Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2024

Επτάμηνο 2024. Oι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα ανά είδος καυσίμου.

 



H ελληνική αγορά αυτοκινήτου κινήθηκε ανοδικά στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου 2024, με συνολικά 90.225 μονάδες έναντι 82.741 το ίδιο διάστημα πέρσι (+9.0%). Αναλυτικότερα σχετικά με τις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων τον Ιούλιο και στους πρώτους επτά μήνες του έτους, μπορείτε να διαβάσετε σε πρόσφατη δημοσίευση. Πως διαμορφώθηκε όμως η εικόνα στην εγχώρια αγορά σε σχέση με το είδος καυσίμου; 

Σημαντική εξέλιξη αποτέλεσε το προβάδισμα που εξασφάλισαν, για πρώτη φορά, τα υβριδικά αυτοκίνητα (HEV). Στο επτάμηνο του 2024 πέτυχαν άνοδο +48.9% με συνολικά 36.107 μονάδες από 24.247 το αντίστοιχο διάστημα πέρσι και το ποσοστό τους ανήλθε στο 40.0% των συνολικών ταξινομήσεων στην χώρα μας. Μόνο τον Ιούλιο οι πωλήσεις τους ανήλθαν σε 5.469 μονάδες έναντι 4.273 πέρσι (+28.0%). Την δεύτερη θέση στο έτος κατέλαβαν τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά, αν και με μικρή διαφορά από τα υβριδικά. Συγκριτικά με την περσινή χρονιά παρουσίασαν ελαφρά πτώση -1.7% με 35.816 μονάδες από 36.449 στο πρώτο επτάμηνο του 2023 και το ποσοστό τους στο 39.7%. Οι πωλήσεις τους τον Ιούλιο σημείωσαν πτώση -13.7% με 4.090 μονάδες από 4.738 τον ίδιο μήνα πέρσι. Σοβαρές απώλειες υπήρξαν στα diesel επιβατικά αυτοκίνητα, με τις πωλήσεις επταμήνου στις 7.917 μονάδες έναντι 11.673 πέρσι (-31.2%), ακολουθώντας τις τάσεις που επικρατούν στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Κατά συνέπεια, το ποσοστό τους μειώθηκε στο 8.8% από 14.1% που ήταν στο επτάμηνο του 2023. Τον Ιούλιο τα diesel κατέγραψαν πτώση -55.2% με μόλις 758 μονάδες από 1.693 πέρσι. 

Ανοδική πορεία για τα επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητα το 2024, αλλά χωρίς εντυπωσιακά αποτελέσματα. Τα plug-in υβριδικά (PHEV) πέτυχαν συνολικά 4.845 πωλήσεις στο πρώτο επτάμηνο από 4.305 πέρσι (+12.5%) και το ποσοστό τους ανήλθε στο 5.4% της αγοράς, ενώ πέρσι κατείχαν το 5.2%. Το Ιούλιο κατέγραψαν άνοδο +18.8% με 814 μονάδες από 685 πέρσι. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) κατέκτησαν το 4.7% της ελληνικής αγοράς στο επτάμηνο του έτους, με συνολικά 4.223 μονάδες έναντι του 4.6% με 3.785 μονάδες πέρσι (+11.6%). Πάντως τον Ιούλιο η κίνηση στα ηλεκτρικά ήταν σαφώς πιο ζωηρή από την περσινή χρονιά, με άνοδο +53.9% και 882 μονάδες από 573 τον Ιούλιο του '23. Είναι σαφές ότι η ελληνική αγορά αυτοκινήτου κινείται σε "ευρωπαϊκούς" ρυθμούς, ακολουθώντας τις τάσεις στις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε, με τα υβριδικά και τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά να κυριαρχούν. Στους πρώτους επτά μήνες του έτους τα υβριδικά βρέθηκαν στην κορυφή των προτιμήσεων και προηγήθηκαν στην χώρα μας για πρώτη φορά έναντι των βενζινοκίνητων. Τις γενικότερες τάσεις στην Ευρώπη ακολουθεί η Ελλάδα και στα diesel, που συνεχίζουν την πτωτική τους πορεία (-7.9% στο σύνολο της Ε.Ε). Ικανοποιητική άνοδο κατέγραψαν οι πωλήσεις στα επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητα, όμως τα ποσοστά τους παρέμειναν σε χαμηλά επίπεδα. Πάντως έχει ενδιαφέρον ότι η πορεία τους φέτος στην Ευρώπη έχει σημαντικές διακυμάνσεις, ακολουθώντας ανοδική πορεία σε ορισμένες χώρες (π.χ  +51.3 στην Δανία και +47.3% στο Βέλγιο) και πτωτική σε άλλες (π.χ -20.1% στην Γερμανία και -19.4% στην Σουηδία). Το αποτέλεσμα ήταν να υπάρξει μια πολύ μικρή υποχώρηση στις πωλήσεις τους στην Ε.Ε (-0.4), που όμως δεν ευνοεί το κλίμα αισιοδοξίας που είχε καλλιεργηθεί το προηγούμενο διάστημα σχετικά με την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. 





Β.Α
Hellenic Motor History © (2024)
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ & ACEA

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου