Τα πρώτα κρούσματα του κορονοϊού στην Ελλάδα έκαναν την εμφάνισή τους στα τέλη Φεβρουαρίου. Η κυβέρνηση αντέδρασε έγκαιρα ώστε να περιορίσει την εξάπλωση του ιού. Έως τα μέσα Μαρτίου είχε ανασταλεί η λειτουργία των σχολείων και πανεπιστημίων, των καταστημάτων μαζικής εστίασης, των εμπορικών καταστημάτων, των μουσείων και των αθλητικών εγκαταστάσεων.
Τα σουπερμάρκετ, τα αρτοποιεία και τα φαρμακεία συνέχισαν -και συνεχίζουν- να λειτουργούν.
Υπό αυτές τις συνθήκες ήταν αναμενόμενο ότι η αγορά αυτοκινήτου στην χώρα μας θα σημείωνε σημαντική πτώση, όπως συνέβη σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές κατά τον Μάρτιο.
Τον περασμένο μήνα ταξινομήθηκαν συνολικά 3.743 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα, έναντι 9.518 στο ίδιο διάστημα πέρσι (-60.7%).
Σε επίπεδο τριμήνου, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 21.390 μονάδες με τις απώλειες να περιορίζονται στο -18.6% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2019, που οι πωλήσεις ήταν στις 26.289 μονάδες.
Η Toyota ήρθε για άλλη μια φορά στην 1η θέση, με 711 πωλήσεις και μερίδιο αγοράς 19.0%. Συνολικά στο τρίμηνο οι πωλήσεις της ιαπωνικής εταιρείας ανήλθαν σε 3.142 μονάδες (14.7%), αυξάνοντας την διαφορά από την Peugeot. H γαλλική εταιρεία κατέγραψε μια αρκετά χαμηλή επίδοση τον Μάρτιο, τερματίζοντας στην 4η θέση με 227 μονάδες (6.0%). Στο τρίμηνο διατηρεί την 2η θέση με 2.160 μονάδες (10.1%). Η Volkswagen ήρθε στην 2η θέση τον Μάρτιο με 347 μονάδες (9.3%), ενώ κατέχει την 3η θέση στο έτος, έχοντας μειώσει σημαντικά την διαφορά από την Peugeot, με 2.041 μονάδες (9.5%).
Αναλυτικότερα, οι 10 πρώτες σε πωλήσεις εταιρείες τον Μάρτιο, είχαν ως εξής:
Πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων
Μάρτιος 2020
|
|||
Θέση
|
Μάρκα
|
Πωλήσεις
|
%
|
1
|
Toyota
|
711
|
19.0
|
2
|
Volkswagen
|
347
|
9.3
|
3
|
Hyundai
|
340
|
9.1
|
4
|
Peugeot
|
224
|
6.0
|
5
|
Nissan
|
209
|
5.6
|
6
|
Citroen
|
203
|
5.4
|
7
|
BMW
|
190
|
5.1
|
8
|
Opel
|
175
|
4.7
|
9
|
Mercedes-Benz
|
158
|
4.2
|
10
|
Skoda
|
142
|
3.8
|
Μείωση κατά 44.2% παρουσίασαν τον Μάρτιο και οι πωλήσεις ελαφρών φορτηγών, με 344 μονάδες έναντι 617 πέρσι. Στο τρίμηνο, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 1.577 μονάδες, έναντι 1.897 το αντίστοιχο διάστημα του 2019 (-16.9%). Πρώτη σε πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων είναι η Ford, με 297 μονάδες και μερίδιο 18.8% για όλο το τρίμηνο. Στην 1η θέση ήρθε και τον Μάρτιο, με 69 πωλήσεις (20.1%).
Πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων
Ιανουάριος - Μάρτιος 2020
|
|||
Θέση
|
Μάρκα
|
Πωλήσεις
|
%
|
1
|
Toyota
|
3.142
|
14.7
|
2
|
Peugeot
|
2.160
|
10.1
|
3
|
Volkswagen
|
2.041
|
9.5
|
4
|
Hyundai
|
1.653
|
7.7
|
5
|
Nissan
|
1.351
|
6.3
|
6
|
Citroen
|
1.237
|
5.8
|
7
|
Opel
|
1.096
|
5.1
|
8
|
Suzuki
|
1.078
|
5.0
|
9
|
BMW
|
821
|
3.8
|
10
|
Mercedes-Benz
|
748
|
3.5
|
11
|
Fiat
|
719
|
3.4
|
12
|
Kia Motors
|
697
|
3.3
|
13
|
Skoda
|
659
|
3.1
|
14
|
Audi
|
656
|
3.1
|
15
|
Renault
|
584
|
2.7
|
16
|
Ford
|
567
|
2.6
|
17
|
Seat
|
472
|
2.2
|
18
|
Volvo
|
360
|
1.7
|
19
|
Dacia
|
355
|
1.7
|
20
|
Mini
|
301
|
1.4
|
Το best seller της ελληνικής αγοράς είναι το Toyota Yaris, πρώτο σε πωλήσεις και τον Μάρτιο, με 274 μονάδες. Πολύ καλή επίδοση είχε και το μικρότερο Toyota Aygo, που πέτυχε 234 πωλήσεις και είναι πρώτο στην κατηγορία του.
Όπως έχει καθιερωθεί τα τελευταία χρόνια, η κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων (segment B) είναι η δημοφιλέστερη με συνολικά 10.108 μονάδες στο τρίμηνο, από τις οποίες οι 3.862 αφορούν τα SUV μοντέλα. Το Μάρτιο οι πωλήσεις της κατηγορίας ανήλθαν σε 1.676 μονάδες.
Τα μικρομεσαία ακολουθούν (segment C) με 7.250 πωλήσεις στο τρίμηνο και 1.312 τον Μάρτιο. Σε αυτή την κατηγορία, οι SUV προτάσεις έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό, με 4.615 πωλήσεις στο τρίμηνο και πρωταγωνιστή το Nissan Qashqai. Στα κλασικού τύπου μικρομεσαία, την πρωτιά έχει το Toyota Corolla.
Τα δέκα πρώτα σε πωλήσεις μοντέλα τον Μάρτιο, ήταν τα εξής:
Θέση
|
Μάρκα & Μοντέλο
|
Πωλήσεις
|
1
|
Toyota Yaris
|
274
|
2
|
Toyota Aygo
|
234
|
3
|
Citroen C3
|
121
|
4
|
Hyundai i10
|
114
|
5
|
Opel Corsa
|
113
|
6
|
Volkswagen T-Cross
|
107
|
7
|
Nissan Qashqai
|
103
|
8
|
Toyota C-HR
|
99
|
9
|
Volkswagen Polo
|
98
|
10
|
Toyota Corolla
|
92
|
Είναι βέβαιο ότι τα πράγματα θα γίνουν ακόμα χειρότερα τον Απρίλιο, με τις συνολικές απώλειες να μεγαλώνουν ως συνέπεια της μηδενικής ζήτησης για καινούργια αυτοκίνητα. Είναι αμφίβολο αν η αγορά θα μπορέσει να ανακάμψει επαρκώς από μια ενδεχόμενη αύξηση στην ζήτηση εταιρικών αυτοκινήτων, όταν αρθούν τα περιοριστικά μέτρα. Άλλωστε είναι σίγουρο πως και το κομμάτι των ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων θα δεχθεί πλήγμα, με δεδομένο ότι η τουριστική περίοδος φέτος αναμένεται να είναι αρκετά υποτονική.
B.A
Hellenic Motor History © (2020)
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου