτοκινήτων της. Για την αντίστοιχη εικόνα σύμφωνα με τα αθροιστικά στοιχεία του ΣΕΑΑ, μπορείτε να δείτε εδώ. Ας ελπίσουμε ο ΣΕΑΑ να διορθώσει σύντομα αυτή την αστοχία, ώστε να υπάρχει ακόμα ακριβέστερη εικόνα της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου