Τον Ιούνιο οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ε.Ε είχαν άνοδο +4.3%, με ώθηση από τρεις μεγάλες αγορές, την Ιταλία (+15.1%), την Γερμανία (+6.1%) και την Ισπανία (+2.2%). Αντίθετα, πτώση -4.8% σημειώθηκε στην Γαλλία. Σε απόλυτους αριθμούς, συνολικά 1.089.925 επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν τον Ιούνιο του 2024 έναντι 1.044.519 τον ίδιο μήνα πέρσι. Μαζί με την Βρετανία και τις χώρες της EFTA (Ελβετία, Ισλανδία, Νορβηγία), οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 1.310.989 μονάδες από 1.265.133 πέρσι (+3.6%).
Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) είχαν μικρή πτώση τον Ιούνιο, με 156.408 μονάδες έναντι 157.182 πέρσι (-1.0%). Το ποσοστό τους υποχώρησε στο 14.4% από 15.1% που ήταν τον Ιούνιο του 2023. Η ανοδική πορεία που πέτυχαν στην Ιταλία (+117.4%) και το Βέλγιο (+50.4%) δεν στάθηκε ικανή να αντισταθμίσει τις απώλειες που υπήρξαν στην Γερμανία (-18.1%), την Ολλανδία (-15.0%) και την Γαλλία (-10.3%). Στην Ελλάδα οι πωλήσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τον Ιούνιο ανήλθαν σε 752 μονάδες έναντι 637 πέρσι (+18.1%), με το ποσοστό τους στο 5.3%. Σημαντικές απώλειες υπήρξαν στα plug-in υβριδικά, με τις ταξινομήσεις στην Ε.Ε σε 66.482 μονάδες έναντι 82.947 τον Ιούνιο του 2023 (-19.9%). Στο Βέλγιο υπήρξε πτώση -49.2%, στην Γαλλία -21.7% και στην Γερμανία -3.4%. Το μερίδιο τους υποχώρησε τον Ιούνιο στο 6.1% από 7.9% την προηγούμενη χρονιά. Πτώση είχαν και στην ελληνική αγορά, με 590 μονάδες έναντι 695 πέρσι (-15.1%).
Τα υβριδικά αυτοκίνητα (HEV) ήταν η μοναδική κατηγορία που είχε οφέλη τον Ιούνιο στην Ε.Ε. Οι τέσσερις μεγάλες αγορές βοήθησαν στην θετική πορεία, εφόσον τα υβριδικά κατέγραψαν άνοδο +34.9% στην Γαλλία, +27.2% στην Ιταλία, +23.0% στην Ισπανία και +16.5% στην Γερμανία. Οι ταξινομήσεις στην Ε.Ε τον Ιούνιο ανήλθαν σε 321.959 μονάδες έναντι 254.793 πέρσι (+26.4%) και το μερίδιο τους αυξήθηκε στο 29.5% από 24.4% που ήταν τον Ιούνιο του 2023. Στην Ελλάδα τα υβριδικά πέτυχαν 6.445 πωλήσεις τον Ιούνιο έναντι 4.065 πέρσι (+58.5%), κατακτώντας το 45.6% των συνολικών πωλήσεων του Ιουνίου στην χώρα μας. Οριακή πτώση είχαν τα αμιγώς βενζινοκίνητα στην Ε.Ε, με 375.393 μονάδες τον Ιούνιο από 378.183 πέρσι (-0.7%). Το ποσοστό τους έπεσε στο 34.4% από 36.2% τον περσινό Ιούνιο. Στην Ελλάδα οι πωλήσεις τους ανήλθαν σε 5.227 μονάδες από 5.874 πέρσι (-11.0%), με το ποσοστό τους στο 36.9%. Ελαφρώς πτωτικά κινήθηκαν και στα diesel στην Ε.Ε, με 138.264 μονάδες τον Ιούνιο έναντι 139.513 πέρσι (-0.9%). Τις μεγαλύτερες απώλειες είχαν στην Ιταλία (-18.3%) και την Γαλλία (-8.3%), όμως στην Γερμανία πέτυχαν άνοδο +12.4%. Στην ελληνική αγορά κάλυψαν το 7.3% του συνόλου τον Ιούνιο και είχαν σημαντική πτώση με 1.030 μονάδες από 1.803 πέρσι (-42.9%).
Στο πρώτο εξάμηνο του 2024, οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε. ανήλθαν σε 5.683.843 μονάδες έναντι 5.438.888 το αντίστοιχο διάστημα πέρσι (+4.5%). Παρόμοια εικόνα αν συμπεριλάβουμε Βρετανία και EFTA, με τις ταξινομήσεις στο +4.4% και 6.879.438 μονάδες έναντι 6.589.174 στο πρώτο εξάμηνο του 2023.
Με συνολικά 712.637 μονάδες στο εξάμηνο, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) πέτυχαν μικρή άνοδο +1.3% σε σχέση πέρσι, που είχαν ταξινομήσει 703.392 μονάδες. Το μερίδιό τους την Ε.Ε το ίδιο διάστημα ανήλθε φέτος στο 12.5%. Στην Ελλάδα οι συνολικές πωλήσεις στα ηλεκτρικά ανήλθαν σε 3.341 μονάδες στο εξάμηνο, από 3.212 πέρσι (+4.0%). Το ποσοστό τους όμως ήταν μειωμένο, με 4.3% από 4.6% που ήταν στο πρώτο εξάμηνο του 2023. Τα plug-in υβριδικά (PHEV) σημείωσαν μικρή πτώση στην Ε.Ε, με συνολικά 392.284 μονάδες από 402.319 πέρσι (-2.5%). Στην ελληνική αγορά οι πωλήσεις τους κατέγραψαν άνοδο +11.4%, με 4.031 μονάδες από 3.620 πέρσι, όμως το ποσοστό τους παρουσίασε ελάχιστη βελτίωση με 5.2% από 5.1% την περασμένη χρονιά. Και σε επίπεδο έτους τα υβριδικά αυτοκίνητα (HEV) είχαν την καλύτερη επίδοση στην Ε.Ε, με συνολικά 1.661.081 μονάδες έναντι 1.358.058 πέρσι (+22.3%). Τα υβριδικά κατέκτησαν το 29.2% της ευρωπαϊκής αγοράς. Εντυπωσιακή άνοδο είχαν στην Ελλάδα, με τις πωλήσεις τους κατά τους πρώτους έξι μήνες του έτους στις 30.638 μονάδες από 19.974 πέρσι (+53.4%) και το ποσοστό τους στο 29.3% από 28.4%.
Πολύ μικρές απώλειες για τα αμιγώς βενζινοκίνητα στο εξάμηνο, με συνολικά 2.007.942 μονάδες έναντι 2.018.060 πέρσι (-0.5%) και το ποσοστό τους στην Ε.Ε στο 35.2% από 37.1%. Τις πτωτικές τάσεις στην Ευρώπη συγκράτησε η ανοδική πορεία που είχαν στην Ιταλία (+14.0%) και στην Γερμανία (+7.4%). Στην Ελλάδα οι ταξινομήσεις στα βενζινοκίνητα παρέμειναν αμετάβλητες, με 31.726 μονάδες έναντι 31.711 πέρσι και κατέλαβαν το 40.7% της αγοράς, ενώ στο πρώτο εξάμηνο του 2023 κατείχαν το 45.1%. Τα diesel σημείωσαν πτώση -7.4% στην Ε.Ε, με 730.642 μονάδες στο εξάμηνο του 2024 έναντι 789.429 το ίδιο διάστημα πέρσι. Στην χώρα μας οι ταξινομήσεις τους ανήλθαν σε 7.159 μονάδες από 10.000 πέρσι (-28.4%), με ποσοστό 9.2% από 14.2%.
Σε επίπεδο πωλήσεων, ο όμιλος Volkswagen παρέμεινε στην κορυφή της Ε.Ε στο πρώτο εξάμηνο του έτους, με συνολικά 1.478.052 μονάδες από 1.420.444 πέρσι (+4.1%) και το ποσοστό της στο 26.0% από 26.1%. Οριακή βελτιώση παρουσίασε ο όμιλος Stellantis, που κατέκτησε την δεύτερη θέση 1.024.079 μονάδες από 1.019.391 πέρσι (+0.5%), αλλά το ποσοστό της μειωμένο σε 18.0% από 18.7% στο πρώτο εξάμηνο του 2023. Στην τρίτη θέση ήρθε ο όμιλος Renault με 617.563 μονάδες από 605.230 πέρσι (+2.0%) και ποσοστό 10.9% από 11.1%.
Οι πωλήσεις ανά μάρκα στην Ε.Ε στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου, έχουν ως εξής:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου