⇨Με απόφαση του υπουργείου Οικονομικών, από 1η Ιανουαρίου 1963 υπήρξε διαρρύθμιση του εφάπαξ ειδικού τέλους των νέων επιβατικών αυτοκινήτων. Έτσι, τα αυτοκίνητα με κινητήρα έως 1.200 κυβικών εκατοστών, θα είχαν εισφορά 15.000 δραχμών. Για τα αυτοκίνητα έως 2.500 κ.εκ. το τέλος πέραν των 1.200 κ.εκ ορίστηκε στις 15 δραχμές ανά κυβικό εκατοστό. Πάντως, για ένα αυτοκίνητο από 1.201 έως 2.500 κ.εκ. το τέλος δεν μπορούσε να είναι μικρότερο των 25.000 δραχμών εάν η δασμολογητέα αξία του ήταν ίση ή μεγαλύτερη των 36.000 δραχμών. Αντίστοιχα, το τέλος δεν μπορούσε να είναι μικρότερο των 40.000 δραχμών εάν η δασμολογητέα αξία του ήταν ίση ή μεγαλύτερη των 60.000 δραχμών.Σε περίπτωση που η δασμολογητέα αξία ήταν ίση ή μεγαλύτερη των 85.000 δραχμών, το ειδικό τέλος δεν μπορούσε να είναι μικρότερο από 55.000 δραχμές. Σε αυτοκίνητα με "συμπτυσσομένην στέγην" (cabrio) υπήρχε προσαύξηση του ειδικού τέλους κατά 25%.
Για αυτοκίνητα άνω των 2.500 κ.εκ. το καθεστώς παρέμενε ως είχε.
Η λογική στην αντιμετώπιση του κράτους απέναντι στο ιδιωτικό αυτοκίνητο, φαινόταν στη σχετική εγκύκλιο του υπουργείου. Συγκεκριμένα ανέφερε πως, η αναθεώρηση στο τρόπο υπολογισμού του ειδικού τέλους κατέστη αναγκαία, εφόσον ορισμένα εργοστάσια προέβαιναν σε τεχνητή μείωση των τιμών τους, μεταβάλλοντας τον βασικό εξοπλισμό των μοντέλων τους . Με αυτό το τρόπο τα αυτοκίνητα αυτά υπάγονταν σε χαμηλότερα φορολογικά κλιμάκια, με αποτέλεσμα να ζημιώνεται το δημόσιο!
⇨Επί πρωθυπουργίας Αλέξανδρου Διομήδη (30/7/1949 - 6/1/1950) θεσπίστηκαν οι φορολογικές απαλλαγές για τα μέλη της βασιλικής οικογένειας, με το Ν.Δ 1298/1949. Το άρθρο 28 προέβλεπε την ατελή χρήση των ανακτορικών αυτοκινήτων επί διετία. Μετά από αυτό το χρονικό διάστημα, επιστρέφονταν προς πώληση βάσει των διατάξεων του νόμου και γινόταν αντικατάσταση με καινούργια. Εάν αυτό γινόταν μετά την παρέλευση των δυο ετών, τότε καταβάλονταν κανονικά οι δασμοί. Στη φωτογραφία, το βασιλικό ζεύγος, Παύλος & Φρειδερίκη, κατά την διάρκεια επίσκεψης στη Μεσσήνη, το 1957. Το αυτοκίνητο είναι μια αμερικάνικη Ford του 1955. H γενική επιμελητεία της βασιλικής χορηγίας είχε κάνει συμφωνία με την αντιπροσωπεία της Ford για τη διάθεση καινούργιων αυτοκινήτων, προς χρήση από τα Ανάκτορα.
B.A
Έρευνα & αρχείο: Hellenic Motor History
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου