Μετά την υποχώρηση που σημειώθηκε τον Μάρτιο (-6.2%), η ελληνική αγορά αυτοκινήτου επέστρεψε σε θετικό πρόσημο τον Απρίλιο. Oι ταξινομήσεις στα νέα επιβατικά αυτοκίνητα ανήλθαν σε 13.445 μονάδες έναντι 10.239 πέρσι τον Απρίλιο (+31.3%). Σε επίπεδο έτους, οι συνολικές ταξινομήσεις στο διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου ανήλθαν σε 50.113 μονάδες, αυξάνοντας την διαφορά στο +13.9% σε σχέση με πέρσι, που είχαν ταξινομηθεί το ίδιο διάστημα 44.011 μονάδες. Tα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) κατέκτησαν το 4.5% της αγοράς τον Απρίλιο, με 604 μονάδες έναντι 463 πέρσι (+30.5%). To ποσοστό τους στο τετράμηνο ανήλθε στο 4.4% με συνολικά 2.184 μονάδες έναντι 1.855 το αντίστοιχο διάστημα του 2023 (+17.7%). Είναι χαρακτηριστικό πως οι ανοδικές τάσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν επιβραδυνθεί σημαντικά, εφόσον πέρσι τον Απρίλιο κατέγραψαν αύξηση +102.2% και στο πρώτο τετράμηνο +152.7% έναντι του 2022.
Η Toyota βρέθηκε για ακόμα μια φορά στην κορυφή με μια εξαιρετική επίδοση, καταγράφοντας το υψηλότερο ποσοστό από τον Σεπτέμβριο του 2021, με 18.8% και εντυπωσιακό αριθμό πωλήσεων, με 2.532 μονάδες! Η Peugeot τερμάτισε στην δεύτερη θέση με 1.255 μονάδες και ποσοστό 9.3%. Tην δυναμική της πορεία συνέχισε η Suzuki, που ήρθε στην τρίτη θέση με 1.085 μονάδες και ποσοστό 8.1%. από 343 μονάδες και 3.3% τον Απρίλιο του 2023 (+216.3%). Το Suzuki Vitara ήταν το Νο 1 σε πωλήσεις μοντέλο του μήνα με 707 μονάδες. Στην τέταρτη θέση βρέθηκε η Hyundai με 998 μονάδες και ποσοστό 7.4%, ενώ την πρώτη πεντάδα στην κατάταξη συμπλήρωσε η Citroen με 751 μονάδες και ποσοστό 5.6% Το Citroen C3 διατήρησε τον τίτλο του best seller στο τετράμηνο με 2.581 μονάδες, όμως η αρκετά χαμηλή επίδοση που είχε τον Απρίλιο (276 μονάδες), επέτρεψαν στο Toyota Yaris να ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής, με δεδομένο ότι οι πωλήσεις του κινήθηκαν σε υψηλά επίπεδα τον Απρίλιο, με 606 μονάδες. Το ιαπωνικό supermini έχει πετύχει συνολικά 2.557 πωλήσεις στους τέσσερις πρώτους μήνες του έτους και διεκδικεί πλέον με αξιώσεις τον τίτλο του δημοφιλέστερου μοντέλου στην χώρα μας.
To Suzuki Vitara ήταν το Νο 1 μοντέλο σε πωλήσεις στην Ελλάδα τον Απρίλιο, με 707 μονάδες.
Η Opel πέτυχε 744 πωλήσεις τον Απρίλιο και τερμάτισε στην έκτη θέση, με ποσοστό 5.5%. Ανέβασε στροφές η Skoda, που ήρθε στην έβδομη θέση του μήνα με 709 μονάδες και ποσοστό 5.3% έναντι 291 και 2.8% πέρσι (+143.6%). Στην όγδοη θέση ακολούθησε η Volkswagen με 640 μονάδες και ποσοστό 4.8%, ενώ η Fiat πέτυχε 516 πωλήσεις με ποσοστό 3.8% και τερμάτισε ένατη. Την πρώτη δεκάδα του Απριλίου συμπλήρωσε η Mercedes, με 434 μονάδες και ποσοστό 3.2%.
Στο διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου η Toyota προηγείται με ποσοστό 15.5% και 7.748 μονάδες από 11.8% και 5.191 μονάδες το ίδιο διάστημα πέρσι (+49.3%). Η Peugeot κατέκτησε την δεύτερη θέση με ποσοστό 9.1% και συνολικά 4.572 μονάδες (+25.7%). Η γαλλική φίρμα διαθέτει το δημοφιλέστερο SUV μοντέλο της ελληνικής αγοράς, ανεξάρτητα από κατηγορία. To Peugeot 2008 πέτυχε 2.226 πωλήσεις στο τετράμηνο και ήρθε τρίτο στην γενική κατάταξη, πίσω από τα Citroen C3 και Toyota Yaris. Πάντως το γαλλικό μοντέλο έχει να αντιμετωπίσει τον σκληρό ανταγωνισμό του Suzuki Vitara, που κατέκτησε την δεύτερη θέση στα SUV και την τέταρτη θέση στην γενική κατάταξη, με 2.117 μονάδες. Η Citroen κατέκτησε την τρίτη θέση στο τετράμηνο, με 3.819 μονάδες και ποσοστό 7.6%. Ενώ όμως δεν υπήρξε καμία έκπληξη στην πρώτη τριάδα, στην συνέχεια έγινε η ανατροπή. Την τέταρτη θέση κατέκτησε η Suzuki, από πέμπτη που ήταν στο τρίμηνο, με συνολικά 3.555 μονάδες και ποσοστό 7.1%. Η Hyundai βρέθηκε στην πέπτη θέση με 3.519 μονάδες και ποσοστό 7.0%, κάτι που δείχνει ότι η μεταξύ τους μάχη δεν έχει ακόμα κριθεί. Άλλωστε η Suzuki κατείχε την τέταρτη θέση στους δύο πρώτους μήνες του έτους, έπεσε στην πέμπτη θέση υπέρ της Hyundai στο τρίμηνο υπέρ και τώρα επανήλθε στην τέτατη θέση. Αν διατηρήσει την δυναμική που έχει αναπτύξει το τελευταίο διάστημα, πιθανόν να μπορέσει να διατηρήσει το προβάδισμα έναντι της Hyundai.
Τα supermini (segment B) αποτελούν με διαφορά την δημοφιλέστερη κατηγορία στην χώρα μας, με ποσοστό 56.3% και 28.220 μονάδες στο τετράμηνο. Από το σύνολο, η υποκατηγορία B-SUV κατέκτησε το 30.6% με 15.362 μονάδες, ενώ τo ποσοστό για τα κλασικά hatchback ανήλθε σε 25.7% με 12.858 μονάδες. Οι συνολικές πωλήσεις για τα SUV όλων των κατηγορίων ήταν στις 28.697 μονάδες με ποσοστό 57.3%.
H κινεζική BYD πέτυχε τον Απρίλιο 19 πωλήσεις (0.1%) και η Jaguar 12 πωλήσεις (0.1%). Από 7 πωλήσεις είχαν οι Smart και Abarth, 4 πωλήσεις η Subaru και 3 πωλήσεις η... Bentley (!). Maserati, Seres, Lynk & Co είχαν από 2 πωλήσεις και, τέλος, μια μονάδα ταξινόμησε η Yodo. Χαρακτηριστική ήταν η απότομη πτώση της Nissan. Μετά την πολύ καλή επίδοση του Μαρτίου, που είχε τερματίσει στην δεύτερη θέση με 1.121 μονάδες, τον Απρίλιο πέτυχε μόλις 172 πωλήσεις και ήρθε στην 20η θέση. Αυτό της στοίχισε μια θέση στην κατάταξη τετραμήνου, τερματίζοντας όγδοη.
Η Bentley ταξινόμησε συνολικά πέντε αυτοκίνητα στην χώρα μας κατά το πρώτο τετράμηνο. Η Saic Maxus έχει στο ίδιο διάστημα τρεις πωλήσεις, η Lynk & Co δύο και μια μονάδα η Voyah. H άνοδος της Mercedes, είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια μια θέσης για τις Ford και MG, που ήρθαν στην 15η και 16η θέση αντίστοιχα. Όπως είναι φανερό από τον παραπάνω πίνακα, οι ανακατατάξεις πρέπει να θεωρούνται δεδομένες σε πολλές περιπτώσεις, το αμέσως επόμενο διάστημα.
B.A
© Hellenic Motor History (2024)
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου