Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου 2023

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου το 2005. Μικρή πτώση στις πωλήσεις με την Hyundai στην κορυφή. Corolla & Astra τα δημοφιλέστερα μοντέλα.

 


Μετά την δυναμική που ανέπτυξς η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου το 2004, ήταν αναμενόμενη η πτώση στις πωλήσεις για το 2005. Πράγματι, οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε 269.733 μονάδες έναντι 289.753 το προηγούμενο έτος (-6.9%). Με δεδομένο ότι το 2004 η αγορά κινήθηκε στα ανώτερα επίπεδα των δυνατοτήτων της, η επίδοση κρίνεται ως απόλυτα ικανοποιητική. Οι παίκτες στην πρώτη πεντάδα παρέμειναν ίδιοι, όμως όχι χωρίς ανακατατάξεις. Η Hyundai κατάφερε να βρεθεί στην κορυφή, κάτι που δεν οφείλεται σε αύξηση των πωλήσεών της αλλά στην σημαντική υποχώρηση που σημείωσε η Toyota. Η κορεάτικη εταιρεία πέτυχε 24.859 πωλήσεις έναντι 24.904 την προηγούμενη χρονιά (-0.2%), με το μερίδιό της αυξημένο σε 9.2% από 8.6%. Το δημοφιλέστερο μοντέλο της ήταν το Hyundai Getz, που ήταν πρώτο σε πωλήσεις στην κατηγορία του και τέταρτο στην γενική κατάταξη, με 8.086 μονάδες. Απώλειες -16.9% κατέγραψε η Toyota, με αποτέλεσμα να βρεθεί στην δεύτερη θέση με 21.961 μονάδες, έναντι 26.441 που την είχαν φέρει στην κορυφή το 2004 και το μερίδιο της μειώθηκε στο 8.1% από 9.1%. Η Opel είχε επίσης απώλειες, όμως διατήρησε την τρίτη θέση με 21.515 μονάδες από 23.585 το προηγούμενο έτος (-8.8%) και το ποσοστό της ελαφρώς μειωμένο, στο 8.0% από 8.1%. 

Τo Toyota Corolla ήταν το best seller της χρονιάς, όμως η νέα γενιά του Opel Astra είχε δυναμική παρουσία στην χώρα μας και τερμάτισε στην δεύτερη θέση με ελάχιστη διαφορά από το ιαπωνικό μοντέλο (9.213 έναντι 9.281). H Ford επανέκτησε την τέταρτη θέση από την Volkswagen, με 19.639 μονάδες έναντι 17.986 την προηγούμενη χρονιά (+9.2%) και το μερίδιο της αυξημένο σε 7.3% από 6.2%. Ανοδικά κινήθηκαν οι πωλήσεις του Focus, στην δεύτερη γενιά του μοντέλου, ενώ θετική πορεία είχε και το μικρότερο Fiesta. H Volkswagen έχασε μια θέση και βρέθηκε πέμπτη στην γενική κατάταξη, όμως σημείωσε αύξηση πωλήσεων +3.6% με 19.091 μονάδες από 18.431 και μερίδιο 7.1% από 6.4% που πέτυχε το 2004. Η άνοδος της γερμανικής φίρμας οφείλεται κυρίως στην καλή επίδοση του Golf, που ήρθε στην τρίτη θέση με 8.435 μονάδες. 


Toyota Corolla.


Στην έκτη θέση βρέθηκε η Citroen με 13.189 μονάδες (-19.3%) και 4.9%. Η Nissan είχε πτώση πωλήσεων -5.0%, με 11.942  μονάδες από 12.565, όμως βρέθηκε στην έβδομη θέση από την ενδέκατη που ήταν το 2004, με το ποσοστό της οριακά βελτιωμένο στο 4.4% από 4.3%. Το ίδιο ποσοστό κατέκτησε και η Suzuki που ακολούθησε στην όγδοη θέση με μικρή διαφορά, στις 11.745 μονάδες (+7.0%). Την προηγούμενη χρονιά η Suzuki είχε έρθει στην δωδέκατη θέση, με ποσοστό 3.8%. Πτωτικά κινήθηκε η Peugeot, με τις πωλήσεις των 206 & 307 σε υποχώρηση, με αποτέλεσμα να χάσει μια θέση και να βρεθεί ένατη στην γενική κατάταξη. Οι πωλήσεις της γαλλικής εταιρείας ανήλθαν σε 11.333 από 15.365 την προηγούμενη χρονιά (-26.2%) με το ποσοστό της στο 4.2% από 5.3%. H Seat συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα και το 2005, με 11.094 μονάδες (-13.0%) και ποσοστό 4.1%. Η άνοδος που είχαν ορισμένες από τις παραπάνω εταιρείες στην κατάταξη, οφείλεται κυρίως στην σημαντική πτώση της Fiat. H ιταλική φίρμα είχε έρθει στην έκτη θέση το 2004, με συνολικά 17.330 μονάδες και ποσοστό 6.0%. Το 2005 βρέθηκε στην δωδέκατη θέση με 9.339 μονάδες (-46.1%) και 3.5%, ως αποτέλεσμα της υποχώρησης στις πωλήσεις των Panda (-23.8%), Punto (-51.5%) και Stilo (-63.7%). 

Τα μικρομεσαία οικογενειακά (segment C) ήταν η δημοφιλέστερη κατηγορία στην χώρα μας το 2005, κατακτώντας το 31.4% στην εγχώρια αγορά με 84.556 μονάδες. Άλλωστε τα τρία πρώτα σε πωλήσεις μοντέλα ανήκαν σε αυτή την κατηγορία (Toyota Corolla, Opel Astra, VW Golf). Τα supermini (segment B) ακολούθησαν με το 28.2% της αγοράς και 75.723 μονάδες. Δημοφιλέστερο μοντέλο στην κατηγορία ήταν το Hyundai Getz. Στην τρίτη θέση ήταν τα μεσαία οικογενειακά μοντέλα (segment D), με συνολικά 32.653 μονάδες και μερίδιο 12.1% και δημοφιλέστερο μοντέλο το Volkswagen Passat που πέτυχε 3.296 πωλήσεις. Tα μικρά αυτοκίνητα πόλης (segment A) κατέκτησαν το 7.9% με 21.196 μονάδες. Στην πρώτη τριάδα της κατηγορίας ήταν τα Kia Picanto (4.584), Fiat Panda (4.206) και Hyundai Atos (3.764). Tα 4X4-ATV πέτυχαν 17.208 πωλήσεις με μερίδιο 6.4% και το Suzuki Grand Vitara στην κορυφή, με 3.851 μονάδες. Οι πωλήσεις στα πολυμορφικά (MPV) ανήλθαν σε 14.852 μονάδες με μερίδιο 5.5%, ενώ ακολούθησαν τα 4X4-SUV με 9.288 μονάδες και 3.5%. Οι δύο εκτός δρόμου υποκατηγορίες (ATV & SUV) πέτυχαν συνολικά 26.496 πωλήσεις. Οι υπόλοιπες κατηγορίες κατέκτησαν μόνο ένα μικρό ποσοστό της αγοράς. Αναλυτικότερα η εικόνα ανά κτηγορία είχε ως εξής:




Η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου κινήθηκε αναπόφευκτα πτωτικά το 2005, μετά τις ιδιαίτερα υψηλές επιδόσεις του 2004. Όμως οι απώλειες ήταν συγκρατημένες και οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων διατηρήθηκαν στα πλαίσια που είχαν διαμορφωθεί τα προηγούμενα χρόνια. Kατά συνέπεια ο ανταγωνισμός παρέμεινε έντονος. Η Hyundai κατέκτησε την πρώτη θέση, που κατείχε την προηγούμενη τριετία η Toyota. Στους μεγάλους χαμένους της χρονιάς ήταν η Fiat, που υποχώρησε έξι θέσεις (12η από 6η) αλλά και η Renault που βρέθηκε εκτός πρώτης δεκάδας (11η από 9η) με τις πωλήσεις της μειωμένες κατά 28.9% και το ποσοστό της στο 3.8% από 5.0% που ήταν το 2004. Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, σημαντικές απώλειες είχε και η Peugeot (-26.2%), που όμως παρέμεινε στην πρώτη δεκάδα της κατάταξης αν και υποχώρησε μια θέση (9η από 8η). 


To Opel Astra 3ης γενιάς ήταν το Νο 2 σε πωλήσεις στην χώρα μας το 2005, με μικρή διαφορά πίσω από το Toyota Corolla. 



* H διαφορά της Chevrolet είναι σε σχέση με την επίδοση της Daewoo το 2004, η οποία μετονομάστηκε στις αρχές του 2005. 





Β.Α
Hellenic Motor History © (2023)
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου