Στις αρχές της δεκαετίας του '60 έκαναν την εμφάνισή τους στην χώρα μας τα ιαπωνικά αυτοκίνητα. Η αρχή έγινε με τα Datsun, το 1961, μετά την ανάθεση της εδώ αντιπροσωπείας στον Θεοχαράκη.
Περί τις αρχές του 1962 ακολούθησε η Toyota. Την αντιπροσωπεία ανέλαβε η "ΦΙΝΕΛΚΟ Α.Ε.", μια εταιρία που ίδρυσε ο Τζώνυ Πεσμαζόγλου. Ο Πεσμαζόγλου ήταν γνωστός από την ενασχόλησή του με την ΕΛΦΙΝΚΟ Α.Ε (αντιπροσωπεία των Opel, Chevrolet, Cadillac), αλλά και τη συμμετοχή του σε αγώνες αυτοκίνητου, στους οποίους είχε διακριθεί.
H έκθεση βρισκόταν στη Πλατεία Κάνιγγος. Αρχικά η παρουσία της στην ελληνική αγορά ήταν ιδιαιτέρως περιορισμένη. Εκείνη τη πρώτη περίοδο, η Toyota διέθετε στην εγχώρια αγορά τα επιβατικά μοντέλα "Tiara" (1.500 κ.εκ), "700" (2θυρο, 700 κ.εκ.) και το μεγάλο "Crown" (1.900 κ.εκ.). Υπήρχαν επιπλέον, το ημιφορτηγό 1.5 τόνου "Stout" και το πετρελαιοκίνητο φορτηγό 6 τόνων της εταιρίας. Το "Crown" προωθήθηκε κυρίως ως ταξί.
Η αντιπροσωπεία άλλαξε χέρια στα τέλη του 1965.
Τα ηνία πήρε ο Κωνσταντίνος Κασιδόπουλος (1936-1976) μετά την ίδρυση της "Κασιδόπουλος Ανώνυμος Εμπορική Εταιρεία Αυτοκινήτων" με κεφάλαιο 5.000.000 δραχμές. Η έκθεση αρχικά βρισκόταν στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας 28, ενώ αργότερα οι εγκαταστάσεις μεταφέρθηκαν στη Λεωφόρο Αθηνών.
Γύρω στο '65 κάνει την εμφάνισή του το μεσαίο οικογενειακό Corona (υπήρξε και επαγγελματική έκδοση pickup) ενώ μετά το 1966 ξεκίνησε τη καριέρα του το μοντέλο που θα γινόταν τα επόμενα χρόνια παγκόσμιο best seller και αποδείχθηκε πολύ δημοφιλές και στην Ελλάδα. Το Corolla.
Ο Κασιδόπουλος συνέδεσε το όνομά του με την άνοδο της ιαπωνικής εταιρείας στη χώρα μας, έως την ολοκληρωτική καθιέρωσή της στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού.
Οι πωλήσεις της Toyota άρχισαν την ανοδική τους πορεία από το 1968, ενώ από το 1970 και μετά η φίρμα αποτέλεσε έναν από τους πρωταγωνιστές της εγχώριας αγοράς. Δυναμική ήταν η παρουσία της και στα επαγγελματικά οχήματα, στην κατηγορία των ελαφρών φορτηγών.
Το 1986 ήταν η τελευταία χρονιά συνεργασίας της Toyota με την "Κασιδόπουλος Α.Ε", έχοντας συμπληρώσει 20 χρόνια κοινής πορείας. Το 1987, την αντιπροσωπεία ανέλαβε η "Toyota-Hellas A.E", με έδρα επί της Λ. Κηφισού 168.
H Toyota, διέγραψε μια εξαιρετική πορεία στην Ελλάδα κατά την δεκαετία του '90 χάρη στα Starlet, Corolla και Carina. Aπό το 1993 άφησε οριστικά πίσω της την Nissan, απέναντι στην οποία είχε γίνει έντονα ανταγωνιστική από τα τέλη της δεκαετίας του '80. Εκείνη την χρονιά κατέκτησε την κορυφή και η Corolla ήταν το best seller της ελληνικής αγοράς. Έκτοτε η Toyota έχει καθιερωθεί ως ο ηγέτης στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου, ενώ το Yaris αποτελεί τον Νο 1 σε πωλήσεις μοντέλο επί σειρά ετών.
Περί τις αρχές του 1962 ακολούθησε η Toyota. Την αντιπροσωπεία ανέλαβε η "ΦΙΝΕΛΚΟ Α.Ε.", μια εταιρία που ίδρυσε ο Τζώνυ Πεσμαζόγλου. Ο Πεσμαζόγλου ήταν γνωστός από την ενασχόλησή του με την ΕΛΦΙΝΚΟ Α.Ε (αντιπροσωπεία των Opel, Chevrolet, Cadillac), αλλά και τη συμμετοχή του σε αγώνες αυτοκίνητου, στους οποίους είχε διακριθεί.
H έκθεση βρισκόταν στη Πλατεία Κάνιγγος. Αρχικά η παρουσία της στην ελληνική αγορά ήταν ιδιαιτέρως περιορισμένη. Εκείνη τη πρώτη περίοδο, η Toyota διέθετε στην εγχώρια αγορά τα επιβατικά μοντέλα "Tiara" (1.500 κ.εκ), "700" (2θυρο, 700 κ.εκ.) και το μεγάλο "Crown" (1.900 κ.εκ.). Υπήρχαν επιπλέον, το ημιφορτηγό 1.5 τόνου "Stout" και το πετρελαιοκίνητο φορτηγό 6 τόνων της εταιρίας. Το "Crown" προωθήθηκε κυρίως ως ταξί.
Toyopet Tiara, Φεβρουάριος 1962. Πιθανότατα, πρόκειται για την πρώτη διαφημιστική καταχώρηση της Toyota στην Ελλάδα. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι, δεν αναφέρεται η επωνυμία του αντιπροσώπου.
Η αντιπροσωπεία άλλαξε χέρια στα τέλη του 1965.
Τα ηνία πήρε ο Κωνσταντίνος Κασιδόπουλος (1936-1976) μετά την ίδρυση της "Κασιδόπουλος Ανώνυμος Εμπορική Εταιρεία Αυτοκινήτων" με κεφάλαιο 5.000.000 δραχμές. Η έκθεση αρχικά βρισκόταν στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας 28, ενώ αργότερα οι εγκαταστάσεις μεταφέρθηκαν στη Λεωφόρο Αθηνών.
Γύρω στο '65 κάνει την εμφάνισή του το μεσαίο οικογενειακό Corona (υπήρξε και επαγγελματική έκδοση pickup) ενώ μετά το 1966 ξεκίνησε τη καριέρα του το μοντέλο που θα γινόταν τα επόμενα χρόνια παγκόσμιο best seller και αποδείχθηκε πολύ δημοφιλές και στην Ελλάδα. Το Corolla.
Ο Κασιδόπουλος συνέδεσε το όνομά του με την άνοδο της ιαπωνικής εταιρείας στη χώρα μας, έως την ολοκληρωτική καθιέρωσή της στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού.
Οι πωλήσεις της Toyota άρχισαν την ανοδική τους πορεία από το 1968, ενώ από το 1970 και μετά η φίρμα αποτέλεσε έναν από τους πρωταγωνιστές της εγχώριας αγοράς. Δυναμική ήταν η παρουσία της και στα επαγγελματικά οχήματα, στην κατηγορία των ελαφρών φορτηγών.
Το 1986 ήταν η τελευταία χρονιά συνεργασίας της Toyota με την "Κασιδόπουλος Α.Ε", έχοντας συμπληρώσει 20 χρόνια κοινής πορείας. Το 1987, την αντιπροσωπεία ανέλαβε η "Toyota-Hellas A.E", με έδρα επί της Λ. Κηφισού 168.
H Toyota, διέγραψε μια εξαιρετική πορεία στην Ελλάδα κατά την δεκαετία του '90 χάρη στα Starlet, Corolla και Carina. Aπό το 1993 άφησε οριστικά πίσω της την Nissan, απέναντι στην οποία είχε γίνει έντονα ανταγωνιστική από τα τέλη της δεκαετίας του '80. Εκείνη την χρονιά κατέκτησε την κορυφή και η Corolla ήταν το best seller της ελληνικής αγοράς. Έκτοτε η Toyota έχει καθιερωθεί ως ο ηγέτης στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου, ενώ το Yaris αποτελεί τον Νο 1 σε πωλήσεις μοντέλο επί σειρά ετών.
Πωλήσεις της Toyota στην
Ελλάδα 1990-2000 (επιβατικά) |
|||
Έτος |
Πωλήσεις |
% |
Θέση |
1990 |
11.216 |
9.7 |
2η |
1991 |
14.756 |
8.8 |
3η |
1992 |
15.951 |
8.0 |
3η |
1993 |
15.481 |
10.5 |
1η |
1994 |
11.578 |
10.3 |
2η |
1995 |
10.651 |
8.3 |
2η |
1996 |
12.102 |
8.8 |
2η |
1997 |
14.558 |
9.1 |
2η |
1998 |
18.746 |
10.5 |
1η |
1999 |
27.253 |
10.4 |
1η |
2000 |
26.356 |
9.1 |
2η |
Το περίπτερο του Κασιδόπουλου στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, το 1967. Εικονίζονται τα Toyota Corona και το Corolla στη πρώτη γενιά του (δεξιά).
Η Corolla αποτέλεσε την αιχμή της Toyota στη χώρα μας από τη δεκαετία του '70 και για πολλά χρόνια. Η δεκαετία του '80 ξεκίνησε με τη διάθεση της νέας, 4ης γενιάς του μοντέλου. Το μικρομεσαίο οικογενειακό διέθετε πλέον κινητήρα 1.300 κ.εκ (από τα 1.200 κ.εκ. της προηγούμενης γενιάς), στη κατηγορία των 9 φορ. ίππων. Παρουσιάστηκε στην Ελλάδα μέσα στο καλοκαίρι του 1980.
Σημαντική ήταν η συνεισφορά του μικρού Starlet στις συνολικές πωλήσεις της Toyota, κατά τη δεκαετία του '80 & '90. Στη φωτογραφία η 2η γενιά του μοντέλου.
Β.Α
Έρευνα & αρχείο: Hellenic Motor History
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου