To 1984 η Hyundai ξεκίνησε την διάθεση του ανανεωμένου Pony στον Καναδά. To αγοραστικό κοινό του επιφύλασσε θερμή υποδοχή και το 1985 αποτέλεσε best seller της εκεί αγοράς. Την ίδια χρονιά η εταιρεία παρουσίασε στον Καναδά και το μεγαλύτερο Stellar.
Το 1986 είχε έρθει η ώρα για την Hyundai να κάνει το πιο αποφασιστικό βήμα, έως εκείνη την εποχή. Να εισέλθει στην απαιτητική αγορά των Η.Π.Α.
Αυτή την φορά η πρεμιέρα έγινε με το νέο μοντέλο της φίρμας, το Excel, που παρουσιάστηκε στο αμερικανικό κοινό τον Φεβρουάριο εκείνης της χρονιάς. Ήταν διαθέσιμο σε 3θυρες και 5θυρες hatchback εκδόσεις καθώς και σε 4θυρο sedan, με κινητήρα 1.500 κυβ. εκατοστών.
To Excel είχε σχεδιαστεί και αυτό από την Italdesign του Giorgetto Giugiaro, όπως και το Pony (ονομασία την οποία διατήρησε σε ορισμένες αγορές).
Φυσικά, το κύριο προσόν της Hyundai εκείνη την εποχή δεν μπορούσε να είναι άλλο από την χαμηλή τιμή αγοράς. Οι πωλήσεις του στις Η.Π.Α την πρώτη χρονιά (1986) ανήλθαν σε 168.882 μονάδες, υπερβαίνοντας τις προβλέψεις των κορεατών, που είχαν θέσει ως στόχο τις 100.000 μονάδες.
Το Hyundai Excel ήταν το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που κυκλοφόρησε στην αμερικάνικη αγορά, το 1986.
Αντίθετα με την αγορά της Β. Αμερικής, μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του '80 η Hyundai ελάχιστα είχε πετύχει στην Ευρώπη.
Στην χώρα μας κυκλοφορούσαν ήδη αρκετές χιλιάδες ελαφρά φορτηγά, όμως τα επιβατικά της μοντέλα ήταν λίγα στους ελληνικούς δρόμους.
Αυτό άλλαξε στις αρχές της δεκαετίας του '90. Tον Οκτώβριο του 1990 ξεκίνησε η διάθεση των μοντέλων της Hyundai, από τη νέα επίσημη αντιπροσωπεία "Hyundai Hellas" Α.Ε.
Η έδρα της ήταν στην Λεωφ. Συγγρού 155.
Το νέο ξεκίνημα συνοδεύτηκε από έντονη προώθηση των αυτοκινήτων της, ενώ στις πρώτες διαφημιστικές καταχωρήσεις γινόταν ιδιαίτερη αναφορά στην επιτυχημένη παρουσία της φίρμας στην αμερικάνικη αγορά.
Φυσικά, ισχυρό κίνητρο για την προσέλκυση πελατών ήταν η εξαιρετικά ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική. Παράλληλα υπήρχε η "χρυσή εγγύηση" 3 ετών ή 100.000 χλμ και 6 χρόνια αντισκωριακή προστασία.
Το πρώτο πλήρες έτος παρουσίας της στην ελληνική αγορά, η Hyundai ήρθε δυναμικά στο προσκήνιο.
Το 1991, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 8.090 μονάδες με μερίδιο 4.8%, κατακτώντας την 8η θέση της γενικής κατάταξης. Καθόλου άσχημα για μια μη καθιερωμένη μάρκα, στο εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον που επέβαλαν τα κίνητρα για την απόσυρση και οι μειωμένοι φόροι για τα νέα καταλυτικά αυτοκίνητα.
H γκάμα της Hyundai στην Ελλάδα, το πρώτο διάστημα, αφορούσε τα εξής μοντέλα:
Το μικρομεσαίο Excel, στην ανανεωμένη του έκδοση, με αμάξωμα 3, 4 και 5 θυρών και κινητήρα 1.300 κυβ. εκατοστών.
Το μεγάλο Sonata με κινητήρα 1.800 κυβ. εκατοστών. Το δίθυρο S Coupe LS.
To καλοκαίρι του 1991 προστέθηκε και το μεσαίο οικογενειακό Lantra, στα 1.600 κ.εκατοστά.
Σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη, το μερίδιο της Hyundai στην Ελλάδα ήταν εντυπωσιακό. Το 1991 ο μέσος όρος της εταιρείας στις ευρωπαϊκές αγορές ήταν 0.4% έναντι 4.8% που κατείχε στην εγχώρια αγορά.
Την ίδια χρονιά στην Μεγ. Βρετανία οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 7.985 μονάδες που την έφεραν στην 23η θέση.
To 1992 η Hyundai αύξησε τις πωλήσεις της κατά 21.7% σε 9.844 μονάδες και το μερίδιό της στο 4.9%, όμως βρέθηκε 9η χάνοντας μια θέση σε σχέση με τη προηγούμενη χρονιά.
Tα επόμενα δύο χρόνια η εταιρεία θα έχει εδραιωθεί πλέον στην συνείδηση του αγοραστικού κοινού, διατηρώντας μια θέση στην πρώτη δεκάδα των πωλήσεων. Όμως το Excel, το πιο εμπορικό της μοντέλο, είχε αρχίσει να δείχνει την ηλικία του.
Το απαραίτητο βήμα εκσυγχρονισμού έγινε στα τέλη του 1994, με την παρουσίαση του Accent.
Το νέο μοντέλο έγινε αμέσως επιτυχία. Το 1995 ήρθε στην 5η θέση των συνολικών πωλήσεων, ενώ ήταν το 2ο δημοφιλέστερο μικρομεσαίο οικογενειακό, πίσω από το Toyota Corolla.
Το 1996 αύξησε τις πωλήσεις του, όμως ήταν το 1997 που η Hyundai πέτυχε την πρώτη μεγάλη νίκη της στην εγχώρια αγορά.
Το Accent ήταν το Νο 1 σε πωλήσεις αυτοκίνητο στην Ελλάδα εκείνη την χρονιά, με 8.774 μονάδες. Συνολικά, η Hyundai ήρθε στην 4η θέση της γενικής κατάταξης, με ελάχιστη διαφορά πίσω από τη Nissan.
Αξίζει να σημειωθεί πως το 1994 η Hyundai εγκαινίασε την λειτουργία του Ευρωπαϊκού κέντρου έρευνας και εξέλιξης της εταιρείας, στην Φρανκφούρτη της Γερμανίας.
Hyundai Accent (1η γενιά)
Το Accent διατήρησε την θέση του στην κορυφή και το 1998, με 9.033 πωλήσεις. Η Hyundai βελτίωσε συνολικά τις επιδόσεις της, κατακτώντας την 2η θέση της ελληνικής αγοράς, πίσω από την Toyota. Πλέον κατείχε το 9.2% επί του συνόλου, έναντι 7.5% την προηγούμενη χρονιά.
Σημαντικό ρόλο σε αυτό το αποτέλεσμα έπαιξε και το νέο μικρό Hyundai Atos, που παρουσιάστηκε στην χώρα μας την άνοιξη του '98.
H δεκαετία του '90 έκλεισε με άλμα για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου, εφόσον οι πωλήσεις επιβατικών αυξήθηκαν κατά 45%. Η Hyundai αύξησε τις δικές της πωλήσεις κατά 34.9%, με συνολικά 22.484 μονάδες έναντι 16.673 το 1998. Όμως βρέθηκε στην 3η θέση της γενικής κατάταξης με μερίδιο 8.6%.
Το Accent υποχώρησε και αυτό στην 2η θέση των πωλήσεων, εφόσον η νέα γενιά του Opel Astra ήταν το best seller της χρονιάς.
Η καινούργια δεκαετία ξεκίνησε εντυπωσιακά για την Hyundai στην χώρα μας.
To 2000, κατέκτησε την πρώτη θέση των πωλήσεων, με 28.243 μονάδες και μερίδιο αγοράς 9.7%.
H επίδοση αυτή ήταν εξαιρετική, με δεδομένο ότι το ποσοστό της πανευρωπαϊκά άγγιζε οριακά το 1.5%.
Το Accent ήταν ξανά το Νο 1 σε πωλήσεις μοντέλο, αυτή τη φορά στην 2η γενιά που είχε παρουσιαστεί στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο του 1999.
Το μικρομεσαίο μοντέλο πέτυχε συνολικά 14.361 πωλήσεις, ενώ επιπλέον 11.265 ήταν οι πωλήσεις του Atos. To μικρό της Hyundai ήρθε στην 5η θέση της γενικής κατάταξης, ενώ ήταν το δημοφιλέστερο μοντέλο στην κατηγορία του.
Tα αμέσως επόμενα χρόνια η γκάμα της επεκτάθηκε. Σημαντική ήταν η παρουσίαση του Getz στην πολύ δημοφιλή κατηγορία "Β", απέναντι σε καθιερωμένους παίκτες όπως τα Toyota Yaris, Opel Corsa, Fiat Punto, Peugeot 206, Volkswagen Polo κ.α.
Η πορεία του κρίνεται ως πολύ επιτυχημένη, ενώ την περίοδο 2005-2006 κατάφερε να είναι πρώτο στην κατηγορία του.
Επιτυχημένο ήταν και το Hyundai Matrix, το best seller πολυμορφικό της ελληνικής αγοράς επί σειρά ετών.
Το στίγμα του έδωσε και το Hyundai Coupe στην δική του κατηγορία, όπου σημείωσε καλές πωλήσεις.
Αντίθετα, η εταιρεία δεν ξέφυγε ούτε στην Ελλάδα από την μέτρια (έως κακή) εικόνα που είχε πανευρωπαϊκά στην απαιτητική κατηγορία των μεσαίων οικογενειακών. Το Hyundai Lantra/Elantra δεν κατάφερε να ξεπεράσει τις προσδοκίες και να συναγωνιστεί στα ίσια δύσκολους αντιπάλους, όπως τα Toyota Avensis, Opel Vectra, Nissan Primera κ.α.
Στην κατηγορία των εκτός δρόμου οχημάτων διέθετε το Santa Fe.
Στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, που έγιναν στην Αθήνα, η Hyundai ήταν επίσημος χορηγός και η ελληνική αντιπροσωπεία παρείχε περισσότερα από 4.000 οχήματα για την κάλυψη των μεταφορικών αναγκών διαφόρων επισήμων, αθλητών και δημοσιογράφων.
Την ίδια χρονιά ήρθε στην 2η θέση των πωλήσεων, με μερίδιο 8.6% και 24.904 μονάδες (+19%).
Το 2005 βρέθηκε ξανά στην κορυφή, με συνολικά 24.859 μονάδες και 9.2%.
Την περίοδο 1998-2005 η Hyundai ήταν σταθερά μέσα στις τρεις πρώτες σε πωλήσεις εταιρείες στην χώρα μας, ενώ δύο φορές ανέβηκε στην 1η θέση (2000 & 2005).
Μετά από πολλά χρόνια, το 2006 βρέθηκε στην 4η θέση της κατάταξης, με τις πωλήσεις της μειωμένες κατά 20.7%, στις 19.715 μονάδες. Την περίοδο 2007-2008 ήρθε στην 5η και 4η θέση αντίστοιχα.
Η δεκαετία έκλεισε με σαφή σημάδια υποχώρησης. Το 2009 η Hyundai βρέθηκε εκτός της πρώτης πεντάδας, στην 6η θέση, με 12.069 πωλήσεις (-35.1%) και μερίδιο 5.5% .
Στην γκάμα της διέθετε έως τότε το μικρά i10 & i20 και το μικρομεσαίο i30, αυτοκίνητα σαφώς βελτιωμένα σε όλους τους τομείς σε σχέση με τους προκατόχους τους.
Από το 2010 έως σήμερα η Hyundai απέχει πολύ από την εικόνα του κατασκευαστή χαμηλού κόστους που είχε την δεκαετία του '90. Όμως δεν έχει επιδείξει την δυναμική εκείνης της εποχής, στην εγχώρια αγορά.
Στο διάστημα 2010-2014 ήταν σταθερά στις δέκα πρώτες σε πωλήσεις εταιρείες, με σημαντικές αυξομειώσεις. Καλύτερη χρονιά όσον αφορά στην κατάταξη ήταν το 2013, που ήρθε στην 4η θέση.
Το 2015 βρέθηκε εκτός πρώτης δεκάδας, στην 11η θέση, με μερίδιο 4.0% και 3.070 πωλήσεις (-21.8%). Την επόμενη χρονιά υπήρξε περαιτέρω μείωση 64.6% και μόλις 1.088 πωλήσεις, με αποτέλεσμα η Hyundai να βρεθεί στην 18η θέση με μερίδιο 1.4% .
Πάντως επανήλθε δριμύτερη το 2017, που πέτυχε να ανέβει στην 9η θέση, αυξάνοντας το μερίδιο της στο 4.6% με 4.038 πωλήσεις. Δημοφιλέστερο μοντέλο της εκείνη την χρονιά ήταν το i20.
Βελτιωμένη ήταν η θέση της το 2018, όπου ήρθε 8η με 5.5%.
Όμως φαίνεται πως φέτος έχει ανεβάσει στροφές, εφόσον στο πρώτο 8μηνο του 2019 βρέθηκε στην 5η θέση, με μικρή διαφορά πίσω από την Fiat (6.286 έναντι 6.348). Δημοφιλέστερα μοντέλα της είναι τα i10, i20 και Kona.
Το Hyundai Kona είναι το τρίτο σε πωλήσεις compact SUV της ελληνικής αγοράς για το 2019. Αποτελεί επίσης το τρίτο δημοφιλέστερο μοντέλο της Hyundai, πίσω από τα i10 & i20.
Επίσημη ιστοσελίδα της ελληνικής αντιπροσωπείας:
B.A
Αρχείο Hellenic Motor History © 2019
Στοιχεία πωλήσεων (Ελλάδα): ΣΕΑΑ
Στοιχεία πωλήσεων (Μ. Βρετανία): SMMT