Την δεκαετία του '70 η Datsun ανέπτυξε έντονη δυναμική στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Η επιτυχία της βασίστηκε στα μικρομεσαία μοντέλα της, τα οποία ήταν προσιτά σε μεγάλη μερίδα του αγοραστικού κοινού. Στα τέλη της δεκαετίας του '70 ο Θεοχαράκης παρουσίασε στην χώρα μας τη νέα γενιά των μικρομεσαίων μοντέλων της ιαπωνικής φίρμας, το Datsun Sunny (B310) και το Cherry (N10). Tα νέα μοντέλα δεν συνέχισαν απλώς την επιτυχία των προκατόχων τους, αλλά έφεραν για πρώτη φορά την Datsun στην κορυφή των πωλήσεων. Επιπλέον, το Cherry ήταν το πρώτο επιβατικό της εταιρείας που συναρμολογήθηκε στην Ελλάδα από την ΤΕΟΚΑΡ Α.Ε του Θεοχαράκη, στις αρχές του 1980. Το γεγονός αυτό του έδωσε σαφές πλεονέκτημα στην ελληνική αγορά, σε μια δύσκολη εποχή για την απόκτηση ιδιωτικού αυτοκινήτου. Το Cherry ήταν διαθέσιμο με κινητήτες στα 988 cc (7 φορ. ίπποι) και 1.171 cc (8 φορ. ίπποι), με τετράθυρο αμάξωμα. Με τον μεγαλύτερο κινητήρα ήταν λίγο αργότερα διαθέσιμη και η coupe έκδοση του μοντέλου. H παρουσίαση του Cherry στην Ελλάδα έγινε στις αρχές καλοκαιριού 1979, λίγους μήνες μετά την παρουσίαση του Sunny 1.200. Η σχεδίαση του ήταν πιο κοντά στα ευρωπαϊκά πρότυπα όμως στην δοκιμή του περιοδικού 4Τροχοί ο τίτλος ήταν "Τυπικά Γιαπωνέζικο", ενώ οι αργές επιδόσεις στα 1.000 cc οδήγησαν στο εξής συμπέρασμα: "...το αυτοκίνητο είναι τόσο αργό που σε κάνει να ξεχνάς τόσο την καλή κατασκευή του όσο και το θαυμάσιο κιβώτιο ταχυτήτων και τα χωρίς προβλήματα φρένα του. Αν αυτή είναι η πρόταση της Νισάν για την καινούργια δεκαετία. ευχαριστούμε δεν θα πάρουμε. Το κεράσι της είναι στιφό." (4Τ. 8/1980). Tην άνοιξη του 1981 παρουσιάστηκε η ανανεωμένη έκδοση του μοντέλου, με νέα μάσκα, προφυλακτήρες και άλλες βελτιώσεις, ενώ είχε αποκτήσει πια την πιο πρακτική πέμπτη πόρτα. Η διάθεσή του διήρκησε έως τις αρχές του 1983, οπότε παρουσίαστηκε η νεότερη γενιά του μοντέλου (Ν12) και αποτέλεσε ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της Datsun-Nissan κατά την δεκαετία του '80 στην Ελλάδα. Οι πωλήσεις του ανήλθαν σε συνολικά 12.294 μονάδες την περίοδο 1979-1983 και το μεγαλύτερο ποσοστό αφορούσε αυτοκίνητα εγχώριας παραγωγής. Η επόμενη γενιά συνέχισε την επιτυχημένη πορεία του ονόματος Cherry, όμως δεν κατάφερε να υπερβεί τις πωλήσεις του Ν10.
Η αρχική καταχώρηση είναι η πρώτη που δημοσιεύτηκε στην χώρα μας για το Cherry N10, από τις αρχές Ιουνίου 1979. Να σημειωθεί πως οι ταξινομήσεις του συγκεκριμένου μοντέλου για το 1983 ήταν ελάχιστες, με δεδομένο ότι στις αρχές του έτους είχε ξεκινήσει ήδη η διάθεση του νεότερου Cherry N12.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου