Από 1η Ιανουαρίου 1972 ξεκίνησε στην χώρα μας η διάθεση του νέου τύπου πινακίδων κυκλοφορίας για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες. Ήταν η τρίτη φορά που άλλαζε το σύστημα αριθμοδότησης στην Ελλάδα, μετά το 1954 και το 1956. Οι νέες πινακίδες ήταν πιο κοντά στα ευρωπαϊκά πρότυπα, με δύο γράμματα και τέσσερα ψηφία, όμως αυτή την φορά η αντικατάστασή τους δεν ήταν άμεσα υποχρεωτική. Αρχικά η τοποθέτησή τους αφορούσε την πρώτη ταξινόμηση των νέων οχημάτων. Όμως στα τέλη του 1973 δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η απόφαση του αρμόδιου υπουργού για την υποχρεωτική αντικατάσταση των παλιών πινακίδων με νέου τύπου, σε όλα τα κυκλοφορούντα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες στην Ελλάδα. Η διαδικασία θα ξεκινούσε την 1η Ιανουαρίου 1974 και θα διαρκούσε έως τις 31 Δεκεμβρίου 1975 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ στην υπόλοιπη χώρα η προθεσμία έληγε έναν χρόνο νωρίτερα, στις 31 Δεκεμβρίου 1974. Οι ιδιοκτήτες των οχημάτων έπρεπε να συμπληρώσουν ένα ειδικό έντυπο το οποίο θα προσκόμιζαν στην αρμόδια υπηρεσία συγκοινωνιών, μαζί με την άδεια κυκλοφορίας και τις παλιές πινακίδες. Παράλληλα έπρεπε να προσκομίσουν διπλότυπο καταβολής τελών υπέρ του δημοσίου αξίας 250 δραχμών, που κάλυπτε την αξία των νέων πινακίδων κυκλοφορίας. Η σταδιακή αντικατάσταση όμως φαίνεται πως δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Το πιθανότερο είναι πως τα τραγικά γεγονότα που συνέβησαν το καλοκαίρι του 1974 και η συνεπακόλουθη κατάρρευση του δικτατορικού καθεστώτος, ουσιαστικά έθεσαν τέλος στην όλη διαδικασία της "υποχρεωτικής" αντικατάστασης. Με την αποκατάσταση της δημοκρατίας, προφανώς το θέμα "ξεχάστηκε" ή μπήκε σε δεύτερη μοίρα. Αρκετά παλιότερα αυτοκίνητα είχαν εφοδιαστεί με πινακίδες νέου τύπου ή εφοδιάστηκαν αργότερα, όμως δεν ήταν λίγα τα αυτοκίνητα που διατήρησαν τις πινακίδες παλιού τύπου κατά την δεκαετία του '80 ή και την δεκαετία του '90! Που σημαίνει ότι μετά τα μέσα του 1974 δεν υπήρξε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υποχρεωτικής αντικατάστασης στο σύνολο των οχημάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου