Το όνομα Singer μπορεί να είναι άγνωστο σήμερα στους περισσότερους, όμως αποτελεί μια από τις ιστορικές φίρμες της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Το 1875 ο George Singer ίδρυσε στο Coventry την δική του εταιρεία κατασκευής ποδηλάτων. O ικανός Βρετανός μηχανικός αναδείχθηκε στον μεγαλύτερο κατασκευαστή ποδηλάτων παγκοσμίως, όμως στις αρχές του 20ου αιώνα το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το 1900 απόκτησε την άδεια παραγωγής του Motor-Wheel των Perks & Birch, μια επινόηση ενός τροχού από αλουμίνιο που έπαιρνε κίνηση από έναν ενσωματωμένο κινητήρα 2 ίππων. Στην πορεία χρησιμοποιήθηκε σε μοτοσυκλέτες και τρίκυκλα, ενώ στις αρχές του 1905 παρουσιάστηκαν τα πρώτα τετράτροχα οχήματα απόδοσης 8 και 12 ίππων. Τα αυτοκίνητα αυτά είχαν σχεδιαστεί από τον Alex Craig και κατασκευάστηκαν κατόπιν αδείας από την Lea & Francis. Στην συνέχεια η γκάμα των αυτοκινήτων της επεκτάθηκε, κατασκευάζοντας το μικρό επιβατικό Singer Ten (1913) αλλά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, φορτηγά και λεωφορεία. Σημαντική ήταν η παρουσίαση του μικρού Singer Junior το 1926, με κινητήρα 848 cc.
Το πρώτο καινούργιο μοντέλο της φίρμας μετά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο ήταν το Singer SM1500 του 1948 (το νούμερο στην ονομασία υποδηλώνει τον κυβισμό). Στις αρχές της δεκαετίας του '50 την αντιπροσωπεία της Singer στην Ελλάδα είχε ο Μ. Βρυζάκης, με έδρα στην οδό Κοραή 4. Στα τέλη του 1955 η βρετανική εταιρεία αντιμετώπιζε οικονομικές δυσκολίες, με αποτέλεσμα την εξαγορά της από τον Όμιλο Rootes. H Rootes είχε ιδρυθεί από τον Billy Rootes, που είχε μαθητεύσει στην Singer πριν τον 1ο Παγκόσμιο Πόλεμο και αργότερα ανέλαβε αντιπρόσωπος της φίρμας μέχρι να χτίσει την δική του αυτοκρατορία. Αμέσως μετά στόχος ήταν ο εκσυγχρονισμός της γκάμας των αυτοκινήτων Singer, με πρώτο νέο μοντέλο το Gazelle του 1956. Η επίτευξη του στόχου ήταν εύκολη, εφόσον η Rootes ακολούθησε την τακτική του badge engineering και το Gazelle δεν ήταν παρά μια παραλλαγή του Hillman Minx. Στην συνέχεια τα μοντέλα της Singer αποτέλεσαν σταθερά "αναβαθμισμένες" εκδόσεις της Hillman. Πάντως έως τα τέλη της δεκαετίας του '50 η φίρμα άλλαξε δύο φορές χέρια στην χώρα μας, εφόσον την αντιπροσωπεία ανέλαβαν διαδοχικά η "Λιανός-Κατσυφός & Σια" Α.Ε, με έδρα επί της Γ' Σεπτεμβρίου 37, και η "ΕΤΕΜΑ" Ε.Π.Ε στην Λεωφ. Συγγρού. Το Gazelle κινούσε ο κινητήρας των 1.500 cc των παλιότερων SM1500 & Hunter και ήταν διαθέσιμο με αμάξωμα saloon 4 θυρών, convertible και station wagon. Tον Φεβρουάριο του 1962 την αντιπροσωπεία ανέλαβε η "ΜΟΤΟΡ ΕΛΛΑΣ" Α.Ε, με έδρα στην Λεωφ. Συγγρού 126 (έκθεση & εξουσιοδοτημένο συνεργείο). Την ίδια χρονιά ήταν διαθέσιμο στην χώρα μας το νέο Singer Vogue 1.600 cc, βασισμένο στο Hillman Super Minx.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου