Συνήθως, οι μεγάλες αγορές αυτοκινήτου είναι αυτές που μονοπωλούν το ενδιαφέρον σχετικά με τις τάσεις που επικρατούν στον χώρο. Παραδοσιακές ευρωπαϊκές αγορές, όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Μ. Βρετανία και η Ιταλία, απασχολούν ενίοτε δημοσιεύματα σχετικά με τις ανοδικές ή καθοδικές τους τάσεις. Το ίδιο συμβαίνει και με την αγορά των Η.Π.Α . Άλλωστε η αγορά αυτοκινήτου αποτελεί έναν σημαντικό δείκτη σε σχέση με το εκάστοτε οικονομικό περιβάλλον, περιφερειακό ή παγκόσμιο.
Όμως, δεν υπάρχουν μόνο αυτές. Κάθε χώρα διαθέτει, φυσικά, την δική της αγορά με τα δικά της ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.
Ας ρίξουμε, λοιπόν, μια ματιά στις "άγνωστες" αγορές τριών χωρών και ας δούμε τις επιδόσεις τους και τις τάσεις που επικρατούν σε κάθε μια από αυτές, για το έτος που διανύουμε.
ΤΟΥΡΚΙΑ (Ιανουάριος - Ιούνιος 2019)
Η αγορά αυτοκινήτου στην Τουρκία, δέχεται μεγάλες πιέσεις τον τελευταίο χρόνο. Η κρίση στην οποία έχει εισέλθει η οικονομία το τελευταίο διάστημα, οδήγησε στην σημαντική μείωση των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων. To 2018 οι συνολικές ταξινομήσεις, επιβατικών και ελαφρών φορτηγών, ήταν μειωμένες κατά 35.0% σε σχέση με το 2017.
Το πρώτο εξάμηνο του 2019 η πτώση άγγιξε το 45.2% σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα πέρσι, με 200.901 πωλήσεις έναντι 366.563.
Ειδικότερα για τα επιβατικά αυτοκίνητα, η πτώση τον Ιούνιο ήταν "μόνο" 12.6%, όμως από την αρχή του έτους οι απώλειες ανέρχονται στο 43.3% .
Συνολικά, στο πρώτο εξάμηνο του 2019 έχουν διατεθεί 156.378 καινούργια επιβατικά, έναντι 275.870 το ίδιο διάστημα του 2018.
Πρώτη σε πωλήσεις είναι η Fiat, με 31.103 μονάδες και μερίδιο 15.9% στο εξάμηνο. Η εταιρεία διαθέτει και το best seller της αγοράς στην Τουρκία, το Fiat Egea (φωτογραφία). Οι πωλήσεις του ανήλθαν στις 23.292 μονάδες στο διάστημα Ιανουαρίου - Ιουνίου.
Στη 2η θέση ήρθε η Renault, με 29.196 πωλήσεις και μερίδιο 15.0%. Να σημειωθεί ότι και οι δύο αυτές εταιρείες, έχουν μακρόχρονη παρουσία στην Τουρκία, με μονάδες συναρμολόγησης από την δεκαετία του '70. Με δεδομένο πως για πολλά χρόνια η χώρα είχε μια "κλειστή" αγορά αυτοκινήτου, τα εγχώρια Tofas-Fiat και Oyak-Renault, ήταν τα πλέον δημοφιλή.
Τρίτη σε πωλήσεις βρέθηκε η Volkswagen, με 19.556 μονάδες (10.0%), ενώ σε απόσταση αναπνοής ακολούθησε η Ford, με 10.066 μονάδες (9.8%). Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε η Peugeot, με 11.267 μονάδες (5.8%).
Στοιχεία/Source: Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) &
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD)
ΙΣΡΑΗΛ (Ιανουάριος - Ιούνιος 2019)
Μικρή μείωση, κατά 3.1%, παρουσίασε η αγορά αυτοκινήτου στο Ισραήλ, το πρώτο εξάμηνο του 2019. Συνολικά ταξινομήθηκαν 158.082 επιβατικά, έναντι 163.097 το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.
Τρεις εταιρείες κυριαρχούν στην ισραηλινή αγορά. Η πρώτη είναι η Hyundai, που βρίσκεται στην κορυφή με 26.459 μονάδες. Δεύτερη είναι η Toyota, που σημείωσε σημαντική αύξηση στις πωλήσεις της φέτος (+29.0%), με 21.579 μονάδες. Τρίτη έρχεται η KIA, που κατείχε την 2η θέση πέρσι. Οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 20.213 μονάδες, μείωση 3.1% σε σχέση με το 2018. Βέβαια, η διαφορά μεταξύ Toyota και ΚΙΑ δεν είναι μεγάλη, οπότε η μάχη μεταξύ τους θα είναι σκληρή έως το τέλος του έτους.
Στην 4η θέση της γενικής κατάταξης του εξαμήνου, ήρθε η Skoda με 12.070 μονάδες. Την πεντάδα συμπλήρωσε η Mitsubishi, με 9.633 μονάδες και αύξηση 16.4% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2018. Η συγκεκριμένη αγορά πρέπει να είναι από τις λίγες στον κόσμο, που η Mitsubishi εμφανίζει τόσο καλές επιδόσεις.
Στοιχεία/Source: IMVIA
Photo: cartube.co.il (Kia Stonic)
ΝΟΡΒΗΓΙΑ (Ιανουάριος - Ιούλιος 2019)
Tesla Model 3
Παράλληλα, υπήρξε μείωση στην ζήτηση βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων. Ειδικά στα βενζινοκίνητα, η μείωση στο πρώτο εξάμηνο ήταν 28.8%. Φυσικά, στην προώθηση των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, βοηθάει και η εξαίρεση τους από φορολογικές επιβαρύνσεις.
Έως το τέλος Μαρτίου, κυκλοφορούσαν στη Νορβηγία, συνολικά 214.090 ηλεκτρικά αυτοκίνητα (+8.9%) .
Jaguar i-Pace
Στην κορυφή βρέθηκε η Tesla, με μερίδιο 15.0% και 13.097 πωλήσεις. Από αυτές, οι 10.868 αφορούσαν το Tesla Model 3, που αποτελεί και το δημοφιλέστερο μοντέλο στη Νορβηγία.
Η Volkswagen ήταν η 2η σε πωλήσεις, με 11.515 μονάδες (13.2%). Την 3η θέση κέρδισε η Toyota, με 9.126 πωλήσεις (10.4%). Η BMW πέτυχε 5.943 πωλήσεις, που της χάρισαν την 4η θέση στην γενική κατάταξη (6.8%). Το πιο εμπορικό της μοντέλο ήταν το μικρό ηλεκτρικό "i3", με 3.270 πωλήσεις. Στην 5η θέση ήρθε η Volvo, με μερίδιο 6.5% και 5.698 πωλήσεις.
Πάντως στη λίστα με τα δέκα πιο δημοφιλή μοντέλα, βρέθηκε το ηλεκτρικό Nissan Leaf (#4) με 3.634 πωλήσεις, καθώς και το Audi e-tron (#7) με 2.783 πωλήσεις.
Ενδιαφέρον έχει η περίπτωση της Jaguar. Η βρετανική εταιρεία αύξησε τις πωλήσεις της κατά 1.340,6%, χάρη στην ηλεκτρική "i-Pace" (2η φωτό). Οι συνολικές της πωλήσεις στο 7μηνο, εκτοξεύτηκαν στις 2.377 από 165 το προηγούμενο έτος! Η επίδοση αυτή έφερε την Jaguar στην 11η θέση της κατάταξης. Η "i-Pace", πέτυχε 2.229 πωλήσεις και ήρθε στην 8η θέση των πωλήσεων.
Στοιχεία/Source: OFV
B.A
Hellenic Motor History © 2019
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου