Οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ιταλία σημείωσαν άνοδο +2.7% τον Απρίλιο, με 139.084 μονάδες από 135.415 μονάδες τον ίδιο μήνα πέρσι. Η επίδοση αυτή επιβράδυνε την πτωτική τάση σε επίπεδο έτους, με -0.6% στο πρώτο τετράμηνο του 2025 από -1.6% που ήταν στο τρίμηνο. Στο διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε συνολικά 583.038 μονάδες έναντι 586.735 πέρσι. Tα υβριδικά αυτοκίνητα (HEV) κυριαρχούν στην ιταλική αγορά, με άνοδο +14.0% και 62.005 μονάδες τον Απρίλιο. Στο τετράμηνο υπήρξε άνοδος +14.8% με 263.469 μονάδες και το μεγαλύτερο ποσοστό αφορούσε τα ήπια υβριδικά. Τα ηλεκτρικά (BEV) πέτυχαν σημαντική άνοδο, όμως το ποσοστό τους παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα. Τον Απρίλιο οι ταξινομήσεις στα BEV ανήλθαν σε 6.667 μονάδες (+108.1%) ενώ στο τετράμηνο σε 29.745 μονάδες (+79.2%) με ποσοστό μόλις 5.1%.
Η Fiat βρέθηκε στην κορυφή αλλά συνέχισε να έχει απώλειες και τον Απρίλιο σημείωσε την χειρότερη επίδοση για το έτος έως τώρα, τόσο σε επίπεδο πτώσης (-19.65%) όσο και σε απόλυτα νούμερα, με 12.220 μονάδες και ποσοστό 8.8% από 15.209 μονάδες και ποσοστό 11.2% πέρσι. Αντίθετα, ο ανταγωνισμός είχε ανοδική πορεία και η Volkswagen τερμάτισε στην δεύτερη θέση με 11.143 μονάδες από 10.284 μονάδες πέρσι (+8.35%), ενώ βελτίωσε το ποσοστό της στο 8.0% από 7.6%. Στην τρίτη θέση ήρθε η Toyota με 10.598 μονάδες από 9.974 (+6.3%) και ποσοστό 7.6% έναντι 7.4% τον περασμένο Απρίλιο. Η Peugeot παρουσίασε έντονα ανοδική πορεία (+48.2%) και βρέθηκε στην τέταρτη θέση με 8.835 μονάδες και ποσοστό 6.3% από 5.962 μονάδες και 4.4% τον Απρίλιο του 2024. Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε η Dacia με 7.756 μονάδες (-0.6%) και ποσοστό 5.6% έναντι 5.8% πέρσι. Tα πράγματα δεν είναι και πολύ ρόδινα για την Fiat ούτε σε επίπεδο έτους. Η μέτρια επίδοση του Απριλίου έκανε εντονότερη την πτωτική πορεία για την ιταλική φίρμα στο τετράμηνο, με -9.4% έναντι -6.4% που ήταν στο πρώτο τρίμηνο του 2025. Επιπλέον, η Fiat έχασε μια μονάδα σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι, κατέχοντας ποσοστό 10.2% από 11.2%. Oι πωλήσεις της ανήλθαν σε 59.517 μονάδες έναντι 65.725 πέρσι. Στην δεύτερη θέση του τετραμήνου ήρθε η Toyota με μικρή άνοδο (+1.2%), στις 44.477 μονάδες και ποσοστό 7.6% από 43.932 μονάδες και ποσοστό 7.5% πέρσι. Συγκρατημένη υποχώρηση είχε η Volkswagen (-2.4%), που τερμάτισε στην τρίτη θέση με 41.860 μονάδες και ποσοστό 7.2% από 42.882 μονάδες και 7.3% πέρσι. Βελτιωμένη εικόνα εμφάνισε η Dacia, που βρέθηκε στην τέταρτη θέση του πρώτου τετραμήνου στην Ιταλία, με 38.844 μονάδες (+9.1%) και ποσοστό 6.7% από 35.618 μονάδες και ποσοστό 6.1%. Το ίδιο ισχύει και για την Peugeot που κατέκτησε την πέπτη θέση με 34.426 μονάδες (+13.6%) και ποσοστό 5.9% από 5.2% πέρσι.
Πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο τον Απρίλιο ήταν το Fiat Panda με 8.837 μονάδες (-12.8%). Θεαματική άνοδο πέτυχε το Jeep Avenger (+107.7%), που τερμάτισε στην δεύτερη θέση με 5.370 μονάδες ενώ τον ίδιο μήνα πέρσι είχε έρθει στην ενδέκατη θέση με 2.586 μονάδες. Τρίτο σε πωλήσεις το Citroen C3 με 4.699 μονάδες. Στο πρώτο τετράμηνο το Fiat Panda κατέλαβε την κορυφή με συνολικά 46.639 πωλήσεις (+4.5%). To Dacia Sandero ήρθε στην δεύτερη θέση με 20.511 μονάδες (-11.1%) και στην τρίτη θέση τερμάτισε το Citroen C3 με 20.160 μονάδες. Το μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεων του γαλλικού supermini αφορούσαν την έκδοση βενζίνης με 17.976 μονάδες (89.2%), επίδοση που του χάρισε την πρώτη θέση στην κατηγορία των αμιγώς βενζινοκίνητων μοντέλων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου