Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2020

Τα πρώτα βήματα της Audi στην Ελλάδα.





H Audi έκανε το ντεμπούτο της στην ελληνική αγορά τον Οκτώβριο του 1965. Η εικονιζόμενη καταχώρηση ήταν η πρώτη της Audi που δημοσιεύτηκε στην Ελλάδα (επάνω).
To όνομα δεν ήταν καινούργιο, ούτε εντελώς άγνωστο. Η Audi ήταν μια από τις τέσσερις εταιρείες που συγκροτούσαν την Auto Union από την δεκαετία του '30 (Audi, DKW, Horch, Wanderer), αν και η ιστορία της πάει ακόμα πιο πίσω. 
Μεταπολεμικά η Auto Union συνέχισε την παραγωγή των δίχρονων DKW.
Στα τέλη της δεκαετίας του '50 η Mercedes-Benz απέκτησε τον πλήρη έλεγχο της Auto Union. Το αμέσως επόμενο διάστημα, την αντιπροσωπεία της DKW στην Ελλάδα ανέλαβε ο Μιχάλης Φωστηρόπουλος, ο οποίος έφερνε ήδη στην χώρα μας τα αυτοκίνητα της Mercedes (επιβατικά, φορτηγά, λεωφορεία). 
Το 1964, η Volkswagen εξαγόρασε το 50% των μετοχών της εταιρείας, κατοχυρώνοντας το δικαίωμα στις φίρμες DKW και Audi. Επιπλέον απέκτησε το δικαίωμα χρήσης του νέου εργοστασίου στο Ingolstadt, καθώς και του νέου κινητήρα που είχε εξελίξει έως τότε η Mercedes. Η τελευταία διατηρούσε το δικαίωμα χρήσης του εργοστασίου της Auto Union στο Düsseldorf καθώς και της ονομασίας Horch. 
Λίγο αργότερα η Volkswagen είχε τον πλήρη έλεγχο. 

Η Volkswagen ήθελε να αφήσει πίσω τους δίχρονους κινητήρες της DKW, οι οποίοι ήταν όλο και λιγότερο δημοφιλείς εκείνη την εποχή. 
Τον Σεπτέμβριο του 1965 παρουσιάστηκε το F103, που βασιζόταν σχεδιαστικά στο DKW F102 του 1963, όμως χρησιμοποιούσε τον καινούργιο τετράχρονο κινητήρα των 1.695 κυβ. εκατοστών. Παράλληλα, απέσυρε την ονομασία DKW και επανέφερε στο προσκήνιο την Audi, που μετά τον πόλεμο είχε περάσει στην αφάνεια. 

Ο Μιχ. Φωστηρόπουλος συνέχισε να εισάγει τα αυτοκίνητα της Auto Union, αποτελώντας τον πρώτο επίσημο αντιπρόσωπο της Audi στην Ελλάδα. 
Το νέο μοντέλο ανήκε στην κατηγορία των 12 φορ. ίππων, με απόδοση 77 ονομαστικούς ίππους. Αρχικά χρησιμοποιήθηκε απλά η ονομασία "Audi", όμως σταδιακά υπήρξαν τρεις διαφορετικές εκδόσεις μέσα στον πρώτο χρόνο της κυκλοφορίας του. Ήταν τα Audi "72", "80" και "90", που χαρακτήριζαν την απόδοση του κινητήρα. Από πλευράς αμαξώματος, εκτός από την 4θυρη έκδοση υπήρξε και η Variant (station wagon). To καλοκαίρι του 1968 ήταν διαθέσιμη στην Ελλάδα η νέα έκδοση "60", με κινητήρα 1.496 κ.εκ, στους 10 φορ. ίππους. 
Το πρώτο διάστημα της παρουσίας της στην ελληνική αγορά, η Audi δεν ανέπτυξε ιδιαίτερη δυναμική, με δεδομένο ότι διέθετε ένα και μοναδικό μοντέλο και μάλιστα σε μια δύσκολη κατηγορία. Η εικόνα άλλαξε στις αρχές της δεκαετίας του '70, όταν οι πωλήσεις της σημείωσαν σημαντική άνοδο μετά την παρουσίαση του Audi 100. 
H "A. Mανιατόπουλος - Γ. Βαγιωνής" Α.Ε διαδέχθηκε τον Μιχ. Φωστηρόπουλο, ως επίσημη αντιπροσωπεία της Audi στην Ελλάδα, μετά την συγχώνευση μεταξύ Auto Union και NSU το 1969. 

Ακολουθούν μερικές από τις διαφημιστικές καταχωρήσεις για την προώθηση του "Audi", κατά την πρώτη περίοδο της κυκλοφορίας του στην χώρα μας. 


Μάιος 1966

 
Ιανουάριος 1967


Ιούνιος 1967 









B.A
Αρχείο  © Hellenic Motor History (2020)



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου