Παρασκευή 25 Απριλίου 2025

Ευρώπη Μάρτιος & πρώτο τρίμηνο 2025. Σχετικά στάσιμη η αγορά αυτοκινήτου, τα ηλεκτρικά σε τροχιά ανόδου.

 


Στα ίδια σχεδόν επίπεδα με πέρσι κινήθηκε η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου τον Μάρτιο του 2025. Οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε ανήλθαν σε 1.029.519 μονάδες από 1.031.889 μονάδες (-0.2%). Ελαφρώς ανοδική πορεία σημειώθηκε στο σύνολο των αγορών της Ε.Ε, της EFTA και της Βρετανίας, με +2.8% και 1.422.628 μονάδες από 1.383.423 μονάδες τον Μάρτιο του 2024. H συνολική εικόνα στην Ε.Ε το πρώτο τρίμηνο του έτους διαμορφώθηκε στο -1.9%, με 2.715.008 μονάδες από 2.768.982 μονάδες το ίδιο διάστημα πέρσι. Λίγο καλύτερα ήταν τα πράγματα μαζί με τις αγορές της EFTA και της Βρετανίας (-0.4%), με 3.382.057 μονάδες στο τρίμηνο από 3.394.688 μονάδες πέρσι. 

Τα υβριδικά αυτοκίνητα (HEV) συνέχισαν την ανοδική τους πορεία στην Ευρώπη, με +24.5% τον Μάρτιο και 527.091 μονάδες από 423.403 μονάδες πέρσι (Ε.Ε, EFTA, Βρετανία). Αποκλειστικά στις αγορές τις Ε.Ε τα HEV είχαν άνοδο +23.9% με 370.121 μονάδες. Σε επίπεδο τριμήνου σημειώθηκε αύξηση +20.5% με 1.214.728 μονάδες από 1.008.190 στο πρώτο τρίμηνο του 2024 (στο +20.7%  με 964.108 μονάδες μόνο στην Ε.Ε). Tα υβριδικά αποτελούν πλέον την δημοφιλέστερη κατηγορία στην Ευρώπη, με ποσοστό 35.9% στο πρώτο τρίμηνο του έτους (Ε.Ε 35.5%). Την δεύτερη θέση συνέχισαν να κατέχουν τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά, όμως με σημαντικές απώλειες. Τον Μάρτιο οι πωλήσεις τους είχαν πτώση -20.1%, με 393.455 μονάδες από 492.615 πέρσι (Ε.Ε, EFTA, Bρετανία). Στις αγορές της Ε.Ε είχαν πτώση -20.7% με 290.396 μονάδες. Το ποσοστό τους στο πρώτο τρίμηνο ανήλθε στο 28.2% με συνολικά 955.551 μονάδες από 35.7% και 1.212.655 μονάδες πέρσι (-21.2%). Παρόμοια ήταν η εικόνα και στο μπλοκ της Ε.Ε με πτώση -20.6% και 779.817 μονάδες, ενώ το ποσοστό τους ανήλθε στο 28.7% από 35.5% πέρσι. 

Θετικά τα μηνύματα στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV), με +23.6% τον Μάρτιο και 242.913 μονάδες από 196.468 μονάδες πέρσι (+17.1% και 157.505 μονάδες στην Ε.Ε). Το πρώτο τρίμηνο του έτους υπήρξε άνοδος +28.0% με 573.500 μονάδες και ποσοστό 17.0% από 448.053 μονάδες και ποσοστό 13.2% το ίδιο διάστημα πέρσι. Σημαντική αύξηση υπήρξε στην αγορά της Βρετανίας (+42.6%), ενώ από τις χώρες της Ε.Ε ιδιαίτερα θετική ήταν η συμβολή της Ιταλίας (+72.5%), της Ισπανίας (+68.9%), της Γερμανίας (+38.9%) και του Βελγίου (+29.9%). Συγκεντρωτικά, οι πωλήσεις των BEV στην Ε.Ε ανήλθαν σε 412.997 μονάδες με ποσοστό 15.2% από 333.428 μονάδες και 12.0% στο πρώτο τρίμηνο πέρσι (+23.9%). Θετικό πρόσημο και για τα plug-in υβριδικά (PHEV), όμως με τις πωλήσεις τους σε αρκετά χαμηλότερα επίπεδα. Τον Μάρτιο υπήρξε άνοδος +19.5% σε Ε.Ε, EFTA και Βρετανία, με 119.398 μονάδες από 99.906 μονάδες πέρσι (+12.4% και 82.111 μονάδες στην Ε.Ε). Άνοδο πέτυχαν και σε επίπεδο τριμήνου, όμως σαφώς σε πιο συγκρατημένα επίπεδα. Οι συνολικές τους πωλήσεις ανήλθαν σε 267.544 μονάδες (+5.6%) με ποσοστό 7.9%, ενώ το ίδιο διάστημα πέρσι το ποσοστό τους ήταν στο 7.5% με 253.366 μονάδες. Η άνοδος πρώτου τριμήνου αποκλειστικά στην Ε.Ε περιορίστηκε στο +1.1%, με 207.048 μονάδες και ποσοστό 7.6% από 204.749 και ποσοστό 7.4% πέρσι. 

Τα diesel επιβατικά αυτοκίνητα είχαν απώλειες -24.2% τον Μάρτιο, με 105.699 μονάδες από 139.522 πέρσι (-25.5% με 95.315 μονάδες στην Ε.Ε). Στο διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου 2025 τα diesel πέτυχαν 278.418 ταξινομήσεις σε Ε.Ε, EFTA και Βρετανία (-26.3%), με το ποσοστό τους μειωμένο στο 8.2% από το 11.1% που κατείχαν πέρσι. Στην Ε.Ε το ποσοστό τους υποχώρησε στο 9.5% από 12.8% πέρσι, με συνολικά 258.728 μονάδες (-27.1%). 



Στις πωλήσεις της Fiat περιλαμβάνονται και αυτές της Abarth. O ACEA δεν περιλαμβάνει στοιχεία για την BYD. Η κινέζικη εταιρεία πέτυχε ικανοποιητικές πωλήσεις κυρίως στην Βρετανία, με 9.271 μονάδες στο πρώτο τρίμηνο. Σε άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές δεν είχε ιδιαίτερα σημαντική παρουσία, π.χ στην Γερμανία οι πωλήσεις της ανήλθαν σε μόλις 1.225 μονάδες και στην Ιταλία σε 3.963 μονάδες. Η πτώση της Tesla αποκλειστικά στις αγορές της Ε.Ε ήταν στο -45.0% ενώ αντίστοιχα η MG είχε άνοδο +52.3%. 





Β.Α
Hellenic Motor History © (2025)
Στοιχεία: ACEA


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου