Άνθηση γνώρισε η αγορά της Δυτικής Γερμανίας κατά τη δεκαετία του '60, με σαφή τα σημάδια ανάκαμψης, μετά τα δύσκολα πρώτα χρόνια από το τέλος του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου.
Το 1960, οι πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων ανήλθαν στις 969.739 μονάδες, αύξηση 17.2% σε σχέση με το προηγούμενος έτος. Best seller δεν ήταν άλλο από τον Σκαραβαίο (Beetle) της Volkswagen. Το συγκεκριμένο μοντέλο, βρισκόταν σταθερά στη κορυφή των προτιμήσεων ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του '40, αμέσως μετά τον πόλεμο.
Η ανοδική πορεία της αγοράς συνεχίστηκε το επόμενο έτος, με το 1961 την πρώτη χρονιά που οι πωλήσεις ξεπέρασαν το ένα εκτομμύριο μονάδες. Η αύξηση ανήλθε στο 12.9% με συνολικά 1.095.128 μονάδες, ενώ ο Σκαραβαίος πέτυχε πωλήσεις-ρεκόρ με 348.929 μονάδες και μερίδιο 31.9% !
Σημαντική αύξηση των συνολικών πωλήσεων σημειώθηκε και το 1962, με τις πωλήσεις να ανέρχονται σε 1.217.440 μονάδες (+11.2%) ενώ περαιτέρω αύξηση υπήρξε το 1963 (+4.4%) και το 1964 (+5.7%).
Το 1965, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στη Δ. Γερμανία, ξεπέρασαν για πρώτη το 1.5 εκατομμύριο και συγκεκριμένα ανήλθαν σε 1.517.564 μονάδες (+13.0%). Η Volkswagen συνέχισε να οδηγεί τη κούρσα με συνολικά 493.902 μονάδες, ενώ σταθερά στο Νο 2 της κατάταξης ακολουθεί η Opel, με 330.619 μονάδες. Το Beetle βρέθηκε στη κορυφή, με 328.640 πωλήσεις, ενώ το Opel Rekord αποτελούσε το best seller της Opel και το δεύτερο δημοφιλέστερο μοντέλο στη Γερμανία, ήδη από τα προηγούμενα χρόνια. Τη πρώτη τριάδα της γενικής κατάταξης συμπλήρωσε η Ford, με 277.750 πωλήσεις. Η Mercedes βρέθηκε στη 4η θέση, την οποία διατήρησε έως το 1968, για να τη παραδώσει στην Audi την επόμενη χρονιά.
Μικρή μείωση στις ταξινομήσεις επιβατικών, σημειώθηκε το 1966, με συνολικά 1.506.124 μονάδες (-0.8%), όμως το 1967 σημειώθηκε επιπλέον μείωση κατά 9.9%, με 1.356.655 μονάδες. Το 1968 το πρόσημο ήταν θετικό, με άνοδο 5.0% και 1.425.089 μονάδες. Η κατάταξη των εταιρειών παρέμεινε η ίδια, για όλη αυτή τη περίοδο, ενώ ο Σκαραβαίος εξακολούθησε να είναι το Νο1 σε πωλήσεις μοντέλο.
Η δεκαετία του '60 έκλεισε με επιδόσεις-ρεκόρ για τα ως τότε δεδομένα. Το 1969 η αύξηση έφτασε στο 29.2%, με 1.841.048 πωλήσεις νέων αυτοκινήτων. Η Volkswagen ξανά πρώτη με 469.770 μονάδες, ενώ η Opel τερμάτησε στην 2η θέση με 349.630 μονάδες.
Η Audi, την ίδια χρονιά, τερμάτισε 4η , ενώ η Mercedes αρκέστηκε στην 5η θέση. Η BMW συνέχισε την ανοδική της πορεία, πετυχαίνοντας 77.013 πωλήσεις (8η), είχε όμως πολύ δρόμο ακόμα για να πλησιάσει την αντίπαλό της από τη Στουτγκάρδη.
Η ανοδική πορεία της αγοράς συνεχίστηκε το επόμενο έτος, με το 1961 την πρώτη χρονιά που οι πωλήσεις ξεπέρασαν το ένα εκτομμύριο μονάδες. Η αύξηση ανήλθε στο 12.9% με συνολικά 1.095.128 μονάδες, ενώ ο Σκαραβαίος πέτυχε πωλήσεις-ρεκόρ με 348.929 μονάδες και μερίδιο 31.9% !
Σημαντική αύξηση των συνολικών πωλήσεων σημειώθηκε και το 1962, με τις πωλήσεις να ανέρχονται σε 1.217.440 μονάδες (+11.2%) ενώ περαιτέρω αύξηση υπήρξε το 1963 (+4.4%) και το 1964 (+5.7%).
Το 1965, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στη Δ. Γερμανία, ξεπέρασαν για πρώτη το 1.5 εκατομμύριο και συγκεκριμένα ανήλθαν σε 1.517.564 μονάδες (+13.0%). Η Volkswagen συνέχισε να οδηγεί τη κούρσα με συνολικά 493.902 μονάδες, ενώ σταθερά στο Νο 2 της κατάταξης ακολουθεί η Opel, με 330.619 μονάδες. Το Beetle βρέθηκε στη κορυφή, με 328.640 πωλήσεις, ενώ το Opel Rekord αποτελούσε το best seller της Opel και το δεύτερο δημοφιλέστερο μοντέλο στη Γερμανία, ήδη από τα προηγούμενα χρόνια. Τη πρώτη τριάδα της γενικής κατάταξης συμπλήρωσε η Ford, με 277.750 πωλήσεις. Η Mercedes βρέθηκε στη 4η θέση, την οποία διατήρησε έως το 1968, για να τη παραδώσει στην Audi την επόμενη χρονιά.
Μικρή μείωση στις ταξινομήσεις επιβατικών, σημειώθηκε το 1966, με συνολικά 1.506.124 μονάδες (-0.8%), όμως το 1967 σημειώθηκε επιπλέον μείωση κατά 9.9%, με 1.356.655 μονάδες. Το 1968 το πρόσημο ήταν θετικό, με άνοδο 5.0% και 1.425.089 μονάδες. Η κατάταξη των εταιρειών παρέμεινε η ίδια, για όλη αυτή τη περίοδο, ενώ ο Σκαραβαίος εξακολούθησε να είναι το Νο1 σε πωλήσεις μοντέλο.
Η δεκαετία του '60 έκλεισε με επιδόσεις-ρεκόρ για τα ως τότε δεδομένα. Το 1969 η αύξηση έφτασε στο 29.2%, με 1.841.048 πωλήσεις νέων αυτοκινήτων. Η Volkswagen ξανά πρώτη με 469.770 μονάδες, ενώ η Opel τερμάτησε στην 2η θέση με 349.630 μονάδες.
Η Audi, την ίδια χρονιά, τερμάτισε 4η , ενώ η Mercedes αρκέστηκε στην 5η θέση. Η BMW συνέχισε την ανοδική της πορεία, πετυχαίνοντας 77.013 πωλήσεις (8η), είχε όμως πολύ δρόμο ακόμα για να πλησιάσει την αντίπαλό της από τη Στουτγκάρδη.
Όπως είναι φυσικό, τα αυτοκίνητα εγχώριας παραγωγής κυριαρχούσαν στις προτιμήσεις των Γερμανών, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι ξένες φίρμες ήταν ανύπαρκτες. Οι Fiat και Renault ήταν οι δημοφιλέστερες, με παρουσία μέσα στη πρώτη δεκάδα των πωλήσεων, ενώ η ιταλική εταιρεία είχε κατακτήσει έως και την 5η θέση στη γενική κατάταξη. Μάλιστα, το 1969 οι πωλήσεις και της ιταλικής και της γαλλικής εταιρείας, ξεπέρασαν τις 100.000 μονάδες.
To VW Beetle (Käfer στη Γερμανία) ήταν το απόλυτο best seller της γερμανικής αγοράς, κατά τη δεκαετία του '60. Εμπορικά επιτυχημένα ήταν και τα νεότερα VW 1500/1600.
Η Opel ήταν 2η σε πωλήσεις καθόλη τη διάρκεια της δεκαετίας του '60, με best seller το Rekord, που ήταν και το 2ο δημοφιλέστερο μοντέλο για ένα μεγάλο διάστημα, πίσω από τον Σκαραβαίο της VW. Στη φωτογραφία, η γενιά της περιόδου 1960-1963, που σημείωσε πολύ καλές επιδόσεις στη γερμανική αγορά. Το μικρότερο Kadett έκανε επίσης καλές πωλήσεις, όμως μόνο προς τα τέλη της δεκαετίας, στη 2η γενιά του, αποτέλεσε το δημοφιλέστερο της εταιρείας.
H Ford ήταν σταθερά η τρίτη σε πωλήσεις εταιρεία στην Δ. Γερμανία, τη δεκαετία του '60. Τα Taunus 17m/20m ήταν ιδιαίτερα δημοφιλή, αν και συνήθως πίσω από το άμεσα ανταγωνιστικό Opel Rekord. Στη φωτογραφία η γενιά της περιόδου 1964-1967, που αποδείχθηκε εξαιρετικά επιτυχημένη. Καλή πορεία είχαν και τα μικρότερα Taunus 12m/15m.
H Mercedes-Benz ανέβηκε έως την 4η θέση στη γερμανική αγορά των 60s. Η W110 "Fintail" ήταν ένα από τα hit εκείνη την εποχή.
Β.Α
© Hellenic Motor History
Στοιχεία: VDA
επεξεργασία στοιχείων: Hellenic Motor History
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου