Aρχικά η Suzuki έγινε γνωστή στη χώρα μας μέσω των μοτοποδηλάτων και μοτοσυκλετών της. Αυτά τα έφερνε η " Büssing Ελλάς Α.Ε". των αδελφών Σφακιανάκη, με έδρα στην οδό Σπύρου Πάτση 58-60. Οι ίδιοι αργότερα έφεραν και τα πρώτα αυτοκίνητα της ιαπωνικής εταιρείας. Ήταν τα μικροσκοπικά Fronte 360 & 500 στη κατηγορία των 2 και 3 φορολ. ίππων(!), στα τέλη της δεκαετίας του '60, με αντιπροσωπεία την "Στρατής Σφακιανάκης" Α.Ε. Εκτός από τα κεντρικά γραφεία επί της Σπύρου Πάτση 58-60, υπήρχε υποκατάστημα στην Λεωφ. Συγγρού. Στην Θεσσαλονίκη η έκθεση βρισκόταν στην οδό Μοναστηρίου, ενώ στην Αθήνα υπήρξαν αργότερα υποκαταστήματα και σε άλλες διευθύνσεις (Πατησίων 21, Λεωφ. Αλεξάνδρας 97 κ.α).
Η σειρά της Suzuki για πολλά χρόνια βασίστηκε στα πολύ μικρά αυτοκίνητα πόλης και στα επίσης μικρά και ευέλικτα φορτηγάκια & βανάκια. Στη δεκαετία του '70 ήρθαν στην Ελλάδα και τα τζιπάκια της Suzuki, όπως το LJ50 με κινητήρα 540 κ.εκ.
Τη ίδια περίοδο ήρθαν στην χώρα μαςκαι τα SS-20 (550 cc), λιλιπούτεια και αυτά αλλά πλέον διαθέσιμα με 5 πόρτες. Το SS-20 φόραγε 3κύλινδρο, δίχρονο κινητήρα. O αντικαταστάτης του ήταν το μοντέλο που έγινε η πρώτη μεγάλη εμπορική επιτυχία της Suzuki στην εγχώρια αγορά, στις αρχές της δεκαετίας του '80. Ήταν το γνωστό Alto (SS40), ιδιαίτερα σύγχρονο σχεδιαστικά για την εποχή του και σαφώς πιο πολιτισμένο από τον προκάτοχό του, με τετράχρονο κινητήρα 550 κ.εκ. στους 4 φορ. ίππους και 5 πόρτες (αν και στην πράξη η πέμπτη πόρτα αφορούσε το άνοιγμα του... πίσω τζαμιού!).
Με την αύξηση της ζήτησης για περισσότερο οικονομικά αυτοκίνητα εκείνη τη περίοδο στη χώρα μας, με αυτό το μοντέλο η Suzuki αύξησε σημαντικά το μερίδιο της στην αγορά τα πρώτα χρόνια των '80s. Από μερίδιο 0.5% που κατείχε το 1979, έφτασε στο 5.5% το 1980 και στο 7.9% το 1981, που βρέθηκε πέμπτη στην γενική κατάταξη με 3.686 μονάδες. Ήταν η υψηλότερη θέση που είχε κατακτήσει η Suzuki στην Ελλάδα μέχρι το 2009, οπότε πέτυχε να βρεθεί ξανά πέμπτη αλλά με ποσοστό 5.8%. Το πρώτο αυτό Alto έμεινε στη παραγωγή μέχρι το 1984, ενώ ήδη από το 1983 τα ποσοστά της είχαν αρχίσει να μειώνονται. Τη δεκαετία του '80 η Suzuki διέθετε και ένα από τα ελάχιστα προσιτά μικρά εκτός δρόμου οχήματα στη χώρα μας, το SJ 410, πρόγονος του σημερινού Jimny. Ο κινητήρας του ήταν 970 κ.εκ. απόδοσης 45 ίππων. Το Ιανουάριο του 1984 έγινε η επίσημη παρουσίαση του SA 310 στην χώρα μας. Με αυτό το μοντέλο η Suzuki ανέβαινε κατηγορία, χωρίς να απομακρύνεται από τα αυτοκίνητα πόλης. Ήταν διαθέσιμο με κινητήρα 993 cc και αποκλειστικά τρίθυρο αμάξωμα. Αργότερα υπήρξε και πεντάθυρη έκδοση ενώ υιοθέτησε το όνομα Swift. Επιπλέον, στην ανανεωμένη του μορφή απέκτησε και γρήγορη έκδοση, το Swift 1.3 GTi. Όμως τα SA 310/Swift πρώτης γενιάς δεν είχαν μεγάλη επιτυχία στην ελληνική αγορά, ενώ συνολικά οι επιδόσεις της Suzuki από τα μέσα μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του '80, ήταν μέτριες έως ικανοποιητικές.
Η Suzuki άρχισε να εμφανίζει νέα δυναμική στις αρχές της δεκαετίας του '90 με το Swift δεύτερης γενιάς αλλά και το νέο εκτός δρόμου Vitara στα 1.600 cc, που προκάλεσε αίσθηση εκείνη την εποχή και είχε θετική ανταπόκριση στην εγχώρια αγορά. Εκείνη την εποχή το Swift είχε διευρύνει την γκάμα του με τετράθυρη έκδοση σε μεγαλύτερους κυβισμούς, στα 1.300 cc και 1.600 cc, ενώ λίγα χρόνια αργότερα η Suzuki θα στρεφόταν και στην μεγαλύτερη κατηγορία, με το μικρομεσαίο Baleno. Όμως τα δυνατά της χαρτιά παρέμεναν τα μικρά αυτοκίνητα πόλης και τα εκτός δρόμου οχήματα (Samurai και Vitara). Το Alto συνέχιζε την καριέρα του στην νεότερη γενιά του ενώ το Vitara απέκτησε πεντάθυρο αμάξωμα αλλά και εκδόσεις στα 2.000 cc. Αργότερα προστέθηκε στις επιλογές και το μικρό "πολυμορφικό" Suzuki Wagon R+ στα 1.000 και 1.200 cc.
Η σειρά της Suzuki για πολλά χρόνια βασίστηκε στα πολύ μικρά αυτοκίνητα πόλης και στα επίσης μικρά και ευέλικτα φορτηγάκια & βανάκια. Στη δεκαετία του '70 ήρθαν στην Ελλάδα και τα τζιπάκια της Suzuki, όπως το LJ50 με κινητήρα 540 κ.εκ.
Τη ίδια περίοδο ήρθαν στην χώρα μαςκαι τα SS-20 (550 cc), λιλιπούτεια και αυτά αλλά πλέον διαθέσιμα με 5 πόρτες. Το SS-20 φόραγε 3κύλινδρο, δίχρονο κινητήρα. O αντικαταστάτης του ήταν το μοντέλο που έγινε η πρώτη μεγάλη εμπορική επιτυχία της Suzuki στην εγχώρια αγορά, στις αρχές της δεκαετίας του '80. Ήταν το γνωστό Alto (SS40), ιδιαίτερα σύγχρονο σχεδιαστικά για την εποχή του και σαφώς πιο πολιτισμένο από τον προκάτοχό του, με τετράχρονο κινητήρα 550 κ.εκ. στους 4 φορ. ίππους και 5 πόρτες (αν και στην πράξη η πέμπτη πόρτα αφορούσε το άνοιγμα του... πίσω τζαμιού!).
Με την αύξηση της ζήτησης για περισσότερο οικονομικά αυτοκίνητα εκείνη τη περίοδο στη χώρα μας, με αυτό το μοντέλο η Suzuki αύξησε σημαντικά το μερίδιο της στην αγορά τα πρώτα χρόνια των '80s. Από μερίδιο 0.5% που κατείχε το 1979, έφτασε στο 5.5% το 1980 και στο 7.9% το 1981, που βρέθηκε πέμπτη στην γενική κατάταξη με 3.686 μονάδες. Ήταν η υψηλότερη θέση που είχε κατακτήσει η Suzuki στην Ελλάδα μέχρι το 2009, οπότε πέτυχε να βρεθεί ξανά πέμπτη αλλά με ποσοστό 5.8%. Το πρώτο αυτό Alto έμεινε στη παραγωγή μέχρι το 1984, ενώ ήδη από το 1983 τα ποσοστά της είχαν αρχίσει να μειώνονται. Τη δεκαετία του '80 η Suzuki διέθετε και ένα από τα ελάχιστα προσιτά μικρά εκτός δρόμου οχήματα στη χώρα μας, το SJ 410, πρόγονος του σημερινού Jimny. Ο κινητήρας του ήταν 970 κ.εκ. απόδοσης 45 ίππων. Το Ιανουάριο του 1984 έγινε η επίσημη παρουσίαση του SA 310 στην χώρα μας. Με αυτό το μοντέλο η Suzuki ανέβαινε κατηγορία, χωρίς να απομακρύνεται από τα αυτοκίνητα πόλης. Ήταν διαθέσιμο με κινητήρα 993 cc και αποκλειστικά τρίθυρο αμάξωμα. Αργότερα υπήρξε και πεντάθυρη έκδοση ενώ υιοθέτησε το όνομα Swift. Επιπλέον, στην ανανεωμένη του μορφή απέκτησε και γρήγορη έκδοση, το Swift 1.3 GTi. Όμως τα SA 310/Swift πρώτης γενιάς δεν είχαν μεγάλη επιτυχία στην ελληνική αγορά, ενώ συνολικά οι επιδόσεις της Suzuki από τα μέσα μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του '80, ήταν μέτριες έως ικανοποιητικές.
Η Suzuki άρχισε να εμφανίζει νέα δυναμική στις αρχές της δεκαετίας του '90 με το Swift δεύτερης γενιάς αλλά και το νέο εκτός δρόμου Vitara στα 1.600 cc, που προκάλεσε αίσθηση εκείνη την εποχή και είχε θετική ανταπόκριση στην εγχώρια αγορά. Εκείνη την εποχή το Swift είχε διευρύνει την γκάμα του με τετράθυρη έκδοση σε μεγαλύτερους κυβισμούς, στα 1.300 cc και 1.600 cc, ενώ λίγα χρόνια αργότερα η Suzuki θα στρεφόταν και στην μεγαλύτερη κατηγορία, με το μικρομεσαίο Baleno. Όμως τα δυνατά της χαρτιά παρέμεναν τα μικρά αυτοκίνητα πόλης και τα εκτός δρόμου οχήματα (Samurai και Vitara). Το Alto συνέχιζε την καριέρα του στην νεότερη γενιά του ενώ το Vitara απέκτησε πεντάθυρο αμάξωμα αλλά και εκδόσεις στα 2.000 cc. Αργότερα προστέθηκε στις επιλογές και το μικρό "πολυμορφικό" Suzuki Wagon R+ στα 1.000 και 1.200 cc.
To 1990 η Suzuki βρέθηκε στην πρώτη δεκάδα των πωλήσεων, για πρώτη φορά από το 1982. Οι πωλήσεις της σημείωσαν αύξηση +207.5%, κατακτώντας την ένατη θέση με 5.295 μονάδες και ποσοστό 4.6%. Στην συνέχεια έχασε έδαφος στην γενική κατάταξη, όμως οι πωλήσεις της και το ποσοστό της παρέμειναν σε ικανοποιητικά επίπεδα, ειδικά αν λάβουμε υπόψη ότι η Suzuki στηριζόταν ουσιαστικά σε μόλις δύο μοντέλα. Όμως τα επόμενα χρόνια η ιαπωνική φίρμα βρέθηκε ξανά αρκετές φορές στην πρώτη δεκάδα.
H Suzuki ήρθε στο προσκήνιο της ελληνικής αγοράς στις αρχές της δεκαετίας του '80 εφόσον οι συνθήκες αποδείχθηκαν ευνοϊκές για τα μικρά αυτοκίνητα πόλης. Την δεκαετία του '90 εδραιώθηκε στις μικρές κατηγορίες αλλά και στα εκτός δρόμου οχήματα, εξασφαλίζοντας σταθερά έναν αξιόλογο αριθμό αγοραστών έως σήμερα. Κατά καιρούς αποδείχθηκε εξαιρετικά ανταγωνιστική, με το όνομα της ψηλά στις προτιμήσεις.
Σήμερα, η "Σφακιανάκης" ΑΕΒΕ συνεχίζει να αντιπροσωπεύει τα προϊόντα της Suzuki στην χώρα μας.
Σήμερα, η "Σφακιανάκης" ΑΕΒΕ συνεχίζει να αντιπροσωπεύει τα προϊόντα της Suzuki στην χώρα μας.
H Suzuki έχει μακρά παράδοση στα εκτός δρόμου οχήματα. Με το Vitara εδραιώθηκε στην εγχώρια αγορά ως βασικός παίκτης σε αυτή την κατηγορία.
Β.Α
© Hellenic Motor History
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου