Σύμφωνα με δελτίο τύπου που εξέδωσε ο ACEA (European Automobile Manufacturers’ Association) στις 9 Απριλίου 2020, το κλείσιμο των εργοστασίων κατασκευής αυτοκινήτων στην Ευρώπη εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού, είχε ως αποτέλεσμα να υπάρξουν απώλειες 1.465.415 οχημάτων έως τώρα.
Το νούμερο αυτό αφορά επιβατικά αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία.
Παράλληλα, η κατάσταση αυτή έχει επηρεάσει αρνητικά τουλάχιστον 1.138.536 εργαζόμενους στον χώρο της παραγωγής αυτοκινήτων. Ο αριθμός αυτός είναι αυξημένος σε σχέση με μια εβδομάδα πριν (1.110.107). Φυσικά οι εργαζόμενοι στον ευρύτερο χώρο του αυτοκινήτου είναι πολλοί περισσότεροι.
Όλες οι ευρωπαϊκές αγορές έχουν υποστεί σημαντική πτώση, τον μήνα που πέρασε. Το hellenic motor history έχει ήδη αναφερθεί στην εικόνα που παρουσίασαν μερικές από τις αγορές στην Ευρώπη τον Μάρτιο, μεταξύ των οποίων της Ιταλίας και της Ισπανίας.
Μια από τις μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτου είναι και η βρετανική, η οποία φυσικά δεν έμεινε ανεπηρέαστη από την κρίση που μαστίζει όλο τον κόσμο.
Η Μεγ. Βρετανία καθυστέρησε να λάβει μέτρα έναντι του COVID-19, με την κυβέρνηση να κινείται προς αυτή την κατεύθυνση στο τελευταίο 10ημερο του Μαρτίου. Εκτός των άλλων, μπήκε λουκέτο σε όλα τα εμπορικά καταστήματα, εκτός από τα καταστήματα τροφίμων και ειδών "πρώτης ανάγκης". Αυτό σημαίνει ότι όλες οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων έκλεισαν και η αγορά αυτοκινήτου "πάγωσε". Λειτουργούν πάντως τα εξουσιοδοτημένα και ανεξάρτητα συνεργεία ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες σε όσους είναι απαραίτητο να μετακινούvται με το αυτοκίνητό τους.
Η πτώση στις πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων στην Μεγ. Βρετανία ήταν σημαντική, αν και σαφώς μικρότερη σε σύγκριση με χώρες όπως η Γαλλία, η Ιταλία και η Ισπανία.
Ο Μάρτιος αποτελεί παραδοσιακά έναν πολύ δυνατό μήνα στην βρετανική αγορά. Τον Μάρτιο του 2019, οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων ανήλθαν σε 458.054 μονάδες. Φέτος ήταν κατά 44.4% λιγότερες, με "μόλις" 254.684 μονάδες.
Στο σύνολο του πρώτου τριμήνου οι πωλήσεις είναι μειωμένες κατά 31%, με 483.557 μονάδες ενάντι 701.036 το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.
Σε επίπεδο εταιρειών, χαρακτηριστική είναι η πρωτιά της Volkswagen σε μια αγορά που κυριαρχούσε η Ford εδώ και πολλές δεκαετίες.
Η γερμανική εταιρεία κατέγραψε 22.950 πωλήσεις τον Μάρτιο, ενώ η Ford ήρθε στην 2η θέση με 18.996 πωλήσεις. Αυτή η επίδοση φέρνει την Volkswagen πρώτη και στο σύνολο του έτους, με συνολικά 45.095 μονάδες (9.3%). Η Ford ακολουθεί με 43.835 μονάδες (9.1%). Η διαφορά αυτή είναι αναστρέψιμη, όμως η εξέλιξη είναι δύσκολο να προβλεφθεί. Δυνατό χαρτί για την VW αποτελεί η νέα γενιά του Golf, που σίγουρα θα διατηρήσει την δυναμική της εταιρείας.
Ήδη το γερμανικό μικρομεσαίο ήρθε πρώτο σε πωλήσεις τον Μάρτιο, με 7.103 μονάδες, αν και συνολικά το Ford Fiesta εξακολουθεί να αποτελεί το best seller στην Μεγ. Βρετανία.
Από το σύνολο των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων τον Μάρτιο, τα 153.025 ήταν βενζινοκίνητα, με μερίδιο 60.1% , ενώ τα 44.796 ήταν πετρελαιοκίνητα με το μερίδιό τους στο 17.6% της αγοράς. Φυσικά και οι δύο κατηγορίες είχαν μείωση των πωλήσεών τους, σε σχέση με τον Μάρτιο του '19 (49.9% και 61.9% αντίστοιχα). Αντίθετα, αύξηση παρουσίασαν οι κατηγορίες των εναλλακτικών οχημάτων (υβριδικά, ηλεκτρικά), αν και τα ποσοστά τους παραμένουν σε σχετικά χαμηλά επίπεδα. Αθροιστικά τα επιβατικά τύπου BEV, PHEV, HEV, MHEV diesel και MHEV petrol, ανήλθαν τον Μάρτιο στις 56.863 μονάδες, έναντι 35.199 πέρσι.
Τον Απρίλιο αναμένεται να επιδεινωθεί περαιτέρω η εικόνα της αγοράς, με δεδομένο ότι τα περιοριστικά μέτρα θα συνεχίσουν να βρίσκονται σε ισχύ για αρκετό χρονικό διάστημα ακόμα (άγνωστο πόσο), μετά την ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων COVID-19 στην χώρα.
Πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Μεγ. Βρετανία
Ιαν.-Μαρ. 2020
|
||||
Θέση
|
Μάρκα
|
Πωλήσεις
|
%
|
Διαφορά %
|
1
|
Volkswagen
|
45.095
|
9.3
|
-24.2
|
2
|
Ford
|
43.835
|
9.1
|
-35.3
|
3
|
BMW
|
34.262
|
7.1
|
-26.7
|
4
|
Mercedes-Benz
|
33.856
|
7.0
|
-34.7
|
5
|
Audi
|
30.669
|
6.3
|
-26.8
|
6
|
Toyota
|
27.006
|
5.6
|
-15.6
|
7
|
Vauxhall
|
26.841
|
5.5
|
-51.1
|
8
|
Nissan
|
23.563
|
4.9
|
-19.9
|
9
|
Kia
|
22.295
|
4.6
|
-25.6
|
10
|
Land Rover
|
20.075
|
4.2
|
-15.8
|
B.A
Hellenic Motor History © (2020)
Στοιχεία παραγωγής αυτοκινήτων & αρχική φωτογραφία, πηγή: ACEA
Στοιχεία πωλήσεων: SMMT
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου