Μετά την δυναμική που ανέπτυξς η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου το 2004, ήταν αναμενόμενη η πτώση στις πωλήσεις για το 2005. Πράγματι, οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε 269.733 μονάδες έναντι 289.753 το προηγούμενο έτος (-6.9%). Με δεδομένο ότι το 2004 η αγορά κινήθηκε στα ανώτερα επίπεδα των δυνατοτήτων της, η επίδοση κρίνεται ως απόλυτα ικανοποιητική. Οι παίκτες στην πρώτη πεντάδα παρέμειναν ίδιοι, όμως όχι χωρίς ανακατατάξεις. Η Hyundai κατάφερε να βρεθεί στην κορυφή, κάτι που δεν οφείλεται σε αύξηση των πωλήσεών της αλλά στην σημαντική υποχώρηση που σημείωσε η Toyota. Η κορεάτικη εταιρεία πέτυχε 24.859 πωλήσεις έναντι 24.904 την προηγούμενη χρονιά (-0.2%), με το μερίδιό της αυξημένο σε 9.2% από 8.6%. Το δημοφιλέστερο μοντέλο της ήταν το Hyundai Getz, που ήταν πρώτο σε πωλήσεις στην κατηγορία του και τέταρτο στην γενική κατάταξη, με 8.086 μονάδες. Απώλειες -16.9% κατέγραψε η Toyota, με αποτέλεσμα να βρεθεί στην δεύτερη θέση με 21.961 μονάδες, έναντι 26.441 που την είχαν φέρει στην κορυφή το 2004 και το μερίδιο της μειώθηκε στο 8.1% από 9.1%. Η Opel είχε επίσης απώλειες, όμως διατήρησε την τρίτη θέση με 21.515 μονάδες από 23.585 το προηγούμενο έτος (-8.8%) και το ποσοστό της ελαφρώς μειωμένο, στο 8.0% από 8.1%.
Τo Toyota Corolla ήταν το best seller της χρονιάς, όμως η νέα γενιά του Opel Astra είχε δυναμική παρουσία στην χώρα μας και τερμάτισε στην δεύτερη θέση με ελάχιστη διαφορά από το ιαπωνικό μοντέλο (9.213 έναντι 9.281). H Ford επανέκτησε την τέταρτη θέση από την Volkswagen, με 19.639 μονάδες έναντι 17.986 την προηγούμενη χρονιά (+9.2%) και το μερίδιο της αυξημένο σε 7.3% από 6.2%. Ανοδικά κινήθηκαν οι πωλήσεις του Focus, στην δεύτερη γενιά του μοντέλου, ενώ θετική πορεία είχε και το μικρότερο Fiesta. H Volkswagen έχασε μια θέση και βρέθηκε πέμπτη στην γενική κατάταξη, όμως σημείωσε αύξηση πωλήσεων +3.6% με 19.091 μονάδες από 18.431 και μερίδιο 7.1% από 6.4% που πέτυχε το 2004. Η άνοδος της γερμανικής φίρμας οφείλεται κυρίως στην καλή επίδοση του Golf, που ήρθε στην τρίτη θέση με 8.435 μονάδες.
Η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου κινήθηκε αναπόφευκτα πτωτικά το 2005, μετά τις ιδιαίτερα υψηλές επιδόσεις του 2004. Όμως οι απώλειες ήταν συγκρατημένες και οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων διατηρήθηκαν στα πλαίσια που είχαν διαμορφωθεί τα προηγούμενα χρόνια. Kατά συνέπεια ο ανταγωνισμός παρέμεινε έντονος. Η Hyundai κατέκτησε την πρώτη θέση, που κατείχε την προηγούμενη τριετία η Toyota. Στους μεγάλους χαμένους της χρονιάς ήταν η Fiat, που υποχώρησε έξι θέσεις (12η από 6η) αλλά και η Renault που βρέθηκε εκτός πρώτης δεκάδας (11η από 9η) με τις πωλήσεις της μειωμένες κατά 28.9% και το ποσοστό της στο 3.8% από 5.0% που ήταν το 2004. Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, σημαντικές απώλειες είχε και η Peugeot (-26.2%), που όμως παρέμεινε στην πρώτη δεκάδα της κατάταξης αν και υποχώρησε μια θέση (9η από 8η).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου