Η θρυλική ιταλική εταιρία, ιδρύθηκε από τον Vincenzo Lancia το 1906. Το 1969 εξαγοράστηκε από τη Fiat, εξαιτίας οικονομικών προβλημάτων. Παρόλα αυτά η εταιρεία εξακολούθησε να γράφει ιστορία.
Η παρουσία της στους αγώνες αυτοκινήτου θα μείνει ανεξίτηλα χαραγμένη στη μνήμη των φίλων του αυτοκινήτου. Οι Lancia Stratos στα 70s και οι Lancia 037 & Delta στα 80s αποτελούν χρυσό κεφάλαιο στην αυτοκίνηση. Η θηριώδης Delta S4 του Grοub B με τα 480 άλογα, χάρισε πολλές νίκες στην Lancia, στα μέσα της δεκαετίας του '80. Αργότερα, από το 1987 έως το 1992, με την Delta Integrale κυριολεκτικά σάρωνε τον ανταγωνισμό στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλλυ, πετυχαίνοντας νίκες και στο δικό μας "Ακρόπολις".
Η Integrale απέκτησε και πολιτική έκδοση, σε διάφορες παραλλαγές, που σήμερα αποτελεί ένα από τα αυτοκίνητα φετίχ και θεωρείται ήδη κλασικό.
Στον εμπορικό τομέα, εκτός από τα πανέμορφα καθαρόαιμα coupe, η Lancia διέθετε μια σειρά από μπερλίνες με στοιχεία πολυτέλειας.
Στην Ελλάδα, δυστυχώς, οι αγοραστές της Lancia ήταν συνήθως υποχρεωμένοι να επιλέγουν τις εκδόσεις με το μικρότερο μοτέρ.
Aν και οι πωλήσεις της εταιρείας στη χώρα μας ήταν -κατά κανόνα- σε χαμηλά επίπεδα, πάντως η ιταλική φίρμα είχε το δικό της κοινό.
Επιχειρήσεις που ανέλαβαν την αντιπροσωπεία της Lancia, ήταν η "Π.Χ. Δαμάσκος" Α.Ε., η "ΑΤΕΜΚΟ" Α.Ε, η "ΔΑΜΑΡ" Α.Ε και, φυσικά, η "ΛΑΜΔΑ" Α.Ε. από τις αρχές της δεκαετίας του '70.
Με τη νέα χιλιετία, η Lancia στη χώρα μας βρέθηκε κάτω από την ομπρέλα της Fiat Auto Hellas, ενώ από το 2011 έχει περάσει στον Όμιλο Συγγελίδη.
Ας δούμε μερικά από τα μοντέλα που κυκλοφόρησαν και στους ελληνικούς δρόμους, μέσα από διαφημιστικές καταχωρήσεις της δεκαετίας του '70 & του '80
H Lancia Fulvia ήταν μια από τις χαρακτηριστικές μπερλίνες της Lancia, που κυκλοφόρησε στη χώρα μας με κινητήρα 1.199 κ.εκ. Εδώ, σε καταχωρήσεις της ΔΑΜΑΡ, στα τέλη του 1971 και του 1972.
Οκτώβριος 1973. Η ΛΑΜΔΑ έχει ήδη πάρει τη σκυτάλη από τη ΔΑΜΑΡ και η Lancia Beta από την Fulvia.
Lancia Beta HPE, Οκτώβριος 1976. Το κόστος αγοράς μιας 1.600 ήταν στις 537.000 δραχμές, ενώ αυτό μιας 2.000 στις 625.000 δραχμές.
Lancia Beta, Νοέμβριος 1978.
Lancia Beta Coupe, με βασικό κινητήρα στα 1.297 κ.εκ. (1.3). Υπήρχαν επίσης διαθέσιμες οι εκδόσεις με τους κινητήρες των 1.585 κ.εκ. (1.6) και 1.998 κ.εκ (2.0). Επάνω, καταχώρηση τον Απρίλιο του 1978. Κάτω, Μάρτιος 1979.
Η Lancia Prisma αποτελούσε τη δεκαετία του '80 μια εναλλακτική "premium" επιλογή, με βασικό κινητήρα στα 1.300 κ.εκ. Διαφήμιση από το Νοέμβριο του 1986.
Η Lancia Delta, παρά την αίγλη που δανειζόταν από τις επιτυχίες της αγωνιστικής έκδοσης, δεν κατάφερε ποτέ να γίνει μεγάλη εμπορική επιτυχία στη χώρα μας. Ακόμα και όταν απέκτησε τον μικρό κινητήρα των 1.100 κ.εκ, με χαμηλότερο κόστος κτήσης. Η διαφήμιση είναι από τον Μάιο του 1989, με βασική τιμή 2.680.000 δραχμές.
Β.Α
Αρχείο © Hellenic Motor History
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου