Τρίτη 21 Απριλίου 2020

Η εμφάνιση της DeSoto στην ελληνική αγορά, το 1929 (Chrysler Corp.)


 



To 1925 o Walter P. Chrysler ίδρυσε την ομώνυμη εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων. Την ονομασία "Chrysler" την είχε χρησιμοποιήσει για πρώτη φορά σε ένα εξακύλινδρο μοντέλο το 1924, όταν είχε υπό τον έλεγχό του την Maxwell Motor Company. Αυτά τα αυτοκίνητα ήρθαν και στην Ελλάδα από τον Πέτρο Κυρκίνη, ο οποίος ήταν ο πρώτος αντιπρόσωπος της φίρμας στην χώρα μας. Μετά το κλείσιμο της Maxwell, η Chrysler Corporation επεκτάθηκε έως τα τέλη της δεκαετίας του 1920. 
Μέχρι το 1929, ο όμιλος διέθετε άλλες τρεις εταιρείες. Την Dodge Brothers (αργότερα απλά Dodge), την Plymouth και την DeSoto.

H Dodge Brothers προϋπήρχε και αγοράστηκε από τον Chrysler το 1928. Αντιπρόσωπος στην Ελλάδα ήταν ο Χαράλαμπος Μπόγδης, που είχε και την αντιπροσωπεία των φορτηγών της Graham Brothers έως την κατάργηση της φίρμας το 1929 (Dodge Brothers & Graham Brothers συνεργάζονταν στα επαγγελματικά οχήματα). 
Η Plymouth δημιουργήθηκε από τον ίδιο τον Chrysler το καλοκαίρι του 1928, με σκοπό την δημιουργία μιας προσιτής σειράς αυτοκινήτων. Τα Plymouth έκαναν την εμφάνισή τους στην Ελλάδα περί τα μέσα του 1929. Ήταν διαθέσιμα μέσα από το δίκτυο του Ευάγγελου Μινάρδου, ο οποίος είχε εν τω μεταξύ αναλάβει την αντιπροσωπεία της Chrysler και έφερνε και τα επαγγελματικά οχήματα του ομίλου, τα Fargo. 

H DeSoto δημιουργήθηκε επίσης το καλοκαίρι του 1928 από τον Chrysler ως μια φίρμα μέσου κόστους.  Είχε να ανταγωνιστεί εταιρείες όπως η Studebaker, η Nash και η Oldsmobile, ήδη γνωστές στην εγχώρια αγορά. 
Την αντιπροσωπεία ανέλαβε αρχικά η "Γεώργιος Κλωναρίδης & Σια". Η προαναγγελία της άφιξης της DeSoto έγινε μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου 1929. Η πρώτη παρτίδα αυτοκινήτων ήρθε στην Ελλάδα λίγο πριν τις 25 Μαρτίου 1929 και η εμπορική προώθηση ξεκίνησε στα τέλη Μαρτίου (φωτογραφία επάνω). Η έκθεση και τα γραφεία στην Αθήνα ήταν στην οδό Ιουλιανού. Αντιπροσωπεία Μακεδονίας-Θράκης ήταν η "Κ. & Β. Κλωναρίδης" με έδρα στην οδό Τσιμισκή 109.  To πρώτο μοντέλο της DeSoto, για το 1929, ήταν εφοδιασμένο με κινητήρα 6 κυλίνδρων. Τα επόμενα μοντέλα ήταν διαθέσιμα και με κινητήρα 8 κυλίνδρων. Η αμερικάνικη εταιρεία σύντομα απόκτησε νέα αντιπροσωπεία, εφόσον εντός του 1930 τα ηνία είχε αναλάβει η "Ανώνυμη Γενική Εταιρεία Αμερικάνικων Αυτοκινήτων - Βουτσαράς" (ή "Βουτσαρά" Α.Ε), γνωστή έως τότε για την εκπροσώπηση διαφόρων θυγατρικών της General Motors. Η έδρα της ήταν στην οδό Βουλής 3, ενώ υπήρχαν υποκαταστήματα σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας. Παρά το γεγονός ότι ήταν μια καινούργια φίρμα, η παρουσία της στην ελληνική αγορά το πρώτο διάστημα κρίνεται ως αρκετά καλή, με δεδομένο ότι την περίοδο 1930-1931 ήταν ανάμεσα στις δημοφιλέστερες. 


DeSoto 1929


DeSoto, Μάρτιος 1931








B.A
Έρευνα & αρχείο © Hellenic Motor History (2020)





 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου