Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου συνέχισε την ανοδική της πορεία τον Φεβρουάριο. Οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε 11.451 μονάδες έναντι 9.956 τον ίδιο μήνα πέρσι, καταγράφοντας αύξηση 15.0%. Στο πρώτο δίμηνο του έτους οι συνολικές ταξινομήσεις ανήλθαν σε 24.203 μονάδες από 20.488 το ίδιο διάστημα του 2023 (+18.1%).
Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) πέτυχαν 581 πωλήσεις τον Φεβρουάριο στην χώρα μας, άνοδος +47.1% σε σχέση με πέρσι που οι πωλήσεις τους ήταν στις 395 μονάδες. Στους δύο πρώτους μήνες του 2024 ταξινομήθηκαν συνολικά 1.031 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα έναντι 662 στο πρώτο δίμηνο πέρσι (+55.7%). Η αύξηση που παρουσίασαν δεν αποτελεί έκπληξη, όμως οι ανοδικές τάσεις δεν παρουσίασαν την δυναμική που υπήρξε πέρσι συγκριτικά με το 2022 (+192.6% τον Φεβρουάριο και +194.3% στο δίμηνο). Τον Φεβρουάριο, τα BEV κατέκτησαν το 5.1% της εγχώριας αγοράς, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στο πρώτο δίμηνο ανήλθε στο 4.3%.
Στην κορυφή των πωλήσεων βρέθηκε για ακόμα μια φορά η Toyota, με 1.790 μονάδες και ποσοστό 15.6%. H Citroen βρέθηκε στην δεύτερη θέση με 1.003 μονάδες και ποσοστό 8.8% και με μικρή διαφορά τερμάτισε στην τρίτη θέση η Peugeot, που πέτυχε 992 πωλήσεις και ποσοστό 8.7%. Είναι σαφές πως η Toyota έχει ήδη εξασφαλίσει απόσταση ασφαλείας από τον ανταγωνισμό, με συνολικά 3.738 μονάδες και ποσοστό 15.4% στο πρώτο δίμηνο του έτους. Οι Γάλλοι της Stellantis δείχνουν για την ώρα αρκετά δυνατοί για να διατηρήσουν την παρουσία τους στην πρώτη τριάδα. Όμως στους δύο πρώτους μήνες η μεταξύ τους μάχη εξελίχθηκε σε ντέρμπι για γερά νεύρα. Η Peugeot προηγήθηκε της Citroen με μικρή διαφορά τον Ιανουάριο, ενώ οι ρόλοι αντιστράφηκαν τον Φεβρουάριο. Το αποτέλεσμα στο δίμηνο ήταν να τερματίσει δεύτερη η Peugeot με 2.283 μονάδες και η τρίτη η Citroen με 2.281 μονάδες! Το ποσοστό τους ανήλθε στο 9.4%.
Το Toyota Yaris ήταν το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο τον Φεβρουάριο, με 712 μονάδες. Το Citroen C3 ήρθε δεύτερο στις πωλήσεις του μήνα με 653 μονάδες, όμως διατήρησε τον τίτλο του best seller στο δίμηνο με συνολικά 1.717 μονάδες έναντι 1.650 του Yaris. Το δημοφιλέστερο SUV μοντέλο στην Ελλάδα είναι το Peugeot 2008, με συνολικά 1.231 πωλήσεις στο δίμηνο (πρώτο SUV και τον Φεβρουάριο με 555 πωλήσεις).
Aπό έξι αυτοκίνητα ταξινόμησαν οι Smart & Jaguar, πέντε η Abarth, τρία η Saic Maxus και δύο η Seres. Ταξινομήθηκε επίσης μια Maserati και μια Bentley.
H MG κατέκτησε την 15η θέση της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου στο πρώτο δίμηνο του 2024 και, πιθανότατα, θα αναπτύξει περαιτέρω δυναμική το επόμενο διάστημα. Σημαντική βελτίωση σε σχέση με πέρσι εμφανίζει η Skoda, που βρέθηκε στην 13η θέση από την 18η που κατείχε το πρώτο δίμηνο του 2023. Οι πωλήσεις της το ίδιο διάστημα εμφανίζουν άνοδο +93.7%, με 738 μονάδες έναντι 381. Θετική εικόνα και για την Mazda, που κατέκτησε την 17η θέση από 22η που ήταν στους δύο πρώτους μήνες πέρσι, σημειώνοντας αύξηση πωλήσεων 186.1%! Η Fiat βρέθηκε στην 14η θέση τον Ιανουάριο του 2024, όμως τον Φεβρουάριο ανέβηκε στην 7η θέση, χάρη στην πολύ καλή επίδοση του Panda που πέτυχε 499 πωλήσεις. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να βρεθεί στην ένατη θέση της γενικής κατάταξης του έτους, με μικρή διαφορά πίσω από την Volkswagen. Όπως είναι σαφές από τον παραπάνω πίνακα, στους επόμενους μήνες θα υπάρξουν αρκετές ανακατατάξεις στην μάχη των πωλήσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου